خانه / صراط عشق / متون / پامپئو: ایرانی‌ها از دوران باستان دنبال کشتار یهودیان بودند!/ خداوند از الحاق جولان خرسند است!

پامپئو: ایرانی‌ها از دوران باستان دنبال کشتار یهودیان بودند!/ خداوند از الحاق جولان خرسند است!

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس سالانه «مسیحیان متحد برای اسرائیل» برای اتهام‌زنی به ایران درباره «یهودستیزی» به تحریف تاریخ متوسل شد و به دفاع از مواضع ضدایرانی دولت «دونالد ترامپ» پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس صهیونیستی در واشنگتن ضمن تکرار انواع اتهام‌زنی‌ها علیه ایران، به تحریف تاریخ متوسل شد و ادعا کرد که شعار «مرگ بر اسرائیل» نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران همانند دوره امپراطوری پارس به دنبال از بین بردن «یهودیان» است.

به نوشته سایت وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در کنفرانس سالانه «مسیحیان متحد برای اسرائیل» بدون اشاره به زندگی اقلیت‌های مذهبی در جامعه ایران مدعی شد که «جمهوری اسلامی ایران با دیگر ادیان ستیز دارد» و اقلیت‌های مذهبی را «مشکل امنیت ملی» خود می‌داند.

ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره ستیزه‌جویی با اقلیت‌های مذهبی در ایران در حالی مطرح شده که ادیان الهی از قبیل مسیحیت، یهودیت و زرتشت در ایران دارای امان مذهبی خاص خود هستند و به پرستش دین خود ادامه می‌دهند. همچنین در قانون اساسی ایران ضمن به رسمیت شناختن جایگاه اقلیت‌ها، به آنها برای حضور در مجلس شورای اسلامی ایران کرسی داده است.

پامپئو سپس به ایراد انواع اتهام‌زنی‌های بی‌اساس درباره وضعیت حقوق بشر و آزادی مذهبی در ایران پرداخت و سپس به شعار «مرگ بر اسرائیل» اشاره کرد.

او در اشاره به شعار «مرگ بر اسرائیل» در ایران، به تحریف تاریخ پرداخت و با توسل به «کتاب اِستِر» ادعای پیشین خود درباره «یهودستیزی» ایران در دوران باستانی این کشور را تکرار کرد.

روایت کتاب اِستِر را برخی به دوران «خشایارشا هخامنشی» نسبت می‌دهند. کتابی که در بخشی از آن به «عید پوریم» یهودیان هم اشاره شده است.

وزیر خارجه آمریکا با استناد به این کتاب که مورخان درباره اصالت آن تردیدهای جدی وارد کرده و آن را «افسانه» خوانده‌اند، مدعی شد که «یک دکترین منحرف» سبب شده که بیش از چهار دهه اخیر از ایران صدای «مرگ بر اسرائیل» شنیده شود.

سخنرانی پامپئو در کنفرانس «مسیحیان متحد برای اسرائیل»

پامپئو گفت: «کتاب اِستِر به ما می‌گوید که قرن پنجم قبل از میلاد زمان پادشاهی خشایارشا یک مشاور شرور به نام هامان درصدد توطئه برای کشتن تمام یهودیان امپراطوری پارس بود و او نامه‌ای محرمانه با مهر پادشاه به والیان مناطق نوشت و دستور حمله یهودیان را صادر کرد اما به لطف مداخله شجاعانه ملکه استر… توطئه هامان افشا شد و در نهایت یهودیان جان سالم به در بردند. امروزه در عید پوریم به مناسبت همین معجزه خارق‌العاده، جشن گرفته می‌شود».

اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره کتاب استر در حالی مطرح شده که «دانشکده بریتانیکا» در این باره نوشته است: حقیقت تاریخی این واقعه معمولاً مورد سؤال است. در مورد عید پوریم نیز هرچند مشخص است که عید پوریم تا حدود قرن دوم میلادی به سنتی تثبیت شده در میان یهودیان تبدیل شده بوده اما ریشه تاریخی این جشن ناشناخته‌ است.

در این دانشنامه آمده‌ که ماجرای پوریم از کتاب استر در واقع یکی از قصه‌های ایرانی در مورد خدعه‌های شهبانوهای ایرانی در درون اندرونی‌های پادشاهان است و خود عید پوریم نیز به نوعی اقتباس یهودیان از عید نوروز است.

پامپئو در ادامه کنفرانس دوشنبه شب در پایتخت آمریکا بار دیگر به ادعاهای مطرح شده در کتاب استر متوسل شد و ادعا کرد که «امروزه هم مردم یهود با تهدیدات مشابهی مواجه هستند، نابودی اورشلیم توسط امپراطوری روم و برنامه‌های شرورانه در سراسر تاریخ اروپا و هولوکاست را به خاطر داشته باشید».

وزیر خارجه آمریکا که چندی قبل دونالد ترامپ را «فرستاده خداوند برای نجات یهودیان» خوانده بود، بار دیگر این ادعا را تکرار کرد.

پامپئو برای اولین بار، دوم فروردین ماه سال جاری بود که در این باره به یک رسانه آمریکایی گفته بود: «به عنوان یک مسیحی، به یقین بر این باورم این احتمال وجود دارد که ترامپ در این برهه از سوی خداوند همچون ملکه اِستِر برای کمک به نجات  یهودیان از تهدید ایران به زمین فرستاده شده باشد» (جزئیات بیشتر).

وزیر خارجه آمریکا در اظهارات تازه خود در واشنگتن گفت: «خدا را شکر که ما رهبری چون رئیس‌جمهور ترامپ داریم، (او) یک دوست ثابت قدم اسرائیل است. تعهد او مستحکم‌ترین تعهد در تاریخ بوده و این تعهد را به عمل واقعی تبدیل کرده است».

«پس از الحاق جولان، پروردگار لبخند زد»

پامپئو بلافاصله به دفاع تمام قد از مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و شخص ترامپ پرداخت و گفت: «ما شدیدترین کارزار فشار در تاریخ را علیه رژیم ایران اعمال کرده‌ایم و کار ما (با ایران) هنوز تمام نشده است».

او مدعی شد: «ما میلیاردها دلار از درآمدهایی که جمهوری اسلامی ایران بری اهداف شرورانه مختلفی که شامل تلاش‌ها برای نابودی اسرائیل استفاده می‌شده را قطع کردیم.»

وزیر خارجه آمریکا در دفاع از اقدام غیرقانونی دولت این کشور در شناسایی منطقه اشغالی جولان سوریه به عنوان بخشی از «خاک اسرائیل»، ادعای عجیبی درباره رضایت خداوند از این اقدام مطرح کرد.

پامپئو گفت: «ما به تصمیم اسرائیل برای اینکه بلندی‌های جولان را متعلق به خودش بداند، احترام گذاشته‌ایم. خداوند به من لبخند زد. من همان روزی که این بیانیه اعلام شد، در اسرائیل و با نتانیاهو نخست‌وزیر بودم. من و همسرم سوزان با او و همسرش شام خوردیم. واقعا خارق العاده بود».

وی در ادامه به دفاع از یک تصمیم صهیونیستی و غیرقانونی دیگر آمریکا پرداخت و گفت: «من روزی که سفارتمان را به اورشلیم (قدس اشغالی) منتقل کردیم، آنجا نبودم اما بعد از آن دو باره به سفارتمان سر زده‌ام. ما با انتقال سفارتمان این واقعیت ساده را به رسمیت شناخته‌ایم و آن اینکه اورشلیم حالا و برای همیشه پایتخت اسرائیل است».

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در این کنفرانس به انتقاد شدید از آنچه که «افزایش یهودی ستیزی» در جهان خواند اشاره کرد و گفت که دولت ترامپ به شدت در حال مقابله با این موضوع است.

او به اقدامات دولت آمریکا علیه سازمان‌های بین‌الملی از قبیل خروج از برخی نهادهای وابسته به سازمان ملل اشاره کرد و دلیل این کار را «تعصب ضد اسرائیلی و ضد یهودی» در این نهادها خواست.

مایک پامپئو افزود: «موضوع خیلی خوبی که درباره این دولت (دولت دونالد ترامپ) وجود دارد این است که ما در یک جهان واقعی زندگی می‌کنیم و به همین دلیل، من ماه گذشته به این حقیقت روشن اشاره کردم که ضد صهیونیست بودن در واقع همان یهود ستیز بودن است».

ق

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت وتو شد؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد

حمله تروریستی در مسکو/ دستکم ۴۰کشته و ۱۰۰ زخمی در حادثه تیراندازی

کنسرت کروکوس در آتش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.