سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آیا فقط اهل بیت(ع) قرآن را می فهمند؟

آیا فقط اهل بیت(ع) قرآن را می فهمند؟

 

رهبر معظم انقلاب مدظله العالی

وسایل بی پایانی برای دور نگه داشتن مردم از قرآن، تاکنون در طول زمان تدارک دیده شده و یکی از این بهانه ها و دامها و وسیله ها که تا امروز هم هنوز هست، هنوز يك عده جاهل یا مغرض این مطلب را تکرار می کنند، این است که آقا! قر آن را هیچ کس نمی فهمد جز ائمه معصومین(ع)، ائمه معصومین هستند که قرآن را می فهمند.

بنده درباره این جمله فقط يك كلمه می توانم بگویم، همانی که امیرالمؤمنین درباره کلمه خوارج نهروان گفت. فرمود: “کلمة حق يراد بها باطل” این يك حرف درستی است. اما منظور گوینده، يك منظور رذیلانه و موذیانه است.

بله! ائمه هدی بر قرآن مسلطند، آن چنان که بالاتر از آن تصورشدنی نیست. آنها آن روحها و مغزها و فکرهای بلند و بزرگی هستند که قرآن در مشتشان است، خودشان يك قرآنند، هرکدامشان يك قر آنند؛ در این هیچ حرفی نیست، اما اینکه امام(ع) قرآن را خیلی خوب می داند، به این معنا نیست که بنده و جناب عالی يك كلمه اش را هم نمی فهمیم.

این جمله درست است که ائمه هدی(ع) آگاهان و دانایان به قر آنند، اما منظور گوینده این نیست که امام را بالا ببرد؛ منظور آن کسی که این حرف را می زند این است که تو از قر آن دور بمانی، مثل آن بنده خدایی که می گفتند نماز بخوان، گفت ای آقا، اگر نماز آن بود که مولایم علی کرد، من چرا دیگر نماز بخوانم. این منطق هم همان منطق است. اگر آنها قرآن را می فهمند، ما و شما دیگر چرا لاي قرآن را باز کنیم؟

ای بیچاره! ای محروم از معارف قرآن، وای به حالت که قرآن را نمی فهمی، اما بیشتر وای به حالت اگر آنکه خودت نفهمی، نگذاری مردم هم بفهمند. اجازه ندهی مردم تشنه کام هم از این چشمه فیاض و جوشان بهره ببرند. وای به حالت!

طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 248

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماجرای هدیه عبای یک مرجع برای رهبری

ويدئو/آیت الله العظمی گلپایگانی

آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند

عربستان رژیم صهیونیستی، قرآن را تحریف می‌کند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.