سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معجزات / معجزه / بهشتی شدن به برکت ولایت مولا علی علیه السلام

معجزه / بهشتی شدن به برکت ولایت مولا علی علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین

معجزات مولاامیرالمؤمنین  علی بن ابی طالب صلوات الله علیه

از شخصی به نام معاویه بن وهب حکایت شده که گفت در سفر حج بودیم و با ما پیرمردی بود که اهل عبادت بود ولی اهل ولایت علی صلوات الله علیه نبود و اهل مسئله نیز نبود نمازش را با این که در سفر بود تمام می خواند . در این حال مریض شد ( مثل اینکه مشرف به مرگ تشخیص داده شد ) من به پسر برادرش گفتم : چه خوب بود تذکر می دادی به او این امر را شاید خداوند تبارک و تعالی او را نجات دهد .( چون ایمان با محبت آن دو نفر ( عمر و ابوبکر ) کامل نیست ) همه رفقا گفتند : واگذارید پیرمرد را به حال خود .

پس پسر برادرش گفت : ای عمو به درستی که مردم مرتد شدند بعد از رسول الله صل الله علیه واله وسلم مگر چند نفری قلیل و خلیفه بعد رسول الله  حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام است که اطاعت او واجب است مانند اطاعت پیغمبر صل الله علیه واله وسلم. پیرمرد نفسی کشید و ناله کرد و گفت : بر همان عقیده هستم و جان تسلیم کرد .

چون به خدمت حضرت صادق علیه السلام رسیدیم جریان پیرمرد را به عرض رساندیم .و حضرت صادق علیه السلام فرمود : اهل بهشت است . بعضی از رفقا گفتند : آن پیرمرد چیزی از امر ولایت نمی دانست مگر ساعت آخر . حضرت صادق علیه السلام فرمود : از او چه می خواهید به خدا قسم او داخل بهشت شد .

مناقب اهل بیت، ص 159 و 160.

«ارتدّ الناس بعد النبی الاّ ثلثه او اربعه»:مردم پس از وفات رسول خدا (ص) روی گردان شدند مگر سه یا چهار نفر ـ سلمان، ابوذر، مقداد و عمّار

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: ارتد الناس بعد رسول الله الا ثلاثه او اربعه و..(کافی /۲ ص۱۴۴) .

خدایا از تو می خواهیم کمک مان باشی حافظ مان باشی که پیوسته تحت تولای ولایت تو و ولایت رسول تو و اوصیای رسولت صلوات الله علیهم ثابت قدم بمانیم و مشمول بخش مثبت آیات ات قرارمان بدهی..

[المائدة54 ] – يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْکافِرينَ يُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللّهُ واسِعٌ عَليمٌ
اي کساني که ايمان آورده‏ايد، هر کس از شما از دين خود برگردد، به زودي خدا گروهي [ديگر] را مي‏آورد که آنان را دوست مي‏دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند. [اينان‏] با مؤمنان‏، فروتن‏، [و] بر کافران سرفرازند. در راه خدا جهاد مي‏کنند و از سرزنش هيچ ملامتگري نمي‏ترسند. اين فضل خداست‏. آن را به هر که بخواهد مي‏دهد، و خدا گشايشگر داناست‏.
[المائدة55 ] – إِنَّما وَلِيُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ
ولي شما، تنها خدا و پيامبر اوست و کساني که ايمان آورده‏اند: همان کساني که نماز برپا مي‏دارند و در حال رکوع زکات مي‏دهند.
[المائدة56 ] – وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ
و هر کس خدا و پيامبر او و کساني را که ايمان آورده‏اند ولي خود بداند [پيروز است‏، چرا که‏] حزب خدا همان پيروزمندانند.

اللهم صلّی علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معجزات علوی/زنده کردن بانویی که از حق امیرالمؤمنین دفاع کرد

از معجزات امیر مؤمنان علیه السلام، زنده کردن بانویی به نام أمّ فَروَة بود

امداد غیبی/ سيدحسن نصرالله و مجلس مشورتی او _۵۷

معجزات/ جنگ ۳۳ روزه نیروهای مقاومت حزب الله لبنان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.