سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / برگزاری جشن ۲۵ هزار نفری دختران انقلاب در مشهد

برگزاری جشن ۲۵ هزار نفری دختران انقلاب در مشهد

۲۵ هزار نفر از دختران انقلاب به مناسبت هفته زن و همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت معصومه(س) و «روز دختران» در جشنی با عنوان «مه‌دخت» شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در حاشیه این جشن به ایرنا گفت: این جشن بزرگ به مناسبت آغاز دهه کرامت برگزار شده است که با استقبال خوب دختران و بانوان مشهدی نیز مواجه گشته است.

رؤیا حیدرزاده افزود: مراسم ویژه دهه کرامت در فضایی پرشور و نشاط و مومنانه برای بانوان در سطح خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است و دو هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح محلات شهرستانهای استان برای بانوان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی درحال برگزاری است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی افزود: در طول دهه کرامت ۲۱ پاتوق دخترانه در استان خراسان رضوی برای دختران بر پا می‌شود تا بتوان در همین چارچوب و در تمام بخش‌ها از نظرات و پیشنهادات این قشر از جامعه استفاده کرد. دهه کرامت امسال از روز پنجشنبه ۱۳ تیر ماه مصادف با نخستین روز ذی‌القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه و روز دختران آغاز می‌شود و تا 23 تیر ماه که مصادف است با یازدهم ذی القعده و سالروز میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با شعار خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع) ادامه دارد.

گلباران حرم مطهر رضوی

به مناسبت آغاز دهه کرامت

بانوان و دختران مشهدی روز پنجشنبه همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه و نخستین روز دهه کرامت به پابوسی حرم منور امام رضا(ع) برادر گرانقدر آن بانوی مکرمه رفته و این مکان قدسی را گلباران کردند.

بانوان و دختران مشهدی با شاخه‌های گل در دست از میدان شهدای این شهر به سوی حرم مطهر راه پیموده و در طول مسیر با ذکر سلام و صلوات بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حضرت فاطمه معصومه فضایی معنوی آفریده و دیگر شهروندان مشهدی را با خود همراه کردند. این جمعیت مشتاق و مسرور هنگام ورود به حرم نورباران امام رضا(ع) نیز مورد استقبال خادمان بارگاه رضوی قرار گرفتند.

خادمان حرم مطهر در حالی که با دودکردن عود و سپند معنویت فضا را دوچندان کرده بودند و این گروه را تا رواق امام خمینی(ره) حرم همراهی کردند. سپس دختران و بانوان مشهدی در برابر پنجره فولاد بارگاه رضوی جمع شده و با نثار تقدیم شاخه‌های رنگارنگ گل ضمن تبریک سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) از پیشگاه حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) طلب رحمت و مغفرت نمودند.

آنان همچنین با اجتماع در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر از ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، اجرای گروه تواشیح و مداحی ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) بهره‌مند شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فیلم/ نغمه‌خوانی علی طولابی در حرم امام رضا (ع)

السلام علیک یا امام رضا

خوش آمدی به جهان / نماهنگ نیمه شعبان

ويدئو/مولایم مهدی جانم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.