خانه / صراط عشق / متون / جاسوسی موساد در قلب حزب اللّه لبنان و پس لرزه‌ های آن در ایران!

جاسوسی موساد در قلب حزب اللّه لبنان و پس لرزه‌ های آن در ایران!

 افشای نفوذ موساد در عالی ترین سطح رهبری حزب اللّه لبنان ، اگر موجب ایجاد زلزله ی سیاسی امنیتی در ایران نشود جای تعجب دارد .

سیّد حسن نصراللّه چند روز پیش اعلام کرد که یک مقام ارشد حزب ‌اللّه لبنان ، جاسوس اسرائیل بوده است . این مقام ارشد ” محمّد شوربه ” رئیس گارد حفاظت سیّد حسن نصراللّه و فرمانده عملیات برون مرزی حزب ‌اللّه لبنان بود . جاسوسی محمّد شوربه برای اسرائیل ۸ سال ادامه داشته و از طریق این عامل نفوذی اسرائیل عملاً همه فعالیت های حزب‌ اللّه و حتّیٰ زندگی خصوصی سیّد حسن نصراللّه را روزانه اسکن می‌ کرده است . اگر بگوییم برای ۸ سال سیّد حسن نصراللّه با همه ی تشکیلات حفاظت اطلاعاتی که دارد وسط تور اطلاعاتی جاسوسی اسرائیل یا در ویترین اسرائیل زندگی می ‌کرده است گزاف نگفته‌ ایم که خود درس بزرگی برای همه ی رهبران منطقه است . از مهم ‌ترین مسئولیت های محمّد شوربه این بوده که نقشه‌ های عملیات برون مرزی حزب ‌اللّه را برای خنثی شدن در اختیار موساد می ‌گذاشته است . رسانه های لبنانی گزارش کرده ‌اند که وی حتّیٰ توانسته است یک شبکه ی جاسوسی را درون خود حزب‌ اللّه سازماندهی کند .

🔹 پنچ سال پیش بعد از ترور عماد مغنیه مقاله‌ ای در روزنامه ی ‌« اعتماد » منتشر شد با تیتر ” چه کسی حاج رضوان را فروخت ” که انعکاس وسیعی در روزنامه های منطقه داشت و پر خواننده ‌ترین مقاله ی الحیات لندن برای یک هفته بود . حاج رضوان نام مستعار عماد مغنیه در ایران بود که سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل برای سی سال دنبال ردی بودند تا او را شکار کنند . عماد مغنیه در میهمانی سالگرد انقلاب اسلامی ایران در دمشق شرکت کرد و هنگامی که سوار پاجیروی پارک شده خود شد بمبی در انتظار او بود . تا سه چهار روز کسی نمی دانست شخص کشته شده کیست ؟ تا این که حزب ‌اللّه رسماً اعلام کرد که عماد مغنیه ترور شده است. اکنون معلوم شده جزئیات زمان و مکان حضور او در میهمانی سفارت ایران در دمشق از سوی محمّد شوربه به اسرائیلی ها داده شده است .

معضل شبکه های جاسوسی اسرائیل در میان اعراب و نیز در میان تشکل ‌های سیاسی کشور های اطراف اسرائیل بحران لاینحلی است که ظاهراً کشور های عربی با آن کنار آمده و پذیرفته‌ اند که هماورد اسرائیل نیستند . امّا جاسوسی ارشد ‌ترین فرمانده ی عملیات برون مرزی حزب ‌اللّه و رئیس گارد حفاظت سیّد حسن نصراللّه از این نظر حائز اهمّیت است که به دلیل اتحاد استراتژیک ایران و حزب ‌اللّه لبنان بی ‌تردید رفت و آمد های بی شمار این جاسوس موساد به ایران ، شبکه ی جاسوسی موساد را به ایران گسترش داده است . اگر ادعا شود که ایران از اصلی‌ ترین سوژه‌ های اسرائیل برای جاسوسی است آن گاه احتمالاً می‌ توان به ریشه ی برخی از اتفاقات توضیح داده نشده در ایران هم دست یافت .

الفبای منطق کار دستگاه های اطلاعات و امنیتی بر این اساس چیده می ‌شود که اگر محمد شوربه روابط گرمی با ایران داشته که حتماً داشته ، به ایران رفت و آمد می ‌کرده است یا میزبان مقام‌ های ایرانی بوده و در جریان همه فعل و انفعال‌ های منطقه ‌ای ایران بوده ، می‌ توان گفت شبکه ‌ای از موساد در ایران وجود دارد که ۸ سال ریشه دوانده است .

بر اساس همان منطقی که سازمان‌ های اطلاعاتی امنیتی با آن کار می ‌کنند می ‌توان احتمال داد چنین شبکه ی جاسوسی در تشکیلات وزارت اطلاعات ایران ، سپاه قدس ، سپاه و بویژه حفاظت اطلاعات سپاه یا حتّیٰ قوه قضاییه ، بسیج و در نهایت هیأت‌ های مذهبی در رفت و آمد به عراق و سوریه شکل گرفته باشد . البته مدیران عراقی در ایران که هم خوانی های سیاسی فرهنگی زیادی با امنیتی‌ های حزب اللّه دارند و سنگ حزب اللّه را زیاد بر سینه زده ‌اند نیز در مظان جدی این اتهام قرار دارند . این سازمان ها همگی سابقه ی ارتباطات گسترده با حزب اللّه داشته اند .

برای این که فکر نکنیم ادعای فوق مبنی بر جا گرفتن یک شبکه یا شبکه‌ هایی از موساد در نهاد های حساس ایران از طریق حزب اللّه لبنان خواب و خیال می‌توان به پنج ترور اعلام شده ی کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران اشاره کرد که همیشه به صورت کلی گفته می ‌شود کار موساد است اما هیچ گاه استنادی برای آن وجود نداشت یا اگر هم وجود داشت کسی آن را جدی نگرفت . این که موتور سواران مسلحی بعد از شناسایی های لازم چند ماهه در اوائل صبح جلو درب منزل کسانی کمین بگیرند که کسی مطلع نیست کارمند انرژی اتمی هستند و آن ها را ترور کنند حاکی از وجود یک تشکیلات جاسوسی است که در ایران ریشه دوانده و به موساد تعلق دارد .

لو رفتن فرمانده ی عملیات برون مرزی حزب اللّه می تواند سرنخ های مهمی را در اختیار همه انواع تشکیلات حفاظت های اطلاعات ایران بگذارد تا رد این شبکه های کثیف را شناسایی کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اوج عزت و ایستادگی مردم غزه، پدیده‌ای الهی است

زیاد النَّخالة دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه

جان سقای حرم خدایا ببخش- مناجات حاج محمود کریمی

ويدئو/ ازهمه تشنه ترم خدایا ببخش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.