خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / جلوگیری از ضربان نامنظم قلب با مصرف آجیل

جلوگیری از ضربان نامنظم قلب با مصرف آجیل

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان سوئدی نشان می دهد، مصرف آجیل به میزان ۳ بار در طول هفته، می‌تواند خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب و در پی آن، سکته قلبی را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

به گفته پژوهشگران، اولین تأثیر مصرف آجیل، کاهش خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب است؛ ضربان نامنظم قلب مهم‌ترین عامل سکته قلبی‌ست و آجیل می‌تواند تا 25 درصد احتمال این بیماری را کاهش دهد.

خوردن آجیل، به دلیل آنکه حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدانها، پروتئین‌ها، مواد مغذی، مواد معدنی و فیبر است، افراد را در برابر بسیاری از بیماری‌های وخیم مانند سرطان، دیابت، بیماری تنفسی و زوال عقل محافظت می‌کند.

یافته‌های اخیر محققان سوئدی نشان می‌دهد که افزایش مصرف انواع آجیل، به عنوان بخشی از الگوهای غذایی سالم، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن خواهد بود.

همچنین این میزان مصرف روزانه آجیل می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را 40 درصد و احتمال مرگ به دلیل بیماری‌های تنفسی را به نصف کاهش دهد.

دانشمندان وجود منابع سرشار از فیبرها و منیزیم و چربی اشباع نشده در آجیل را که برای کاهش سطحکلسترول خون مفید است عامل اصلی مؤثر بودن مصرف این ماده غذایی ذکر کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمحضر مولانا امیرالمومنین علیه السلام _ آسیابی در جهنم

خوراک این آسیاب چیست؟

دعای کمیل با نوای دلنشین مداحان اهل بیت علیهم السلام+تصویر و متن

خدایا! بیامرز برای من آن گناهانی را که پرده حرمتم می‌درد، خدایا! بیامرز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.