خانه / صراط عشق / متون / باز هم زمان انتخابات رسید؛ تندروها و عناصر فتنه برای مدیریت کلان آموزش و پروش کمین زدند

باز هم زمان انتخابات رسید؛ تندروها و عناصر فتنه برای مدیریت کلان آموزش و پروش کمین زدند

آن‌چه از کارنامه‌ی جواد حسینی پیداست این است که او مهره‌ایست که در مناصب مختلف کار اصلاح‌طلبان را به بهترین شکل ممکن راه انداخته است؛ چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در عزل مدیران غیر همسو با حزب دلخواهش.

با استعفای بطحائی از سمت وزارت آموزش و پرورش، حدس و گمان‌ها برای انتخاب وزیر بعدی شروع شد. البته زمان زیادی نگذشت تا یک انتخاب جدید، آن هم با عنوان سرپرست رسانه‌ای شود. سید جواد حسینی گزینه‌ی دولتی‌ها برای سرپرستی وزارت آموزش و پرورش بود. حسینی اما کارنامه‌ای کاملا سیاسی و امنیتی دارد، کارنامه‌ای که از سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش مشهد تاحمایت علنی از فتنه88 را می‌توان در آن یافت.

 

به گزارش رجانیوز با اینکه ابتدا نام مجتبی زینی‌‌وند به عنوان سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش مطرح شد اما در آخر قرعه به نام سید جواد حسینی افتاد. حسینی در کارنامه کاری خود سوابقی همچون معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، فرمانداری مشهد و معاون فرمانداری مشهد را دارد. سوابقی که همیشه با اعتراض منتقدین همراه بوده است. 

 

برخی کارشناسان با بررسی سوابق حسینی معتقدند که انتصاب او به سمت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش با هدف خاصی انجام شده است. این ادعا زمانی قوت می‌گیرد که بدانیم سرپرست وزارت‌خانه مانند وزیر ملزم به پاسخ‌گویی به مجلسی‌ها نیست و حسینی می‌تواند اقدامات زیادی را بدون نظارت مجلس در وزارت‌خانه عملی کند. 

 

البته این مسئله درباره حسینی صدق نیز می‌کند، او که از ابتدا چهره‌ای سیاسی بود تا امنیتی، (فرمانداری مشهد در دوران اصلاحات(82تا84)، مدیرکل اجتماعی و انتخابات استانداری(80تا82) و عضو شورای شهر سبزوار) در کمال تعجب در سال 95 و قبل از انتخابات ریاست جمهوری به سمتِ «قائم مقام و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی» منصوب شد. سمتی که کاملا امنیتی بوده و قرار دادن یک شخصیت سیاسی در آن چیزی جز تاثیرگذاری در انتخابات را در آن زمان تداعی نمی‌کرد. یکی از مسائلی که با انتصاب حسینی به سمت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش در ذهن تداعی می‌شود، مسئله انتخاباتی بودن این انتصاب -درست در نزدیکی انتخابات 98- و احتمالا زیر و رو کردن بدنه‌ی آموزش و پرورش بدون پرداخت اندک هزینه‌ای برای وزیر بعدیست.

 

حسینی از زمان روی کارآمدن دولت روحانی به سمت «مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی» منصوب شد و تا سال 95 که به استانداری نقل مکان کرد، به مدت تقریبا 4 سال مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بود. کارنامه‌ی او در آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز نشان دهنده آن است که او بیشتر، به دنبال سیاسی‌کاری و پیشبرد اهداف اصلاح‌طلبان است تا هر چیز دیگری.

 

حسینی در بدو ورود به آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، به صورت اتوبوسی اکثر مدیران این اداره را عزل کرد و بدنه‌ی این اداره را با نگاهی قبیله‌گرایانه به نفع اصلاحات تغییر داد. به گفته‌ی خود حسینی در مصاحبه‌ای که در سال 93 با نسیم انجام داده است او چیزی بیش از 50 مدیر را عزل کرده است. او در ادامه همان مصاحبه می‌گوید: 

« دولت جدیدی روی کار آمده، من می‌توانم فردی را به کار بگیرم که با اعتدال مخالف باشد؟»

 

 

 

 

همانگونه که از سخن جواد حسینی بر می‌آید، برای او کارآمدی و عملکرد موفق هیچ جایگاهی ندارد و خط و ربط سیاسی و حزبی تعیین کننده اصلی معادلات است. 

 

همانگونه که گفته شد حسینی یک شخصیت سیاسی و امنیتی برای اصلاح‌طلبان است که در مواقع لزوم و بدون توجه به انتقادات، ریل‌گذاری‌های لازم برای اقدامات اصلاح‌طلبان را بر عهده می‌گیرد. او یکی از حامیان فتنه88 نیز هست که عملکردش در زمان معاونت استانداری سروصدای مجلسی‌ها را هم بلند کرده بود. 

 

 

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی و تصویر یکی از سران فتنه در یک قاب

 

 

شورای مشورتی جوانان معاون امنیتی، اجتماعی و سیاسی استانداری خراسان رضوی با حضور برخی عناصر فعال و حامی فتنه88 !

 

حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس چندی پیش اعلام کرده بود که استاندار خراسان رضوی نیز از معاون سیاسی امنیتی خود راضی نیست و او را نیرویی خودسر عنوان کرده است.

 

پژمانفر در مجلس عنوان کرده بود:

«بلاتکلیفی استان خراسان رضوی تجربه تلخی است که دومین بار در این دولت موجب شد تا ماه‌ها کل استان به بهانه معلوم نبودن وضعیت استاندار معطل مانده است.

ما استانداری می‌خواهیم که توانمند و به کار آشنا باشد نه استانداری که از پس معاون سیاسی خود برنیاید و در خلوت‌ها بگوید که من حریف او نیستم و او سرخود استان را به هم می‌ریزد.»

 

بنا بر گفته‌ی پژمانفر، استاندار حریف معاون خود نبوده است و این یک معنا بیشتر نمی‌تواند داشته باشد! و آن هم این‌که در آن‌زمان معاونت سیاسی و امنیتی استانداری را نه شخص استاندار، که احتمالا بدنه اصلاح‌طلبان به استانداری تحمیل کرده‌ است.

 

به هرحال آن‌چه از کارنامه‌ی جواد حسینی پیداست این است که او مهره‌ایست که در مناصب مختلف کار اصلاح‌طلبان را به بهترین شکل ممکن راه انداخته است؛ چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در عزل مدیران غیر همسو با حزب دلخواهش. 

 

باید منتظر بود و دید که انتخاب حسینی به عنوان سرپرست با چه هدفی انجام شده است! آیا این انتصاب پوششی برای گزینه اصلی بوده و حسینی قرار است عزل و نصب‌ها  را انجام دهد تا گزینه اصلی با خیال راحت بر کرسی وزارت تکیه بزند؟ یا با توجه به سوابق سیاسی حسینی این انتصاب مربوط می‌شود به انتخابات 98 و مهندسی آن!؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازخوانی بیانات رهبر انقلاب درباره فتنه۸۸

شما از کجا فهمیدید در انتخابات تقلّب شده، چه دلیلی اقامه شد؟

برخی از خواص علی‌رغم انتظار در مقابل مسیر خلاف فتنه‌گران سکوت کردند

آیت‌الله صادق آملی ‌لاریجانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.