سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 9 ماه پشت‌هم اندازی اروپا با کلید واژه«به ‌زودی»

9 ماه پشت‌هم اندازی اروپا با کلید واژه«به ‌زودی»

مقامات اروپایی همچنان به دروغ‌گویی درباره کانال هیچ و پوچ موسوم به اینستکس ادامه می‌دهند.

به گزارش رویترز، برونو لی‌مایر وزیر دارایی فرانسه در این زمینه گفت امیدوارم کانال مخصوص تجارت با ایران اولین معامله محدود خود را در روزهای آتی انجام دهد.

رویترز افزود: این کانال برای دوری از نقل و انتقال مستقیم مالی با ایجاد تعادل بین واردکنندگان و صادرکنندگان در طرف اروپایی توسط فرانسه، انگلستان و آلمان ایجاد شده است و اینستکس نامیده می‌شود.

لی‌مایر در نشستی در لهستان گفت: «ما می‌خواهیم اینستکس طی چند روز آینده اجرایی شود و من امیدوارم بتوانیم آن را راه‌اندازی کنیم. من امیدوارم اولین معامله طی چند روز آینده تکمیل شود».

دو دیپلمات دیگر گفتند: «در حالی که معاملات ممکن شناسایی شده‌اند، هنوز اجرای آن‌ها زود است». ولی حتی آن زمان هم این سیستم در ابتدا فقط برای معامله کالاهایی نظیر دارو و غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد که تحت تحریم نیستند.

وعده جدید مقام فرانسوی در حالی است که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جمعه هشتم تیرماه مدعی شده بود سازوکار اینستکس عملیاتی شده و اولین معاملات آن در حال تراکنش است(!!)

او همچنین پنجم تیرماه گفته بود اینستکس آماده اجراست. نکته جالب‌تر اینکه اروپایی‌ها از آبان و آذر گذشته پشت سرهم وعده راه‌اندازی کانال موسوم به SPV وسپس INSTEX با قید زمانی «به ‌زودی» را داده‌اند؛ بسته‌ای که چون فاقد محتوا است، قابلیت راه‌اندازی و رونمایی هم ندارد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بی‌محلی غرب به بردگان اپوزیسیون

بی‌محلی مقامات اروپایی به محافل اپوزیسیون ضدایرانی، این محافل را عصبانی کرده و این در حالی است که عناصر اپوزیسیون به تعبیر چند سال پیش رادیو زمانه، مزدور و برده دولت‌های غربی محسوب می‌شوند.

۲ گل زیبای آپارتمانی که می‌توانند باعث مرگ کودکان شوند

مسمومیت با این گیاهان به‌ویژه دیفن باخیا و خرزهره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.