خانه / صراط عشق / متون / رئیس جمهور آمریکا از فدراسیون جهانی فوتبال خواست پول ایران را ندهد تاج: اگر فیفا حرف ترامپ را بپذیرد، دیگر فیفا نیست

رئیس جمهور آمریکا از فدراسیون جهانی فوتبال خواست پول ایران را ندهد تاج: اگر فیفا حرف ترامپ را بپذیرد، دیگر فیفا نیست

رئیس‌فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون جهانی حرف رئیس‌جمهور آمریکا را نمی‌پذیرد، گفت: اگر فیفا گوش به حرف ترامپ باشد که دیگر فیفا نیست.

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اقدامات ضدایرانی خود این بار به محدوده ورزش ورود کرده و به فیفا و اینفانتینو رئیس‌آن اعلام کرده حق ندارند یک دلار هم به فدراسیون فوتبال ایران پول بدهند! ترامپ با توهم اینکه ایران از طریق ورزش تحریم‌ها را دور می‌زند، از فیفا خواسته طلب‌های فدراسیون فوتبال ایران را پرداخت نکند.

این خبری بود که روز پنجشنبه برخی از رسانه‌های ورزشی کشورمان منتشر کردند. در حال حاضر فوتبال ایران ۹ میلیون دلار از فیفا طلبکار است. یعنی پول در حساب مانده و آنها نمی‌توانند به حساب فدراسیون واریز کنند. بخشی از این پول متعلق به باشگاه‌هاست. استقلال و پرسپولیس هم از جمله طلبکاران از فیفا هستند.

اینفانتینو رئیس‌فیفا در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام کرده اگر پول را به حساب ایران واریز کند قطعاً بلوکه خواهد شد. همین چند سال قبل و در دوران ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، آمریکا یک میلیون دلار ایران را بلوکه کرد و این پول به طور کلی ناپدید شد. سال گذشته هم آمریکا حساب کی‌روش در سوئیس را مسدود کرد.

مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال اخیراً در دیداری که با مسئولان بانک مرکزی داشته از محدودیت‌های شدید آمریکا علیه ایران گفته و تأکید داشته وقتی از سوی خارج از کشور در فشار هستند حداقل در داخل به آنها توجه ویژه‌ای شود. فدراسیون فوتبال در حال حاضر علاوه‌بر اینکه نمی‌تواند پول خود را از فیفا بگیرد، موفق نشده پولی هم به حساب ویلموتس و دستیارانش واریز کند.

آن‌ها در تلاش هستند بخشی از پول را نقداً به مربی جدید بدهند و بخشی دیگر را از یک کانال اقتصادی به حساب او واریز کنند. منتهی مشکل اینجاست که فدراسیون دلار ندارد. تاج از مسئولان بانک مرکزی خواسته با دولت درباره کمک به فوتبال به جمع‌بندی برسند.

واکنش به درخواست ترامپ

روز گذشته مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال مهمان برنامه تلویزیونی ورزش و مردم بود. او در این برنامه‌اشاره‌ای به مشکلات اخیر فدراسیون کرد و گفت: ما از دولت پول نمی‌خواهیم. ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم و نمی‌توانیم بگیریم. تمام راه‌ها را هم رفته ایم. فیفا در آخرین نامه‌اش اعلام کرد نتوانستیم هیچ بانکی را قانع کنیم که پولتان را حواله کند؛ آن‌هم به خاطر تحریم‌های ناعادلانه‌ای که هست.

تاج درباره حل مشکل استقلال و گرفتن پول فیفا و اینکه آیا فدراسیون نمی‌تواند از همین طریق به پولش برسد؟ گفت: با سفیر ایران در مالزی و مسئول مالی AFC جلساتی داشتیم. یک پیشنهادی دادیم. از آنها خواستیم پول ما از فیفا به AFC بیاید و از این طریق به پولمان برسیم. فوتبال از سیاست جدا است. وی ادامه داد: نه می‌توانیم از دولت پول بگیریم نه از فیفا و AFC. باید یک نفر بگوید چطور می‌خواهید فوتبال را اداره کنید.

رئیس‌فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از اینفانتینو رئیس‌فیفا خواسته است هیچ پولی به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت نشود، گفت: من هم این خبر را شنیده ام. حتی اگر ترامپ بگوید که فیفا نباید بپذیرد و نمی‌پذیرد. اگر بپذیرد که دیگر فیفا نیست. این یک کار سخیف است. فیفا مستقل است و حتماً اینطور نیست. خود اینفانتینو رئیس‌فیفا گفت تلاشم این است که پولتان را بگیرید.

عربستان نمی‌تواند اعمال نفوذ کند

رئیس‌فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بازی با تیم‌های عربستانی در زمین بی‌طرف و اینکه هزینه بازی‌ها را باید عربستانی‌ها بدهند، گفت: داریم این کار را می‌کنیم. عربستان برای ما یک پرونده امنیتی در AFC باز کرد. برای قطر هم پرونده سیاسی باز کرد. AFC درخواست عربستان برای قطر را رد کرد ولی بحث ما بحث امنیتی بود.

وی درخصوص احتمال اعمال نفوذ عربستان در آرای AFC، تاکید کرد: عربستان الان کرسی ندارد و اعمال نفوذ نمی‌شود. کمیته امنیت کاملاً مستقل از AFC و کمیته مسابقات است. وقتی پرونده‌ای به کمیته امنیت برود، فقط این کمیته تعیین می‌کند که آیا امنیتی هست یا خیر. هنوز نتوانسته ایم این ماجرا را حل کنیم که به روابط کشورها بر می‌گردد. حل این مشکل فقط از دست فدراسیون

برنمی‌آید.

دولت 10 میلیون دلار به فوتبال بدهد

تاج در ادامه صحبت هایش با برنامه ورزش و مردم بازهم به مشکلات مالی فدراسیون‌اشاره کرد و عنوان داشت: تیم ملی نیاز به تدارکات دارد. از وزارت ورزش در چند ماه گذشته حتی یک ریال هم تحت هیچ عنوان نتوانسته ایم دریافت کنیم. بخش درآمدی ما هم به خاطر تحریم‌ها بسته شده است. ولی بالاخره باید یک نفر بیاید بگوید چطور فوتبال را اداره می‌کنید. وزارت ورزش دخالت نمی‌کند. روابط ما با وزارت حسنه است! نه دخالتی می‌کنند و نه ما این دخالت را می‌پذیریم.

وی گفت: برای درآمدها داریم تلاش می‌کنیم. نامه دیگری به اینفانتینو زده ام و دنبال جواب هستم. اگر بشود پولمان را به AFC بیاوریم خوب است. همه‌اش دنبال همین حرفها هستیم. باید تدبیر کنیم. برای حاکمیت دادن ۱۰ میلیون دلار به فوتبال کشور خیلی سخت نیست. این پول را بدهند و بعداً هر موقع مشکلمان حل شد، خودشان بروند از فیفا بگیرند. این بد است که بخواهیم ازبکستان را دعوت کنیم، نتوانیم پول بلیتشان را بدهیم و بعد تیم ملی کشورمان با تیم امید خودمان بازی کند.

ورزشگاه‌ها آماده نشود، لیگ برگزار نمی‌شود

چگونگی برگزاری رقابت‌های لیگ پایان بخش صحبت‌های تاج بود. رئیس‌فدراسیون فوتبال در این باره گفت: سال گذشته انتقادی به لیگ وارد بود. حتی اگر جلوی رویمان نگویند، پشت سرمان می‌گویند سال گذشته در این لیگ سر شکست، چشم کور شد و چاقوکشی هم داشت. چه ضرورتی دارد که این لیگ را برگزار کنیم. مگر ما فینال لیگ قهرمانان آسیا را آنقدر شکیل برگزار نکردیم؟ تمام بزرگان فوتبال دنیا هم اینجا بودند. آن بازی به بهترین شکل برگزار شد. صحبتم این است که می‌توانیم. بزرگترین رویداد آسیا را برگزار کردیم بدون هیچ مشکلی چون همه خواستیم. الان هم همه پای کار آمده‌اند. شورای تامین کشور نامه‌ای به تمام مسئولان زد و چهار تا پنج جلسه گذاشته شد. هیچکس مایل نیست لیگ به این شکل برگزار شود. همه باید از تماشای مسابقات لذت ببرند. حتی باید بتوانیم خانواده‌ها را بیاوریم. راه‌حلش این است که از اغماض دست برداریم.

رئیس‌فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت هایش افزود: مشکل نور ورزشگاه‌ها جدی است. سه درخواست کوچک را در اولویت قرار داده‌ایم. نیروی انتظامی گفت: اگر این شرایط برقرار نشود، ما نمی‌آییم. وزیر ورزش و جوانان به تمام استانداران نامه زد. تمام بلیت‌ها باید الکترونیکی شود. الان بلیت اتوبوس‌ها هم الکترونیکی شده‌اند. موضوع دیگر دوربین ورزشگاه‌ها است که اگر کسی توهین کرد بدانیم کیست. اگر ورزشگاه‌ها آماده نشوند، لیگ برگزار نمی‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت وتو شد؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد

حمله تروریستی در مسکو/ دستکم ۴۰کشته و ۱۰۰ زخمی در حادثه تیراندازی

کنسرت کروکوس در آتش

یک دیدگاه

  1. ترامپ می گوید:
    می توان پوشید چشم از هر چه می‌ آید به چشم آنچه نتوان چشم از او پوشید، بیداری بود!
    دعا کنیم این مردک از خواب گران بیدار شود یا برای همیشه چنان بخواب رود که فقط شعله های جهنم بیدارش کنند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.