سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آل‌سعود برای نجات «معامله قرن» به رشوه دادن‌های کلان متوسل شد

آل‌سعود برای نجات «معامله قرن» به رشوه دادن‌های کلان متوسل شد

همزمان با اوج‌گیری اعتراضات مردم، گروه‌ها، احزاب و چهره‌های سیاسی و غیر‌سیاسی کشورهای عربی به برگزاری نشست صهیونیستی منامه، عربستان تصمیم گرفت که برای نجات طرح آمریکایی «معامله قرن»، رشوه عظیم و هنگفت به نشست مذکور بدهد.

امواج اعتراضات علیه برگزاری نشست منامه، بیشتر کشورهای عربی و اسلامی را فرا گرفت و هر چه به زمان برگزاری این نشست نزدیک‌تر می‌شویم، این اعتراضات شدید‌تر و گسترده‌تر می‌شود. براساس گزارش رسانه‌ها، در کرانه غربی و نوار غزه، علاوه‌بر مردم فلسطین و جنبش‌های انقلابی، حتی مقامات تشکیلات خودگردان و شخص «محمود عباس» رئیس‌این تشکیلات، هم علیه نشست منامه، که قرار است پنجم(پس فردا) و ششم تیر برگزار شود، موضع گرفتند.

این موضع‌گیری و مخالفت یکپارچه علیه نشست منامه، در کشورهای لبنان، مغرب، تونس، اردن، عراق و چند کشورهای دیگر هم مشاهده شد.

اعتراض بحرینی‌ها

مردم بحرین و احزاب سیاسی این کشور نیز مثل سایر کشورها، علیه برگزاری نشست منامه موضع گرفتند. معترضان بحرینی شبانه دست به اعتراض زدند و در خیابان‌های منامه علیه این نشست شعار دادند. گروه سیاسی بحرینی این نشست را از پیش، مرده و شکست خورده توصیف کردند.

به گزارش ایسنا، «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرین، نشست اقتصادی بحرین را به عنوان بخشی از طرح آمریکایی «معامله قرن» دانست و اظهار داشت: نظام بحرین زمانی که مشروعیت مردمی خود را از دست داد، در آغوش رژیم اسرائیل افتاد و ملت بحرین فروش مسئله فلسطین را نخواهند پذیرفت.

رشوه و دست به جیب شدن سعودی‌ها!

روزنامه صهیونیستی «گلوبس» به نقل از یک دیپلمات سعودی نوشت: تاریخ به ما فرصت تحقق عادی سازی روابط را داده است و امیدواریم اسرائیل از این فرصت استفاده کند.این مقام سعودی افزود: سفر یک مسئول اسرائیلی به عربستان بحث این روزهاست.

وی درباره معامله قرن که نشست بحرین بخش اقتصادی آن را افتتاح می‌کند، فاش کرد: «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تلاش می‌کنند فلسطینی‌ها را به بررسی جدی تحولات سیاسی و اقتصادی در چارچوب معامله قرن متقاعد کنند.

این دیپلمات سعودی تاکید کرد: عربستان و کشورهای دیگر آماده سرمایه‌گذاری عظیم و هنگفت در معامله قرن هستند؛ سرمایه‌گذاری که فلسطینی‌ها تصورش را نخواهند کرد!

این دیپلمات سعودی گفت: ریاض از دستاوردهای تکنولوژیکی اسرائیل بسیار شگفت زده شده و به دنبال الگو برداری از اسرائیل است!

طعمه‌گذاری کاخ سفید

در آستانه کنفرانس بحرین، کاخ سفید طرح ۵۰ میلیارد دلاری را رونمایی کرد که ظاهراً بخشی از طرح دولت آمریکا در قبال اسرائیل و فلسطین موسوم به «معامله قرن» است.

به گزارش ایسنا، آمریکایی‌ها مدعی شدند، بر اساس طرحی که جزئیات آن در ۴۰ صفحه توسط کاخ سفید منتشر شده، سرمایه‌گذاری بخش‌های عمومی و خصوصی در سرزمین‌های فلسطینی، دست‌کم یک میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.‌

کارشناسان می‌گویند که آمریکا هرگز چنین پولی را در سرزمین های‌اشغالی و برای فلسطینی‌ها هزینه نخواهد کرد، و اگر هم در این میان، هزینه‌ای صورت گیرد، عربستان و امارات باید آن را تامین کنند!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

امیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

می‌توانستیم حیفا و تل‌آویو را مورد اصابت قرار دهیم، می‌توانستیم همه بنادر اقتصادی رژیم اسرائیل را هدف قرار بدهیم اما خط قرمز ما غیرنظامیان بود.

 دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر حامیان فلسطین دانشجویان از ییل تا‌ هاروارد تحصن کردند

دستگیری و اخراج گروهی از دانشجویان دانشگاه کلمبیا، که در اعتراض به نسل‌کشی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.