سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ابراهیمی: طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان باید تصویب و بی‌طرفانه اجرا شود

ابراهیمی: طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان باید تصویب و بی‌طرفانه اجرا شود

نماینده شازند در مجلس گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان باید با رعایت قانون و بی‌طرفانه اجرا شود.

علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره پاسخ به این سوال که نظر شما درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان چیست، اظهار داشت: بنده خودم جزو امضاکنندگان این طرح هستم و فکر می‌کنم که این طرح کمک شایانی به سلامت و شفافیت مسئولان از بُعد اقتصادی خواهد داشت. چرا که خیلی از مفاسد اقتصادی که اتفاق می‌افتد به این خاطر است که در نحوه تفصیل امول مسئولان اشراف کامل نداریم.

وی افزود: قوه قضاییه جدیداً آیین‌نامه رسیدگی به اموال مسئولان را  ابلاغ کرده است، این قانون ضمن اینکه قانون جامعی می‌باشد در واقع عملکرد گذشته مسئولان را مورد بررسی قرار می‌دهد و یک لطافت هم دارد که فعلاً گفته اعاده اموال نامشروع، یعنی هنوز در قالب جرم و تخلف به این موضوع نگاه و برخورد نکرده است.

نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اگر ان‌شاءالله جواب بدهد و مجریان آن بدون غرض و بی‌طرفانه برای تمامی طیف‌ها  به طور یکسان و درست اجرا کنند بی‌شک خیلی کمک خواهد کرد به سلامت و بازگشت سرمایه اجتماعی که همان اعتماد مردم است.

ابراهیمی در پاسخ به این سؤال که آیا  مسئولان و نمایندگان ملت از این طرح برای انتشار اموال‌شان استقبال خواهند کرد، تصریح کرد:‌ بله، استقبال خواهند کرد زیرا وقتی یک موضوعی همه‌گیر شد آن وقت آنهایی که استقبال نکنند زیر سؤال می‌روند. بنده به عنوان کسی که ۲۹ سال سابقه اجرایی داشته‌ام و الان هم سه سال سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را دارم کاملاً آماده‌ام که دقیقاً اموالم را از زمان شروع به استخدام تا الان هم ردیابی آن را بدهم و هم میزان آن را.

ابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا این طرح نیازمند مطالعات تطبیقی یا تکمیلی نیست، گفت: طرح خوبی است اما هیأت مربوطه باید در واقع دقت بیشتری در تشخیص داشته باشد؛  مثلاً‌ طرح نهادهای قضایی و نهادهای نظارتی درست است اما بعضی از نهادها  که ضرورتی ندارد اسمی از آنها ببرم طرح‌هایی داشتند که من خیلی موافق آن نیستم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این است که در انتخاب گروهی که تشکیل می‌شود باید خیلی دقت صورت بگیرد و افرادی باشند که سلیقه‌ای برخورد نکنند. همین الان هم روی بعضی از موضوعات که مرتبط به اجرای قانون است یک عده بیشتر از بقیه زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند. مثلاً اگر اختلاس یا تخلفی صورت می‌گیرد شاید با کسانی که پایین‌دست‌تر هستند در برخورد شاید واضح‌تر و صریح‌تر هستند ولی یک عده را می‌بینیم که با آنها همکاری‌هایی می‌شود.

نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان با رعایت اصل بی‌طرفی انجام بگیرد فکر می‌کنم می‌تواند به سلامت جامعه کمک کند. 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تمایل کشورهای جهان برای همکاری با ایران در زمینه سلامت

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

ورود یک میلیون و 500هزار «گردشگر سلامت» به کشور 

رونق گردشگری سلامت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.