سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اعتراف معمار معامله قرن به شکست نشست منامه!

اعتراف معمار معامله قرن به شکست نشست منامه!

«جرد کوشنر»، داماد یهودی و عاشق صهیونیسم ترامپ که از وی به عنوان معمار اصلی طرح معامله قرن یاد می‌شود به شکست کارگاه منامه که قرار بود بازوی اقتصادی طرح معامله قرن باشد اذعان کرد.

کنفرانس منامه که در روزهای 24 و 25 ژوئن (4 و 5 تیرماه) به درخواست آمریکا برگزار شد در واقع رونمایی از بخش اقتصادی «معامله قرن» بود. همه گروه‌های فلسطینی و بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی این نشست را تحریم کردند به همین دلیل کارشناسان در زمان برگزاری این نشست اعلام کردند کسی غیر از ترامپ و دامادش امیدی به موفقیت این نشست و طرح معامله قرن ندارد. حالا خبر رسیده که «کوشنر»، مشاور ارشد کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ در گفت‌وگویی که به صورت تلفنی با خبرنگاران عرب و صهیونیست داشته و این گفت‌وگو از سوی روزنامه هاآرتص در روز یکشنبه منتشر شده، اذعان کرده، بخش اقتصادی «معامله قرن» شکست خورده است.

کوشنر در این گفت‌وگو، بار دیگر از رهبری فلسطین انتقاد کرده و گفته، فلسطینیان موفق شدند تلاش‌های او را بی‌نتیجه بگذارند: «بسیاری از تجار و نمایندگان‌های شرکت‌های بین‌المللی(در کنفرانس بحرین) حضور داشتند و بسیاری از آنها می‌خواستند در این کنفرانس حضور یابند، ولی حمایت نشدند و این طرح اقتصادی بدون حضور رهبران فلسطینی تکمیل نخواهد شد.»

داماد ترامپ برای اینکه فلسطینی‌ها را به طمع اندازد تأکید کرد، 28 میلیارد دلار از مجموع 50 میلیارد دلاری که در چارچوب طرح «معامله قرن» اختصاص یافته است در کرانه باختری و نوار غزه سرمایه‌گذاری خواهد شد و این میلیاردها دلار پول تا زمانی که رهبران فلسطینی موضع خود را تغییر ندهند، سرمایه‌گذاری نخواهد شد: «نمایندگانی از چند کشور آفریقایی در کنفرانس منامه حضور داشتند و به ما اعلام کردند اگر فلسطینیان علاقه‌ای به جذب سرمایه‌گذاری ندارند، از جذب این سرمایه‌گذاری اقتصادی و توجه آمریکا و سایر کشورهای جهان به قاره آفریقا استقبال می‌کنیم».

اتحاد علیه معامله قرن

همزمان با اذعان کوشنر به شکست نشست اقتصادی منامه روز یکشنبه با مشارکت نمایندگانی از احزاب و گروه‌های مختلف از کشورهای عربی، نشستی تحت عنوان «اتحاد علیه معامله قرن» در بیروت برگزار و در بیانیه پایانی این نشست اعلام شد «معامله قرن بالاترین حد ذلت، یهودی‌سازی و اسرائیلی‌سازی» است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، «داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی در این نشست اعلام کرد: «ما نیازمند جبهه‌ای عربی و اسلامی و مخالف با معامله قرن هستیم. «ماهر الطاهر» مسئول روابط سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم در این نشست گفت: «تمامی تلاش‌ها برای نابود کرد مسئله فلسطین شکست خواهد خورد. ما پیشنهادی برای تشکیل جبهه عربی مشترک برای حمایت از مردم فلسطین و مبارزه این ملت را دادیم، ضربه‌ای به معامله قرن وارد کرده‌ایم اما توطئه، ادامه دارد و باید به مقاومت ادامه داد.»

الطاهر در ادامه بر وحدت موضع فلسطین در رد معامله قرن و نشست بحرین تأکید کرد و گفت: «موضوع مهم تکمیل این موضع است و تشکیلات خودگردان باید موضع خود را با لغو توافق اسلو و پایان دادن به هماهنگی امنیتی تکمیل کند».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا

دانشگاه ییل، بوستون، اوهایو، براون، پرینستون، کالیفرنیا

بازداشت گسترده دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه های آمریکا

پلیس آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.