سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / انصارالله با موشک کروز بالدار برج فرودگاه بین‌المللی عربستان را منهدم کرد

انصارالله با موشک کروز بالدار برج فرودگاه بین‌المللی عربستان را منهدم کرد

ارتش یمن در جدیدترین حمله خود با استفاده از موشک «کروز» فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان را هدف قرار داد. این دومین بار است که انصارلله علیه دشمن سعودی-اماراتی از موشک کروز استفاده می‌کند.

راهبرد « فرودگاه در برابر فرودگاه» انصارلله روز به روز فرودگاه‌های بیشتری از عربستان می‌گیرد. انصارالله یمن اعلام کرده تا زمانی که محاصره فرودگاه صنعا برداشته نشود به فرودگاه‌های متجاوزان حمله خواهیم کرد. در این راستا بارها به فرودگاه‌های نجران و جیزان حمله شده و در آخرین مورد، روز دوشنبه گذشته فرودگاه «ملک خالد» در شهر خمیس مشیط توسط پهپادهای یمنی هدف قرار گرفت. حالا خبر رسیده که موشک‌های کروز یمنی نیز فرودگاه ابها را هدف قرار داده است.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز چهارشنبه یک فروند موشک بالدار کروز به فرودگاه بین‌المللی ابها در جنوب عربستان شلیک کرد. به گزارش تسنیم، یک منبع در یگان موشکی این کشور گفته این موشک به دقت به هدف اصابت کرده و پرواز هواپیماها در پی این حمله متوقف شده است. این دومین بار است که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی برای مقابله با عربستان و امارات موشکی از نوع کروز استفاده می‌کند، بار اول نیروگاه اتمی البراکه در ابوظبی در سال 2017 با این موشک هدف قرار گرفته بود.

واکنش ائتلاف سعودی

ائتلاف سعودی، دیروز به اصابت یک موشک ارتش یمن به فرودگاه «أبها» اذعان کرد. فرودگاه منطقه‌ای أبها که گفته می‌شود از سال 2016 به فرودگاه بین‌المللی تبدیل شده، در منطقه «عسیر» در جنوب غرب عربستان واقع شده است. به گزارش شبکه العربیه، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی اقدام ارتش یمن را «اقدام تروریستی» توصیف و اعلام کرد که گلوله حوثی به سالن ورودی فرودگاه بین‌المللی أبها اصابت کرده است. او توضیح داد که مسئولان ذی‌ربط در حال تشخیص نوع «گلوله» هستند که در این حمله استفاده شده است. تروریستی نامیدن حمله انصارالله یمن در حالی است که طبق گزارش نهادهای حقوق بشری تاکنون بیش از 50 هزار یمنی در حملات عربستان به غیرنظامی‌ها در یمن کشته شده‌اند. ائتلاف همچنین اذعان کرده که بر اثر اصابت این موشک، برج مراقبت نیز از مدار کار خارج و تعطیل شده است.

واکنش انصارالله

همزمان سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که موشک کروز به برج مراقبت اصابت کرده و این اصابت منجر به تخریب و انهدام آن شده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرده که اصابت این موشک به معنای این است که جدیدترین سامانه‌های راداری آمریکا برای مقابله با موشک‌های کروز نتوانسته با این موشک مقابله کند.

«علی القحوم» عضو جنبش انصارالله نیز تصریح کرده اگر فرودگاه‌های یمن همچنان در محاصره باشند فرودگاه‌های متجاوزان هم بسته خواهند شد: «فرودگاه‌های دشمن متجاوز را هم تعطیل خواهیم کرد و این فرودگاه در تیررس اهداف خواهد بود.» از سوی دیگر بر اساس گزارش شبکه المسیره، در عملیات تک تیراندازان در جنوب حیران و شرق مثلث عاهم در استان حجه، 29 مزدور دشمن کشته و یا زخمی شدند. از استان البیضاء هم خبر می‌رسد که دو فروند موشک زلزال 1 به تجمعات مزدوران در الهضبه شلیک شد که در نتیجه آن شماری از آنها کشته شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 موشک قاره‌پیمای انگلیس  هنگام آزمایش منهدم شد

نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، موشک اتمی قاره پیما ترایدنت

حمله به ۵۴ کشتی حامی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی ، رهبر جنبش انصارالله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.