سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جان شیخ زکزاکی در خطر است آزادش کنید

جان شیخ زکزاکی در خطر است آزادش کنید

صدها تن از شیعیان و مریدان رهبر جنبش اسلامی نیجریه ضمن برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز در شهر «کادونا»، خواستار آزادی او و همسرش شدند.

نیروهای امنیتی تحت امر ارتش نیجریه حدودا چهار سال پیش بود که با حمایت کامل رژیم آل‌سعود ضمن یورش به حسینیه شیعیان در شهر «زاریا»، بیش از 1000 نفر را به خاک و خون کشیدند. در آن حمله شیخ «ابراهیم زکزاکی» به شدت زخمی شده و چهار فرزندش نیز در همان درگیری‌ها به شهادت رسیده‌اند. بعد از آن درگیری‌ها تا کنون، زکزاکی و همسرش همچنان در زندان به سر می‌برند و علیرغم صدور حکم آزادی او از سوی دادگاه عالی نیجریه، دولت این کشور به بهانه‌های واهی او را آزاد نکرده است. اخیرا، حال زکزاکی بسیار وخیم گزارش شده است. به گفته تیم پزشکی معالج، شیخ زکزاکی در زندان عمدا مسموم شده و زنده ماندن ایشان تا کنون چیزی شبیه به معجزه است.

یک پزشک متخصص مسمومیت درباره بیماری رهبر شیعیان نیجریه گفته است: «شیخ زکزاکی دچار مشکلات متعدد پزشکی هستند و یک تیم پزشکی در این‌باره تشکیل شده است. شرح حال ایشان از طریق دخترشان به‌دست من رسیده و اعداد و ارقامی درباره آزمایش سطح سرب ایشان به من داده‌اند»وی در ادامه افزوده است: «این اعداد و ارقام به قدری بالاست که شاید بتوان گفت یک معجزه است که ایشان هنوز زنده مانده است». گفتنی است، مدعیان بین‌المللی دفاع از حقوق بشر که ادعاهایشان همیشه به آسمان بلند بوده، برای نجات این روحانی مظلوم شیعه، نه تنها هیچ اقدامی نکرده، بلکه سکوت مرگ هم گرفته‌اند!

به گزارش ایسنا، کمیسیون امنیت ملی ‌سیاست خارجی مجلس امروز، در جلسه فوق‌العاده‌ای به بررسی آخرین وضعیت شیخ زکزاکی می‌پردازد. اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ترکیب هیئت‌رئیسه جدید برای بررسی آخرین وضعیت شیخ زکزاکی با حضور مسئولان از دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بیشترین درخواست حجاج خارجی در عربستان آشنایی با ایران است/ افزایش گرایش جوانان مصری به انقلاب اسلامی بعد از سقوط “مُرسی”

گرایش جوانان کشورهایی همچون مصر به انقلاب اسلامی و درخواست نخبگان کشورهای مسلمان برای آشنایی با ایران در ایام حج

شعر/دیوانه نیم من که روم خانه به خانه

اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.