سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / برجام را با اینستکس عوض‌کرده‌اند که ده‌ها بار خسارت‌بارتر است

برجام را با اینستکس عوض‌کرده‌اند که ده‌ها بار خسارت‌بارتر است

حسین شریعتمداری مدیر‌مسئول کیهان در سومین اجلاس رابطان جامعه ایمانی مشعر که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شده بود گفت؛ شرایط امروز ما بسیار خطیر است ولی نه فقط خطرناک نیست، بلکه شواهد و مؤلفه‌های موجود حکایت از آن دارند که در عبور از این عقبه نیز مانند عبور از عقبه‌های دیگری که پشت سر نهاده‌ایم، گشایش تازه‌ای را پیش روی خواهیم داشت.

وی افزود؛ مشکلاتی که یک جریان دور‌افتاده از انقلاب طی چند سال اخیر به مردم تحمیل کرده بود اگرچه سخت بوده و هست ولی با اطمینان می‌توان گفت که شمارش معکوس این جریان غربگرا آغاز شده و این به تنهایی تجربه‌ای گران‌بهاست که بازگشت به ارزش‌ها و ملاک‌های برخاسته از انقلاب نتیجه طبیعی آن خواهد بود. به عنوان مثال امروزه بر کسی پوشیده نیست که مشکلات کنونی، مخصوصا مشکلات اقتصادی نظیر گرانی افسار‌گسیخته، بیکاری، چند برابر شدن قیمت مسکن و اجاره‌بها، از رونق افتادن تولید و کسب و کار نتیجه بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی و چشم دوختن به همراهی بیگانگان است.

مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت نباید به جریان غربگرا اجازه داد راه خسارت‌باری را که طی چند سال اخیر پیموده است بزک کرده و با قالب دیگری به مردم و نظام تحمیل کند. وی نقش هیئت‌های مذهبی را در این خصوص، تعیین‌کننده دانست و گفت؛ باید تناقضات، اظهارات خلاف واقع، لاف‌های گزافی که دروغ از آب در‌آمده است، وعده‌هایی که داده‌اند و بر‌زمین مانده و به جای آنکه از مردم عذر‌خواهی کرده و تغییر مسیر بدهند، اصل وعده‌ها را انکار کرده‌اند، با متانت و به طور مستند برای جوانان در هیئت‌های مذهبی بازگو شود تا از یک سوراخ، چندبار گزیده نشویم.

وی اظهار داشت؛ امام راحل ما رضوان‌الله تعالی علیه می‌فرمودند دنیا تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است و درستی این نظریه بلند را امروزه به وضوح در تکثیر گفتمان انقلاب اسلامی طی چهل سالی که از عمر آن می‌گذرد به وضوح می‌توان دید. وی در ادامه به دیدگاه ‌اندیشکده آمریکایی کارنگی ‌اشاره کرد که در گزارشی خطاب به کاخ سفید آورده بود؛ درباره انقلاب اسلامی و گفتمان آن نباید ساده‌اندیشی کرد، این دیدگاه وقتی به ضاحیه لبنان می‌رود از یک مشت جوان(با پوزش از عزیزان حزب‌الله و فقط به این علت که می‌خواهم اصل سند را ذکر کنم) بی‌سر و پا (!) حزب‌الله لبنان را می‌سازد. مردم ایران را با دست خالی در مقابل ائتلاف همه قدرت‌های بزرگ (منظورش جنگ تحمیلی است) به پیروزی می‌رساند، وقتی به فلسطین می‌رود گروه‌های خنثی شده فلسطینی در دوران یاسر عرفات را به دردسر اصلی اسرائیل تبدیل می‌کند، در سوریه جیش‌الوطنی را می‌سازد. وی افزود؛ این گزارش در اوایل دهه ۸۰ شمسی تهیه شده است و هنوز از پیروزی‌های پی در پی دیگر نظیر پیروزی در سوریه، حشد‌الشعبی عراق، زمین‌گیر شدن ائتلاف سعودی در یمن، قلع و قمع داعش و نمونه‌های فراوان دیگر با خبر نبودند.

مدیر مسئول کیهان افزود؛ طی چند سال گذشته برخی از مسئولان به جای تکیه بر اقتدار روز‌افزون و مثال‌زدنی جمهوری اسلامی ایران و بی‌توجه به هشدارهای مستند دلسوزان راه مماشات با آمریکا و متحدانش را دنبال کردند که فقط یک نمونه از نتیجه آن برجام است. همه امتیازاتمان را دادیم و یک مشت وعده نسیه گرفته‌ایم ولی هنوز هم برجام را یک دستاورد قلمداد می‌کنند و توضیح نمی‌دهند که این معاهده غیر از خسارت محض و تحمیل ده‌ها تحریم اضافه بر تحریم‌های قبلی چه دستاوردی برای ملت داشته است؟!

شریعتمداری به دیدار چند روز گذشته خود با سفیر یکی از کشورهای اروپایی ‌اشاره کرد و گفت این آقای سفیر پرسید، آیا ایران قصد دارد بعد از پایان اولتیماتوم ۶۰ روزه به روند کاهش تعهدات برجامی خود ادامه دهد؟ که به وی گفته شد، جنابعالی از کدام برجام سخن می‌گوئيد؟! برجام را با اینستکس عوض کرده‌اید که ده‌ها‌بار خسارت‌بار‌تر از برجام است. او می‌گفت اینستکس می‌تواند شروع یک کار مشترک باشد که گفته شد؛ کار مشترک مانند مذاکره نیاز به کف مشترک دارد ولی اینستکس کف و مبنایی است که شما اروپایی‌ها تهیه کرده‌اید بنابراین دعوت به کار مشترک نیست بلکه از ما می‌خواهید دیکته‌ای را بنویسیم که اروپا تحمیل می‌کند.

مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت؛ به ایشان گفته شد آیا نمی‌بینید که ورق برگشته است؟! آیا انهدام پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا که به فضای سرزمینی ما نزدیک شده بود، حاوی این دو پیام نیست که اولا ایران در پاسداری از منافع خود با کسی شوخی ندارد و ثانیا؛ آمریکا فقط رجز می‌خواند ولی توان برخورد ندارد؟! آیا توئیت‌پرانی آقای ترامپ مفهومی غیر از این دارد؟!

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه علیه کشورمان ‌اشاره کرد و گفت؛ اگر جا داشت که مسئولان وزارت خارجه کشورمان به وی گوشزد می‌کردند که شما دیگر رئیس‌جمهور واقعی فرانسه نیستید. اکثریت مردم فرانسه طرفدار جنبش جلیقه‌زردها هستند بنابراین طرف گفت‌و‌گوی ما در فرانسه جلیقه‌زردها هستند و نه جنابعالی! وی افزود؛ باید به ماکرون گفت تو کوچک‌تر از آن هستی که از این غلط‌ها بکنی!

مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت؛ اوایل انقلاب اعلامیه‌ای علیه جمهوری اسلامی توزیع شده بود که در بخشی از آن آمده بود؛ همان‌گونه که خود خدا صلی الله و علیه و آله(!!) می‌فرماید! و این نشان می‌دهد دشمن خیلی پیاده بود! اما امروزه دشمن اگرچه در عرصه جنگ نرم از متخصصان برجسته بهره می‌گیرد ولی ما به علت علمی و منطقی بودن اعتقادات دینی و انقلابی خود، دست بالا و برتر را داریم و در این میان اولین گام آن است که  باید پاشنه آشیل دشمن را شناخت و دقیقا به همان نقطه شلیک کرد.

وی افزود؛ نباید از‌ های و هوی دشمن بیم داشت و‌ اشاره کرد که مثلا در حالی که آمریکایي‌ها ناتوانی خود از حمله به ایران را با صراحت فریاد می‌زدند و غرب آسیا نیز به ویترینی از شکست‌های پی در پی آمریکا و متحدانش تبدیل شده است، عده‌ای در داخل مردم را از سایه جنگ می‌ترساندند! مدیر مسئول کیهان گفت؛ نکته درخور توجه اینکه جریان مورد‌ اشاره در همان حال که مردم را از سایه جنگ می‌ترساند راه کار را در تسلیم آدرس می‌داد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ درخت بلوط

روزنامه رسوای هم‌میهن تیتر زده «‌یک سال دیگر در انتظار برجام‌»!

چند نمونه از ترک‌فعل در دولت سابق که موجب نابسامانی اقتصادی شد

مذاکرات دولت نا امید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.