خانه / صراط عشق / متون / سردار سلامی: باید فاصله میان حرف با عمل را کاهش داد

سردار سلامی: باید فاصله میان حرف با عمل را کاهش داد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید با تلاش جهادی فاصله بین حرف و عمل را روز به روز کمتر کرد، گفت: گام دوم انقلاب اساساً برای تشکیل تمدن اسلامی است و این به دست ما باید محقق شود.

رمانده کل سپاه با بیان اینکه باید با تلاش جهادی فاصله بین حرف و عمل را روز به روز کمتر کرد، گفت: گام دوم انقلاب اساساً برای تشکیل تمدن اسلامی است و این به دست ما باید محقق شود.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مدیران و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: در شریعت اسلامی و آموزه های قرآن کریم به ما تعلیم داده اند که شما باید الگویی برای همه خلق باشید و این اسوه بودن در رفتار و گفتار باید جزو اولویت های اساسی ما باشد. 

 

وی ادامه داد: البته این شاید در نگاه اول آرمان گرایانه باشد، ولی در واقع باید جهت کلی حرکت ما به این سمت و سو باشد که جزو بهترین‌ها بودن باید اساس کار ما قرار گیرد؛ چرا که ما برای دوم شدن خلق نشده ایم و این اگر نگرش اساسی و جدی ما باشد حرکات و رفتار ما براساس آن شکل خواهد گرفت.

 

فرمانده کل سپاه افزود: اصلاً انقلاب اسلامی وقوع پیدا کرد تا تحولی بنیادین در عالم و آدم ایجاد کند و واقعیت ها را مبدل به حقیقت کرده و حقایقی منطبق برحق ایجاد کند.

 

سردار سلامی گفت: ما در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی براساس تدابیر مقام معظم فرماندهی کل قوا هستیم و گام دوم انقلاب اساساً برای تشکیل تمدن اسلامی است و این به دست ما باید محقق شود و آن تمدنی است که در آن اخلاق، معنویت، اقتصاد، سیاست، هنر، علم و … به شکل برجسته و غلبه یافته و منطبق بر حقیقت اسلام  ظهور و بروز پیدا کند. 

 

سردار سلامی در ادامه با اشاره به نقاط درخشان در تاریخ علم اسلامی و تمدن عظیم مسلمانان ابراز داشت: ابن هیثم‌ها، خوارزمی‌ها، رازی ها، ابن سیناها، ابن خلدون ها، کندی‌ها و بسیاری از دانشمندان برجسته جهان سال‌ها جلوتر از دانشمندان غربی موفق به کشف بسیاری از حقایق علمی جهان شدند و در رشته های مختلف پایه و اساس رنسانس در اروپا بر اساس همین تلاش‌های دانشمندان مسلمان در دوران درخشان تمدن اسلامی در آن زمان بود.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقدیر و تشکر از تلاشهای مسئولین ، اعضاء هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در فراز و نشیب های مختلف در این بیش از دو دهه از تاسیس این دانشگاه گفت: شما بخش مهمی از مسیر اعتلای علمی و دانش و فن آوری در حوزه سلامت و پزشکی در تمدن اسلامی آینده هستید و این مهم باید به دست شما تحقق پیدا کند و این مسئله سخنرانی و شعار نیست و شدنی است و صد البته جهاد علمی و عملی شبانه روزی را می طلبد.

 

رئیس هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با اشاره به بحث علم و دانش ابراز کرد: اساسا خلق علم از جنبه های قدرت الهی است و انسان به کشف علم می پردازد و به واقع علم طب و پزشکی از علوم الهی است که باید به جهت ارتقای سلامت جامعه از همه جنبه های طب اسلامی، طب ایرانی و سنتی، طب مدرن و اساسا همه دستاوردهای علم بشری بهره برد و نگاهی تک بعدی نداشت.

 

وی با اشاره به مقوله مهم سبک زندگی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) باید در ترویج بخش سلامت سبک زندگی ایرانی اسلامی سرآمد باشد چرا که با پیاده شدن این مدل در جامعه از وقوع و نشر بسیاری بیماری‌ها پیشگیری خواهد شد. 

 

سردار سلامی بیان داشت: طبق آیه شریفه قرآن کریم باید باور قلبی داشته باشید که شما برترید و افق دید خود را در دانشگاه و بیمارستان‌ها در ارائه خدمات سلامت جهانی ببینید، باید با تلاش جهادی فاصله بین حرف و عمل را روز به روز کمتر کنید.

 

سردار سلامی ادامه داد: در حوزه علوم پزشکی شما باید به جایی برسید و سیمایی از دانشگاه سپاه در علوم پزشکی را ترسیم که دلهای همه مشتاقان علوم پزشکی در کشور و حتی دنیا را جذب کرده و براستی سرآمد علم طب در دنیا باشید و توانایی اسلام عزیز را بر حاکمیت بر جهان را به جهانیان به عینه نشان داده و بدانید برای رسیدن به مرجعیت علمی که خواسته  رهبری فرزانه انقلاب است باید افق خود را بلند ببینید.

 

سردار سلامی در پایان گفت: پزشکان مسلمان باید منبع پایان ناپذیر امید باشند چون به قدرت لایزال الهی متصل هستند و در دیدگاه شریعت اسلامی شما اگر یک انسان حتی غیر مسلمان را از مرگ نجات دهید انگار همه بشریت را زنده کرده اید  و این بسیار ارزشمند و اهمیت علم پزشکی و طب را به واقع نشانگر است. انشاءالله دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) روز به روز درخشان تر و مقتدر تر برای سپاه، کشور و انقلاب اسلامی در جهان بدرخشد و منشأ تحولات بزرگ باشد.

 

گفتنی است در ابتدای این دیدار علیرضا جلالی رئیس دانشگاه در گزارشی از مهم ترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در حوزه های آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی به بیان چالش‌های کلان و طرح برخی پیشنهادات بهبود در این حوزه پرداخت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استقلال ایران فروشی نیست

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه

ذکر مصیبت حضرت زینب(س) حاج قاسم

ذکر مصیبت حضرت زینب(س) توسط سردار سلیمانی را مشاهده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.