خانه / صراط عشق / متون / حمایت یک شورای صهیونیستی از مذاکرات برای تقویت برجام

حمایت یک شورای صهیونیستی از مذاکرات برای تقویت برجام

شورای صهیونیستی «استرالیا- اسرائیل» خواستار بازگرداندن ایران به میز مذاکرات هسته‌ای به واسطه سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران شده بود.

در حالی که همواره به دروغ ادعا شده صهیونیست‌ها مخالف مذاکره ایران و آمریکا هستند، «شورای امور استرالیا، اسرائیل و یهود» در آستانه سفر شینزو آبه به تهران بیانیه منتشر کرده و نوشت باید به ایران سرسخت، یک پیام در مورد برجام فرستاد و برای بازگرداندن این کشور به گفت‌وگو‌های هسته‌ای فشار آورد.

«کالین رابنستاین» مدیر اجرایی شورای امور استرالیا، اسرائیل و یهود موسوم به «آیجاک با انتشار گزارشی در تارنمای این شورا افزود: اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا پس از آنکه در انتخابات قدرت را حفظ کرده با چالش‌های مختلف داخلی و خارجی روبه‌روست که یکی از مهم‌ترین مسائل ایران است.

وی در گزارش خود نوشت: دونالد ترامپ پس از پیروزی اسکات موریسون (نخست‌وزیر) در انتخابات استرالیا در اولین تماس تلفنی با وی در مورد ایران و برجام گفت‌وگو کرد که  این تماس پس از اعلام روز 8 ماه مه ایران در مورد خروج تدریجی از قرارداد برجام بود.

مدیر اجرایی آیجاک در این گزارش افزود: «دولت استرالیا سال گذشته به زعامت اسکات موریسون اعلام کرد قرار است در مورد موضع استرالیا در قبال برجام تصمیم‌گیری کند. استرالیا به‌رغم خروج آمریکا از برجام تصمیم‌ دارد از این قرارداد هسته‌ای حمایت کند، ضمن اینکه درصدد است با رفتارهای سخت ایران در دیگر جبهه‌ها مقابله کند.»

«موریسون در این اظهارات خود مقابله در سایر بخش‌ها با ایران را شامل رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه و دیگر مناطق و همچنین پرونده موشک‌های بالستیک و تکنولوژی،… رفتارهای تهدید‌کننده امنیت اسرائیل و حمایت‌گرانه از گروه‌های تروریست دانست.» مدیر اجرایی آیجاک افزود: جای تعجبی ندارد، ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا به‌تازگی از اعلام موضع جدید ایران در قبال خروج تدریجی از برجام «به شدت ابراز نگرانی» کرد. «کالین رابنستاین» مدیر اجرایی آیجاک می‌نویسد: به عنوان بخشی از یک توافق جدید و با توجه به اینکه قرارداد هسته‌ای ایران نیاز به تقویت دارد، استرالیا باید نقش خود را برای حفظ فشار علیه ایران به منظور بازگشت به گفت‌وگو‌ها ایفا کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تلاش جریان غربگرا برای تکرار «خسارت محض برجام»

چرا غرب‌گرایان با «امیدآفرینی» مشکل دارند؟

طنز/ درخت بلوط

روزنامه رسوای هم‌میهن تیتر زده «‌یک سال دیگر در انتظار برجام‌»!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.