سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نویسنده‌ای که امام خامنه‌ای تربیت فرزندان خود را مدیون کتاب‌هایش می‌دانند + فیلم

نویسنده‌ای که امام خامنه‌ای تربیت فرزندان خود را مدیون کتاب‌هایش می‌دانند + فیلم

مهدی آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران نمونه بارز نیروی آتش به اختیار در عصر خودش است که رهبر معظم انقلاب تربیت فرزندان خود را مدیون کتاب‌هایش می‌دانند.

“من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد میدانم…

خواستم این حق‌شناسی را من به‌نوبه‌ی خودکرده باشم. ایشان یک خلائی را در یک برهه‌ی از زمان برای زنجیره‌ی طولانی فرهنگی این کشور پر کردند. این کار، باارزش است. خداوند از شما – آقای مهدی آذر یزدی! – این خدمت را قبول کند و مأجور باشید. این ستایش‌های زبانی و این‌ها، اجر کارهایی که با اخلاص انجام‌گرفته باشد، نمی‌شود؛ اجر کار مخلصانه را خدا باید بدهد و خدا هم خواهد داد.”

این بخشی از جملاتی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان استان یزد، در جریان سفر خود به یزد در سال ۱۳۸۶ وقتی فهمیدند مهدی آذر یزدی نیز در جلسه حضور دارند به زبان آوردند.

نام آذریزدی همیشه همراه است با «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، او این قصه‌های جذاب و مفهوم دار را نوشته تا در آن دوران برای بچه‌هایی که مثل خودش کتاب نداشتند، کاری کرده باشد؛ کاری ماندگار و تاثیرگذار که نقطه عطفی در ادبیات کودک و نوجوان کشور شد.

او نویسنده کودک و نوجوانی است که از آموزش رسمی محروم مانده بود و زمانی که برای اولین بار در سن ۵۴ سالگی پا به کلاس درس گذاشت اشک از چشمانش جاری شد.

توصیف ارزش و اهمیت این کار مهدی آذریزدی آن‌هم در آن دوران، از زبان رهبر معظم انقلاب، که در کلیپ کوتاه زیر آورده شده، شنیدنی‌تر است.

وقتی سخنان رهبر معظم انقلاب درباره آذریزدی و ارزش و اهمیت کاری که او در سال‌های حکمرانی طاغوت انجام داده را در کنار مفهوم «آتش به اختیار» که پیش‌تر توسط ایشان مطرح‌شده بود قرار می‌دهیم، می‌بینیم مهدی آذر یزدی توانسته یک کار فرهنگی تمیز و خودجوش را به ثمر برساند که حاصلش برای نسل‌های آینده نیز مفید است؛ او آتش به اختیاری بود در دوران خودش و امروز هم کشور به چنین نیروهای دغدغه مند، صاحب اندیشه و آتش به اختیاری در عرصه فرهنگ و ادبیات نیاز دارد.

پدر پیر ادبیات کودک و نوجوان در ۱۸ تیرماه سال ۸۸ در سن ۸۷ سالگی در بیمارستان آتیه تهران دیده از جهان فروبست و نام و آثارش برای آیندگان باقی ماند.

 امروز که ۱۰ سال از درگذشت این نویسنده پرافتخار یزدی می‌گذرد، سالروز درگذشتش مصادف است با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و یاد مرحوم آذریزدی به این واسطه گرامی داشته می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استقبال از کتابی که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند

مجموعه ۱۵ جلدی "سرگذشت استعمار"

همه فهمیدند با ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌توان شوخی کرد

جواد خادم، فعال سیاسی اپوزیسیون و وزیر رژیم پهلوی ؛ تنها کشور قدرتمند منطقه، ایران است و لاغیر.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.