خانه / صراط عشق / متون / یونیسف: هر 2 ساعت یک مادر و 6 نوزاد در یمن جان می‌دهند

یونیسف: هر 2 ساعت یک مادر و 6 نوزاد در یمن جان می‌دهند

یونیسف در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفته هر 2 ساعت یک مادر و 6 نوزاد یمنی به دلیل شرایط وخیم حاکم بر این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

در اولین جزوه از چهار جزوه «یونیسف» درباره «زایمان و مادران در یک منطقه جنگی» آمده، هر 2 ساعت یک مادر و 6 نوزاد تازه متولد شده در «یمن» جان خود را از دست می‌دهند. بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «یونیسف»، بیش از چهار سال درگیری‌های مسلحانه در یمن، اوضاع زنان و نوزادان تازه متولد شده در این کشور را که پیش از این نیز جزو فقیرترین کشورهای غرب آسیا بوده‌اند، بدتر کرده است. به گزارش فارس، یونیسف تصریح کرده که درگیری‌ها در یمن، حق زندگی را از کودکان این کشور ربوده است و یکی از پیامدهای جنگ در یمن، حمله آشکار به مادران یمنی است. طبق این گزارش، مادران و نوزادان آنها در میان آسیب‌پذیرترین قشر محسوب می‌شوند به طوریکه هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد تازه متولد شده به واسطه مشکلات و معضلات حین بارداری و زمان تولد جان خود را از دست می‌دهند.

گفتنی است یونیسف در گزارش خود‌اشاره مستقیمی به تجاوز نظامیان سعودی، اماراتی و حمایت‌های غرب از متجاوزان نمی‌کند و صرفا با اعلام«جنگ باعث این وضع شده» تلاش می‌کند، دو طرف را مقصر این وضع جا بزند. این در حالی است که حملات ائتلاف سعودی به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. این در حالی است که روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی شمار افراد کشته‌شده در این جنگ را بیش از ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و…در این جنگ به‌اشکال مختلف به نفع سعودی‌ها حضور دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ / “مادر امت”

ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها،همسر عظیم‌الشأن پیامبر اعظم(ص)

شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه/ وضعیت کودکان فاجعه‌بار است

وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه

2 دیدگاه

  1. بسیار دردناک است که هنرمندان اعم از نقاش و گرافیک کار و کاریکاتوریست و مجسمه ساز و شاعر و قصه پرداز و اهل موسیقی و آواز خوان و… در این باره فعال نیستند تا با زبان هنر به این جنایت و فاجعه ی بشری بپردازند!
    این غفلت با روحیه و فرهنگ وا ایرانیان همخوانی ندارد! کجای کار اشکال پیدا کرده؟

  2. هر کس بفکر خویش
    کوسه بفکر ریشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.