سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / شناسایی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار جدید در طرح ملی کنترل فشارخون

شناسایی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار جدید در طرح ملی کنترل فشارخون

وزیر بهداشت گفت: انتظار داشتیم که در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، حداقل دو میلیون بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون در کشور شناسایی شوند که در این طرح دو میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

سعید نمکی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو، با اشاره به اینکه برخی تولیدات داخلی دارویی و تجهیزات پزشکی پاسخگوی نیاز کشور نبود از این رو واردات صورت می‌گرفت، گفت: برخی بیماران به مصرف داروهای برند عادت کرده بودند، به همین دلیل با شیب ملایم داروهای داخلی جایگزین این داروها شد تا ناگهان به بازار شوک وارد نشود.

کمبودی در حوزه داروهای اساسی و حیاتی نداریم

نمکی اظهار داشت: علی رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، اما هیچ کمبودی در حوزه داروهای اساسی و حیاتی نداریم. همچنین ورود داروهای تک نسخه‌‌ای و تجویز آنها نیز درحال حاضر ممنوع است؛ چراکه برخی از این داروها مرتبط با بیماران خاص بوده و وارد کتاب دارویی کشور نشده است و به عنوان داروی مؤثر آنها را

نپذیرفته‌ایم.

طلب ۸ هزار میلیاردی وزارت بهداشت از تامین اجتماعی

وی ادامه داد: تا یک هفته پیش، ۱۰ هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داشتیم که سه هزار میلیارد تومان آن پرداخت شد و با در نظر گرفتن خدمات جدید ارائه شده، ۸ هزار میلیارد تومان از این سازمان بیمه‌گر، مطالبه

داریم.به گفته وزیر بهداشت، بیمه سلامت با وجود اضافه شدن ۴۰۰ درصدی بودجه نسبت به سال ۹۱، برای پرداختی به مراکز درمانی و داروخانه‌ها با مشکلاتی روبرو بود که افزایش فاصله پرداختی این بیمه موجب ایجاد مشکلات نقدینگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی شد.

تعرفه ویزیت‌ها را فقط ۸ درصد اضافه کردیم

نمکی گفت: هشت درصد افزایش تعرفه برای ویزیت جوابگوی تورم بخش پزشکی نیست، اما تعرفه ویزیت‌ها را فقط هشت درصد اضافه کردیم. این امر نمایشی نیست و همکاران ما با همکاری نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی به تمامی تخلفات رسیدگی می‌‌کنند.

اضافه شدن ۱۸هزار پرستار تا سال ۹۹

وی افزود: در حال دریافت مطالبات خودمان از سازمان‌های بیمه‌گر هستیم تا فاصله پرداختی به پرستاران را کاهش دهیم و مجوز استخدام ۲۰ هزار نفر در وزارت بهداشت اتخاذ شده که حداقل ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر از آنها، نیروی پرستاری هستند که در سال ۹۸ و ۹۹ به کار گرفته می‌شوند.

طرح بسیج ملی کنترل فشارخون

وزیر بهداشت در خصوص بسیج ملی کنترل فشارخون با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت ۳۰ تا ۷۰ سال کشور مبتلا به پرفشاری خون هستند، گفت: در این بسیج ملی جمعیت هدف ما ۵۰ درصد از افراد ۳۰ تا ۷۰ سال کشور معادل ۲۰ میلیون نفر بود. در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، با ۴۰ هزار پایگاه و مشارکت دستگاه‌های مختلف، فشارخون ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت شد، انتظار داشتیم که حداقل دو میلیون بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون در کشور شناسایی شوند که در این طرح دو میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فوت ۸ نفر و شناسایی ۳۵۴ بیمار جدید کرونایی کشور در هفته گذشته

وزارت بهداشت آخرین وضعیت کرونا در طول هفته گذشته را اعلام کرد.

امسال صادرات داروی ایرانی 100 میلیون دلار و 2 برابر سال گذشته بوده است

داروهای شیمیایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.