خانه / صراط عشق / متون / نگرانی گسترده اروپایی‌ها از نگهداری بمب‌های اتمی آمریکا در کشورشان

نگرانی گسترده اروپایی‌ها از نگهداری بمب‌های اتمی آمریکا در کشورشان

سایت کانادایی گلوبال‌ریسرچ نوشته: افشای گزارشی درباره ذخایر تسلیحات هسته‌ای آمریکا در6 کشور اروپایی موجب نگرانی زیادی در میان این کشورها شده است.

هفته گذشته گاف بزرگ سناتور‌ کانادایی محل نگهداری سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا را فاش ساخت. روزنامه واشنگتن پست در همین زمینه نوشت: «اخیراً یک سند ارائه شده از جانب یک سناتور کانادایی به کمیته امنیت و دفاع مجمع پارلمانی ناتو به شرح سیاستگذاری بازدارندگی هسته‌ای این ائتلاف نظامی برای آینده پرداخت اما مشخص شد که در این سند به شکل تصادفی اسرار مربوط به مکان‌های اسقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا فاش شده‌اند. در این گزارش عنوان شده بود که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشورهای بلژیک، آلمان، هلند، ایتالیا و ترکیه انبار شده‌اند.»

حالا پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» در تحلیلی به قلم «هانس استلینگ» انتشار محل نگهداری تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا را موجب نگرانی آنها دانسته و نوشته: «بر اساس گزارشی در مطبوعات انگلیس (که گزارش‌های متعددی آن را تایید کرده است), آمریکا تقریبا ۱۵۰ سلاح هسته‌ای کشتار جمعی (تاکتیکی) ذخیره شده در شش مکان در اروپا دارد… این اطلاعات توازن قدرت جهانی را به طور چشمگیری تغییر می‌دهد چرا که بدین معنا است که هر رئیس‌جمهوری در آمریکا می‌تواند به سرعت و در هر زمان، کنترل نظامی بخش زیادی از قاره اروپا را به دست آورد. این خبر تامل برانگیزی برای همه ۲۸ عضو اتحادیه اروپا به علاوه ترکیه و بقیه اروپاست و وجود چنین تسلیحاتی کل قاره اروپا را در مقابل هرگونه تهاجم احتمالی در آینده عملا بی‌دفاع می‌کند.»

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «پیامد‌های یک درگیری هسته‌ای در آینده که در آن بیشتر کشور‌های اروپایی به جز فرانسه و انگلیس، بدون دفاع یا بازدارندگی هسته‌ای خواهند بود، غیرقابل محاسبه است و بدین معناست که یک رئیس‌جمهور سرکش یا تک رو در آمریکا می‌تواند تهدیدی برای موجودیت بخش زیادی از اروپا باشد.» گلوبال ریسرچ در پایان می‌نویسد: «این افشاگری نگران‌کننده باید اتحادیه اروپا را به برگزاری یک اجلاس اروپایی با حضور ترکیه به منظور اجرای یک طرح فوری اقدام برای دفاع هسته‌ای وادار کند. این نشست آشکارا بازگرداندن هر چه سریعتر همه تسلیحات کشتار جمعی آمریکا را به این کشور و یک پیمان دفاعی جدید با فرانسه (و احتمالا انگلیس) را به منظور استقلال دفاع هسته‌ای از این قاره ایجاب خواهد کرد. با توجه به دولت فعلی و بی‌ثبات آمریکا به رهبری یک رئیس‌جمهور غیرقابل پیش‌بینی و متظاهر، زمان بسیار اهمیت دارد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت وتو شد؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد

حمله تروریستی در مسکو/ دستکم ۴۰کشته و ۱۰۰ زخمی در حادثه تیراندازی

کنسرت کروکوس در آتش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.