سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / به «دفاع تهاجمی فعال» در عرصه رسانه نیازمندیم

به «دفاع تهاجمی فعال» در عرصه رسانه نیازمندیم

اکبر نبوی، منتقد و کارشناس سینما معتقد است: رسانه‌ها در همه جای دنیا روی موضوع امنیت ملی و منافع ملی حساس هستند؛ ما هم باید در موضوع «دفاع تهاجمی فعال» استراتژی صحیحی داشته باشیم.

اکبر نبوی در ارزیابی فعالیت‌های سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس این سازمان به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: به نظرم «اوج» در سینما موفق بوده است. ممکن است انتقادهایی به بخش‌هایی از تولیدات این سازمان از نظر فنی و سینمایی داشته باشم، اما برآیند حرکت این سازمان در مقایسه با دیگر ارگان‌های فعال در سینما که دولتی و به نظام وابسته هستند و وظیفه تولید فیلم دارند، موفقیت‌آمیز بوده است.

این کارشناس سینما گفت: «اوج» تنها خود را محدود به سینما نکرده، در زمینه مستند، برنامه‌سازی و تولید انیمیشن هم فعال است. در همین حوزه‌ها هم، اگر مقایسه‌ای میان آنچه «اوج» انجام داده با چند سازمان و ارگانی که در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند، انجام دهیم، وضعیت «اوج» بسیار بهتر و عملکردش قابل دفاع است.

نبوی در بخش دیگری از سخنانش درباره جذب نیروهای انقلابی در «اوج» گفت: یکی از اهداف و سیاست‌گذاری‌های «اوج» کشف و تربیت نیروهایی است که با مفاهیم معرفتی انقلاب اسلامی همسو باشند. در این زمینه عملکرد سازمان، نسبتا خوب است. به این دلیل که بسیاری از نیروهای متعهد به آرمان‌های انقلاب با تفکر و ایده‌های خلاقانه وجود دارند که عمرشان در حال گذر است، فرسوده می‌شوند اما راهی به «اوج» نداشته و از آنها دعوت به همکاری و استفاده از تخصص و تجربه و دانش آنها نشده است.

این منتقد سینما گفت: از میان فعالیت‌هایی که «اوج» در عرصه برنامه‌سازی تلویزیون داشته، شبکه «افق» مهمترین آنهاست که همسو با هدف‌گزاری و رسالت این مجموعه طراحی شده و مشغول به کار و موفق است. اما به نظرم، تجربه‌ای مثل «پایتخت ۵» برای «اوج» دستاوردی نداشت. این مجموعه از سری سوم و چهارم، افت کیفیت داشت و «پایتخت ۵» هم، نقطه مثبتی در کارنامه عملکرد سازمان «اوج» محسوب نمی‌شود.

نبوی با اشاره به تلاش غرب و دشمنان خارجی برای از بین بردن جمهوری اسلامی گفت: رسانه‌ها در همه جای دنیا روی موضوع امنیت ملی و منافع ملی حساس هستند و کار می‌کنند. ما نیز باید در این زمینه بیشتر فعال باشیم، به ویژه که موضوع «دفاع تهاجمی فعال» در عرصه رسانه و سیاست این روزها، در همه جهان مهم و حیاتی است. توجه به این موضوع در این شرایط توسط «اوج» که یک کمپانی بزرگ با اهداف استراتژیک است، برای ما مفید و ضروری به نظر می‌رسد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سودابه آقاجانیان از دلیل غیبتش در تلویزیون پرده برداشت

شاید باب میل مدیران شبکه‌ها نیستم.

نظر مقام معظم رهبری درباره سریال هفت سر اژدها

اژدهای هفت‌سر فساد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.