سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بهره‌برداری از فاز‌های جدید زائر‌شهر و زائر‌سرای رضوی در دهه کرامت

بهره‌برداری از فاز‌های جدید زائر‌شهر و زائر‌سرای رضوی در دهه کرامت

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، زائر‌محوری را راهبرد اصلی آستان دانست و گفت: در همین راستا فاز‌های جدید زائر‌شهر و زائر‌سرای رضوی در دهه کرامت به بهره‌برداری می‌رسد.

نقش اصحاب رسانه را در کمک به آستان قدس رضوی در تحقق مأموریت‌‌ها و رسالت‌های محوله بر اساس حکم مقام معظم رهبری به تولیت این آستان مقدس بسیار با اهمیت خواند و گفت: موضوع حائز اهمیت در این ایام توجه به زائر، زیارت، سبک زندگی اسلامی و تحقق مأموریت‌ها تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.

توجه به زائر و ایجاد شرایط مطلوب جهت‌ معرفت‌افزایی

وی افزود: حرم مطهر رضوی مجموعه مقدسی است که مورد توجه مسلمانان و غیر مسلمانان در سراسر عالم قرار دارد، بر این اساس توجه به زائر و فراهم آوردن شرایطی مطلوب زیارت بسیار برای ما مهم است، تا بتوانیم شرایط مناسبی برای معرفت افزایی زائران در این فضای معنوی را فراهم کنیم.

ترویج سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی

خاکسار قهرودی ترویج سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی را یکی دیگر از محورها در برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی معرفی و تصریح کرد: بر این اساس شعار محوری این دهه «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» انتخاب شده و تلاش می‌شود تا در سطوح حرم مطهر، مشهد مقدس، کشور و در گستره بین الملل خدماتی کریمانه در فضایی صمیمی و پر مهر به محبان و دلدادگان علی بن موسی الرضا(ع) ارائه شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه درباره نحوه برگزاری سخنرانی‌های حرم رضوی گفت: نکته قابل توجه در سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی، توجه به امر معرفت‌افزایی برای زائران و مجاوران است. این اصل پر رنگی بوده که تولیت آستان قدس رضوی نیز نسبت به آن تأکید دارند.

بارگاه منور رضوی محل ارائه باورهای دینی و آموزه‌های اسلامی است

وی افزود: تمام مظاهر تبلیغاتی اقدامات گذرا و کوتاه مدت و تمامی فعالیت‌های داخل و خارج حرم باید در راستای تعمیق و تقویت معارف و باورهای دینی باشد و منجر به اصلاح سبک زندگی شود. ما بارگاه منور رضوی را محل ارائه و عرضه سلایق نمی‌دانیم، بلکه محل ارائه مطالب عمیق دینی می‌دانیم که منطبق با آموزه‌های اسلامی باشد.

بهره‌برداری از فاز‌های جدید زائر‌شهر و زائر‌سرای رضوی در دهه کرامت

خاکسار قهرودی در ادامه به برنامه‌های افتتاحیه دهه کرامت اشاره و عنوان کرد: در دهه کرامت امسال فازهایی از زائرشهر و زائرسرای رضوی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: آستان قدس رضوی امانت دار مردم است و بر اساس اصل امانتداری باید طبق خواست و نیات واقف اقدام کند، شرط امانتداری توجه به نیات واقفان است و وقتی برخی از افراد از این موضوع اطلاع ندارند، از آن به عنوان عدم همکاری آستان قدس رضوی تعبیر می‌کنند.

زائر‌محوری راهبرد اصلی آستان قدس رضوی است

خاکسار قهرودی زائرمحوری را از راهبردهای مهم آستان قدس رضوی دانست و ابراز کرد: با هدف افزایش رفاه زائران و مجاوران دوربرگردان‌خیابان شیرازی حرم مطهر با دستور تولیت آستان قدس رضوی بازگشایی شد که خدا را شاکریم رضایت مردم را به‌همراه داشته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عظمت نظام و ضعف مسئولین حکومتی

ويدئو/رهبر معظم انقلاب اسلامی

شعرخوانی مصطفی تبریزی در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.