سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / وحشت رژیم صهیونیستی از واکنش ایران مانع اقدام آمریکا شد

وحشت رژیم صهیونیستی از واکنش ایران مانع اقدام آمریکا شد

شبکه المیادین مدعی شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رئیس‌جمهور آمریکا را از درگیری با ایران به دلیل سرنگونی پهپاد آمریکایی در تنگه هرمز بر حذر داشته است.

بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از حادثه سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا بر فراز آب‌های سرزمینی ایران، رسانه‌ای لبنانی ادعای مقامات آمریکا در رابطه با دلیل عدم پاسخ این کشور به ایران را تکذیب کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین شامگاه جمعه (۲۸ تیر) گزارش داد که رژیم صهیونیستی درخصوص هرگونه درگیری و حمله به ایران، به دلیل پهپاد سرنگون‌شده (۳۰ خرداد) به آمریکا هشدار داده و او را از حمله به ایران منصرف کرده است.

ترامپ یک روز بعد از سرنگون شدن پهپاد آمریکا از سوی ایران مدعی شده بود که به دلیل احتمال کشته‌شدن ۱۵۰ نفر در صورت انجام حمله به برخی مراکز نظامی ایران، ۱۰ دقیقه مانده به اجرای این حمله، شخصاً دستور توقف را صادر کرده بود.

المیادین نوشت که ترامپ قبل از صدور دستور حمله با نتانیاهو تلفنی تماس گرفته تا او را در جریان تحولات قرار دهد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی این تماس به ترامپ گوشزد می‌کند که هرگونه تلفات جانی در ایران، این کشور را مجبور خواهد کرد که «با تمام قدرت» به آمریکا پاسخ دهد.

بر اساس گزارش المیادین، نتانیاهو مدعی شده است که رژیم صهیونیستی مواضع متعلق به ایران در سوریه را هدف قرار می‌دهد ولی ایران تا زمانی که تلفات انسانی نداشته باشد، به این حملات پاسخ نمی‌دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت‌وگوی تلفنی خود با ترامپ مدعی شده است که ایران بعدازآنکه در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه تلفات داد، مواضع حساس این رژیم را در جولان ‌اشغالی سوریه هدف حملات خود قرار داد.

به گزارش فارس، المیادین نوشت که این نتانیاهو بود که ترامپ را به لغو حمله محدود به ایران در جریان سرنگونی پهپاد «گلوبال‌هاوک» (۳۱ خرداد) متقاعد کرده است.

بر اساس ادعای المیادین، آنچه رئیس‌جمهوری آمریکا را از هرگونه تعرض به ایران منصرف کند، ترس واشنگتن از واکنش شدید تهران به این تعرض و حمله بوده است و نه مسئله انسانی که ترامپ پیش‌تر مدعی آن شده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعترافات شارون روف اوفير نماینده سابق کنست

ويدئو/ استودیوی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیست

هیل نشریه کنگره آمریکا: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

کنگره آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.