سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / لیبرمن: نتانیاهو سگ است پارس می‌کند، گاز نمی‌گیرد

لیبرمن: نتانیاهو سگ است پارس می‌کند، گاز نمی‌گیرد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به تهدیدات اخیر بنیامین نتانیاهو علیه حزب‌الله لبنان گفت که وی سگی است که فقط پارس می‌کند، اما گاز نمی‌گیرد.

پس از جنگ 2 روزه غزه در اردیبهشت ماه و شکست رسوای رژیم صهیونیستی در آن، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم استعفا و کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را منحل کرد. در ادامه با برگزاری انتخابات پارلمانی و به دلیل عدم همراهی لیبرمن با نتانیاهو در تشکیل کابینه، نتانیاهو موفق به این کار نشد و پارلمان رژیم متلاشی شد. حالا قرار است شهریور ماه انتخابات بار دیگر تکرار شود. در واقع پیروزی مقاومت فلسطین باعث تقابل این دو چهره و فروپاشی کابینه آنها هم شده ست.

در ادامه تقابل این دو خبر رسیده که، «‌آویگدور لیبرمن» این بار تهدیدات پیاپی «بنیامین نتانیاهو» علیه حزب‌الله لبنان را «بی‌اعتبار» خوانده وگفته نتانیاهو مانند سگی است که فقط پارس می‌کند، اما گاز نمی‌گیرد. وزیر سابق صهیونیست روز یکشنبه در یک گفت‌وگوی رادیویی این را هم گفته که عذر خواهی بابت کشته شدن یک نیروی جنبش حماس، دیوانگی محض است و این حکایت از ترس نتانیاهو دارد.

ماجرا از این قرار است که، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه هفته گذشته به سمت یک نقطه‌ دیدبانی وابسته به نیروهای حماس در گذرگاه «بیت‌حانون» (ایزر) تیراندازی کردند. در پی این اقدام گردان‌های القسام از شهادت یکی از اعضایش به نام «محمود ادهم» خبر داده و اعلام کرد وی از یگان حفاظت مرزی بوده است. نتانیاهو هم وحشت زده اعلام کرد، به شهادت رساندن «محمود احمد صبری الادهم» (28 ساله) عمدی نبوده و تا زمانی که حماس و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه به آتش‌بس پایبند باشند، تل‌آویو نیز به آن پایبند است. رژیم صهیونیستی حتی رسما از این کار عذرخواهی کرد؛ اقدامی بی‌سابقه، که فقط یک دلیل داشت: وحشت از پاسخ مقاومت!

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در ادامه اظهاراتش علیه نتانیاهو گفت که هر ماه بیشتر و بیشتر به حماس رشوه می‌دهیم تا به ما حمله نکنند. نتانیاهو اخیرا حزب‌الله را تهدید کرده و گفته بود که اگر حزب‌الله جرأت کند و به اسرائیل حمله کند، ما ضربات مهلکی را به لبنان وارد خواهیم کرد. سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی اخیر خود گفته بود که نیروهای مقاومت قادرند کل اسرائیل را هدف قرار دهند و در صورت وقوع جنگ، آن را به عصر حجر باز می‌گرداند.

ثمرات جنگ 33 روزه

از سوی دیگر، «صلاح البردویل» از اعضای ارشد حماس سیزدهمین سالگرد جنگ 33 روزه 2006سال و پیروزی لبنان بر رژیم صهیونیستی را به ملت و دولت لبنان و حزب‌الله تبریک گفت. وی به پایگاه لبنانی «العهد» گفت: «نبرد سال 2006 نبردی قطعی برای رژیم صهیونیستی بود و این رژیم درسی منحصر به فرد گرفت، زمانی که مقاومت با تمام قدرت در برابر ارتش صهیونیستی مقابله کرد و این دشمن را مجبور به اعتراف به قدرت مقاومت کرد.» البردویل تأکید کرد:

«‌مقاومت لبنان «قدرتمند» از این نبرد خارج شد و به رژیم‌اشغالگر صهیونیستی نشان داد شکست دادن این رژیم ممکن است. علیرغم تمام قدرت و تصویری که ارتش رژیم صهیونیستی از خود به نمایش گذاشته بود، پس از این مشخص شد که تصوری توهمی و کاذب بوده که زیر پای رزمندگان مقاومت لگدکوب شد و در مقابله مقاومت در نوار غزه نیز تأثیرگذار بود.» این عضو حماس تاکید کرد، هر زمانی رژیم‌اشغالگر تلاش می‌کند هیبت مقاومت را در هم بشکند خود را در برابر مقاومتی سخت‌تر، با تجربه‌تر و با سلاح‌های پیشرفته‌تر می‌بیند.

در همین راستا «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله جمعه شب هفته گذشته نیز در مصاحبه با شبکه خبری المنار درباره تحولات لبنان و منطقه از جمله سالگرد جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی صحبت کرد. وی گفت: «تمام دستاوردهای جنگ 33 روزه نه تنها همچنان پابرجاست بلکه تثبیت شده و شاهد یکی از نتایج این معادله در لبنان هستیم که 13 سال است این کشور در امنیت قرار دارد که هیچ کسی آن را به لبنان نداده بود. امنیتی که در لبنان وجود دارد را خود لبنانی‌ها ایجاد کردند و مهم‌ترین عنوان امروز توازن بازدارندگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی و به صورت مشخص میان مقاومت ملت و اسرائیل بوده که خود را قدرتی بزرگ می‌داند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جلوگیری از مهاجرت گاز به قطر

جواد اوجی وزیر نفت

معترضان اسرائیلی: تا برکناری نتانیاهو آرام نمی‌شویم

تظاهرات خانواده اُسرای اسرائیلی ..برکناری فوری نتانیاهو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.