سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ساختار جدید قوه‌قضائیه با هدف کوچک‌سازی تصویب شد

ساختار جدید قوه‌قضائیه با هدف کوچک‌سازی تصویب شد

سخنگوی دستگاه قضایی از تصویب ساختار جدید قوه قضائیه با هدف چابک‌سازی خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه تجدید بیعت مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل گفت: از محورهای شاخص سند تحول دستگاه قضایی، چابک‌سازی و کوچک‌سازی ستاد قوه قضائیه بوده است که پس از انجام مطالعات گسترده، نهایتا ساختار جدید در پایان هفته گذشته به تصویب رئیس‌قوه قضائیه رسید.

اسماعیلی افزود: در این ساختار، برخی معاونت‌ها در هم ادغام شدند و همچنین برخی ادارات کل و مراکز نیز ادغام یا به معاونت‌های متناسب واگذار شدند؛ به طوری که در ستاد، حدود ۴۰ درصد واحدهایی که مستقیما با رئیس‌قوه قضائیه سر و کار داشتند، ادغام شدند و مقرر شد که ۲۰ درصد پست‌های ستادی حذف و نیروهای شاغل به صف و مراجع قضایی منتقل شوند.

وی با بیان اینکه ساختار جدید از هفته آینده عملیاتی خواهد شد، به برخی از تغییرات ساختاری دستگاه قضایی‌اشاره کرد و گفت: در ساختار جدید، معاونت فرهنگی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم ادغام می‌شوند و معاونتی با عنوان معاونت پیشگیری، فرهنگی و امور اجتماعی تشکیل می‌شود. همچنین مرکز آمار و فناوری اطلاعات در معاونت راهبردی ادغام می‌شود و معاونت راهبردی و فناوری تشکیل خواهد شد. اداره کل امور بین‌الملل در ستاد حقوق بشر با عنوان معاونت امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر، مرکز امور نمایندگان در معاونت حقوقی، مرکز سلامت در معاونت مالی و پشتیبانی، اداره کل روابط عمومی در مرکز رسانه و… ادغام خواهند شد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضائیه نیز اظهار داشت: امسال رویکرد برنامه‌ها متفاوت از سال‌های قبل است. جلسات، همایش‌ها و نشست‌ها به جای آنکه تشریفاتی باشد، به جلسات کاربردی تبدیل شده است. نشست سراسری قوه قضائیه نیز روز سه شنبه صبح و بعدازظهر به صورت کاملا کاربردی برگزار خواهد شد. همچنین پیش‌بینی شده که در کنار سایر برنامه‌ها، نشست مشترک قوه قضائیه و دولت نیز برگزار شود. البته در اردیبهشت نیز چنین نشستی با قوه مقننه داشتیم. این نشست‌های کاربردی، رویکرد همدلی و هماهنگی را نوید می‌دهد و برای مردم و جامعه آثار مثبتی خواهد داشت.

اسماعیلی در پاسخ به سؤالی درباره بازدید نمایندگان مجلس از زندان‌ها نیز گفت: تا کنون نمایندگان متعددی از زندان‌ها بازدید داشته اند؛ چنانکه نمایندگان عضو کمیسیون‌های قضایی و امنیت ملی، از زندان‌های تهران بازدید کرده‌اند و سایر درخواست‌ها نیز بررسی و زمینه آن فراهم خواهد شد.

وی درباره برخی جابه‌جایی‌ها در دستگاه قضایی یادآور شد: تغییراتی در قوه قضائیه انجام شده و اگر هم کسی مرتکب جرم و تخلفی شده باشد، قطعا به آن رسیدگی خواهد شد.

تاکنون نقصی در پرونده قتل

«میترا استاد» اعلام نشده است

اسماعیلی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت قتل «میترا استاد» نیز گفت: آنچه تعیین شده بود (۱۰ تیر)، مهلت ۱۰ روزه‌ای بود که دادگاه به وکلای اولیای‌ دم و متهم داده بود تا پرونده و کیفرخواست را مطالعه کنند و اگر نقص و ایرادی دارند اعلام کنند و پس از طی این مرحله، در صورتی که نقصی وجود نداشته باشد، دادگاه زمان محاکمه را مشخص می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا دادگاه تاکنون نقصی در پرونده اعلام کرده یا خیر گفت: تا الان هیئت قضایی هیچ نقضی درباره این پرونده اعلام نکرده است.

در حادثه تروریستی اهواز

سهل‌انگاری رخ داده است

همچنین رئیس‌سازمان قضایی نیروهای مسلح، در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اتهامات برخی متهمان در پرونده حادثه تروریستی اهواز سهل‌انگاری و برخی نیز تعمداً اقدام نکردند.

شکراله بهرامی افزود: در این پرونده به اتهامات کسانی رسیدگی کردیم که در انجام وظیفه خود سهل‌انگاری کردند نه کسانی که در ترور دخیل بودند. رسیدگی به پرونده افراد دخیل در ترور، در دست ما نیست.

وی درباره پرونده سقوط هواپیمای حمل‌کننده گوشت گفت: در این پرونده تعمدی نسبت به نیروهای مسلح نبوده و خلبان‌اشتباه کرده بود و برج مراقبت به او گفته بود که نباید فرود بیاید. تعمدی نه در فرودگاه بوده و نه خلبان تعمدی داشته است و تصور خلبان بر این بوده که در باند فرودگاه مهرآباد فرود می‌آید ولی‌اشتباه کرده و قصور بوده و تقصیری مطرح نیست.

از «محمدعلی نجفی»

شکایتی نداشته‌ایم

بهرامی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا سازمان قضایی نیروهای مسلح از نجفی در موضوع حمل سلاح شکایت کرده است یا خیر گفت: خبر منتشر شده مبنی بر اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح مجوز حمل سلاح داده، دروغ بود و این خبر از سوی وکیل آقای نجفی مطرح شده بود. شاید وکیل می‌خواسته بگوید از طرف سازمان‌های نیروهای مسلح و به‌اشتباه سازمان قضایی نیروهای مسلح را مطرح کرده است که کذب و دروغ بود. ما دنبال این هستیم که ببینیم ایشان جوابی می‌دهد یا خیر و اگر جوابی ندهد نسبت به این قصیه شکایت خواهیم کرد.

افتتاح رادیو عدالت

با حضور سخنگوى دستگاه قضایی

رادیو عدالت همزمان با اولین روز هفته قوه قضائیه در ساختمان صداى جمهورى اسلامى ایران با حضور غلامحسین اسماعیلى، سخنگوى قوه قضائیه افتتاح شد.

رادیو عدالت به صورت ٢٤ ساعته از موج ٩٥/٥ اف ام قابل دریافت است.

موضوعات برنامه‌های رادیو عدالت مسائل مختلف حقوقى و قضایى است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قوه قضائیه از تخلف بزرگ و جدید یک چهره مشهور اقتصادی جلوگیری کرد

قوه قضائیه با انتشار گزارشی مبنی بر جلوگیری از تخلف بزرگ و جدید یک چهره مشهور اقتصادی اعلام کرد که ۶۴ ویلای غیرمجاز که در زمین‌های چندین هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر در حال ساخت بودند، تخریب شدند.

تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه منطقه آزاد اینچه برون در گلستان

تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.