سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / رئیس‌مرکز هرتزلیا: اسرائیل مثل خانه‌ای است که موریانه از داخل آن‌ ر‌ا می‌خورد

رئیس‌مرکز هرتزلیا: اسرائیل مثل خانه‌ای است که موریانه از داخل آن‌ ر‌ا می‌خورد

یک مقام صهیونیست در ارتباط با فساد گسترده و از هم گسیختگی اجتماعی سرزمین های‌اشغالی، از جملاتی مشابه اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان در 19 سال پیش استفاده کرد و گفت: «اسرائیل مانند خانه‌ای است که موریانه از داخل آن را می‌خورد.»

«عاموس گیلعاد» رئیس‌موسسه «هرتزلیا» و مدیر کنفرانس‌های سالانه این موسسه، در ارتباط با وضعیت جاری رژیم صهیونیستی، جمله‌ای را به کار برد که «سید حسن نصرالله» 19 سال پیش آن را برای این رژیم به کار برده بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اردیبهشت 1381 و بعد از فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از لبنان، طی سخنان مهمی در «بنت جبیل»، اظهار داشت: «اسرائیل که سلاح هسته‌ای و قوی‌ترین سلاح هوایی در سطح منطقه را در دست دارد، به خدا سست‌‌تر از خانه عنکبوت است.»

سه شنبه گذشته نیز «عاموس گیلعاد» ژنرال بازنشسته و رئیس‌پژوهشگاه «هرتزلیا»اعلام کرد: «اسرائیل مانند خانه‌ای است که با دیوارهای محکم حفاظت می‌شود، اما موریانه‌ها از داخل آن را می‌خورند.»

این مقام صهیونیست، فساد و از هم گسیختگی در جامعه صهیونیستی را دو عامل نگران‌کننده برای آینده این رژیم دانست. البته، مشخص است که «گیلعاد» نخواسته به خطرات جدی خارجی برای این رژیم‌اشاره کند. واقعیت این است که علاوه‌بر وضعیت داخلی، اوضاع این رژیم در منطقه هم بر‌خلاف آنچه ادعا می‌کند بسیار وخیم است. رژیم صهیونیستی علاوه‌بر مرزهای شمالی، از مرزهای شرقی و جنوبی نیز تهدید می‌شود.

گیلعاد پیش‌تر سمت‌هایی مانند رئیس‌هیئت سیاسی و امنیتی وزارت جنگ، رئیس‌بخش پژوهش‌ها در دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و رئیس‌بخش امنیتی وزارت جنگ اسرائیل را بر عهده داشته است. نشست سالانه هرتزلیا از دوشنبه گذشته در فلسطین‌اشغالی آغاز شده است. کارشناسان امنیتی و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تخمین می‌زنند حزب‌الله در حال حاضر حدود 130 هزار موشک و راکت با بردهای مختلف از 10 تا 500 کیلومتر در اختیار دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه/ وضعیت کودکان فاجعه‌بار است

وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه

شعر/ به انتظار تو مادر، نشسته _ تا تو بیایی

دو دست رحمت خود را، گشوده «تا تو بیایی»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.