سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ماهیت اجلاس مکه التماس ملک سلمان برای توقف حملات انصارالله بود

ماهیت اجلاس مکه التماس ملک سلمان برای توقف حملات انصارالله بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس، به اجلاس بی‌نتیجه اخیر آل‌سعود در مکه تحت نام « اجلاس سازمان همکاری اسلامی‌» ‌اشاره کرد و اظهار داشت که این اجلاس نشانه ناتوانی عربستان در برابر ارتش و انقلابیون یمن و التماس عربستان از سایر کشورها برای توقف حملات انصارالله بوده است.

«سید حسن نصرالله » عصرجمعه طی سخنرانی خود، که در «ضاحیه » جنوب بیروت و به مناسبت روز قدس صورت گرفت، به اجلاس ناکام اخیر که به درخواست سعودی‌ها در مکه برگزار شد،‌اشاره کرد و علت بر پایی آن را ناتوانی و کم آوردن آل‌سعود در برابر جنبش انصارالله یمن دانست.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: قدرت روزافزون یمن بعد از گذشت چهار سال تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی به این کشور که از جانب آمریکا و انگلیس نیز حمایت می‌شود، هر روز در حال افزایش است. نشست اضطراری مکه بیانگر ناتوانی عربستان سعودی در برابر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و انصارالله است و هدف از دعوت کشورهای عربی و مسلمان به نشست مکه، کمک به رژیم سعودی در نتیجه تحولات یمن است. منظور دبیرکل حزب‌الله از نشست مکه ، چهاردهمین اجلاس سران «سازمان همکاری اسلامی»است که در مکه برگزار شد. ریاض با بهره‌برداری حضور سران و نمایندگان بیش از 50 کشور در مکه، دو اجلاس فوق‌العاده «سران عرب» و «سران شورای همکاری خلیج(فارس)» را هم در حاشیه اجلاس اصلی برگزار کرد. ملک سلمان با بر پایی نمایشگاهی از بقایای موشک‌های شلیک شده و پهپادهای ارسال شده یمنی‌ها به داخل عربستان در فرودگاه جده جهت بازدید سران هنگام ورود به عربستان، قصد تهییج افکار عمومی کشورهای عربی و اسلامی علیه ایران و مظلوم‌نمایی خود در جنگ یمن را داشت، ولی از این صحنه سازی‌ها نتیجه‌ای نگرفت.

نصرالله در ادامه تصریح کرد: ترامپ نتوانست از عربستان حمایت کند و پول‌ها و سلاح‌های آمریکایی هم کمکی به عربستان در جنگ علیه یمن نکرده‌اند و (به همین خاطر)عربستان برای جلب حمایت، به نشست‌های سران عرب چشم دوخته است. ترامپ می‌خواهد بر دنیا فشار بیاورد، اما آمریکا دیگر آن آمریکای قبل نیست. این کشور نظامیان خود را به منطقه اعزام کرده است، ولی آنها شکست‌خورده بازگشته‌اند.‎ عربستان هیچ راه‌حلی برای جلوگیری از موشک‌های یمن ندارد و این شکستی بزرگ برای آل‌سعود و دستاوردی بزرگ برای برادران یمنی است.‎

روز جهانی قدس

سید حسن نصرالله در سخنان خود از حضار به‌خاطر شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس تشکر کرد و گفت: این مناسبت جهادی و اخلاقی با سرنوشت، عزت، آزادی و مقدسات ما ارتباط پیدا می‌کند.‎ در طول 40 سالی که از شروع دعوت امام خمینی(ره) برای بزرگداشت روز جهانی قدس می‌گذرد، دشمنان برای به فراموشی سپردن این مناسبت، تلاش‌های زیادی کرده‌اند.‎

اما، به ‌لطف صداقت و اخلاص امام خمینی(ره) و کسانی که در مسیر قدس حرکت می‌کنند، توانستیم تمام تلاش‌ها برای رنگ‌ وبوی طایفه‌ای و مذهبی دادن به این مناسبت را پشت سر بگذاریم.‎

پیام مردم ایران

سید حسن نصرالله، در ادامه، به شرکت مردم ایران درمراسم روز قدس‌اشاره کرد و گفت: تظاهرات میلیونی مردم ایران به مناسبت روز جهانی قدس، پیامی روشن به کسانی بود که فکر می‌کرده‌اند مردم ایران خسته شده‌اند. مردم ایران برخلاف آنچه ترامپ گفت، نه علیه نظام ایران، بلکه برای همبستگی با قدس راهپیمایی کردند. وي افزود: ترامپ هر کاری را برای مال اندوزی انجام می‌دهد و اکنون نیز منافع او در این است که همچنان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را از ایران بترساند. تظاهرات‌ میلیونی ایرانی‌ها حاوی پیامی برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، و همه کسانی است که به خسته شدن یا عقب‌نشینی و سست شدن ملت ایران چشم دوخته‌اند.‎ دعوت به برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های مختلف، نشان می‌دهد که عربستان سعودی می‌داند آمریکا به ایران حمله نخواهد کرد.

معامله قرن

دبیرکل حزب‌الله سپس، به طرح آمریکایی معامله قرن‌اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه ما مقابله با معامله قرن است. این وظیفه‌ای دینی، اخلاقی، ملی و سیاسی است، زیرا این معامله یک معامله باطل و موجب ضایع شدن حقوق و مقدسات است.‎ مسئولیت(ما) در زمینه مبارزه با این معامله روشن است؛ ما می‌توانیم این معامله را به شکست بکشانیم و همه واقعیت‌ها دال بر این است که ما در این مسیر حرکت می‌کنیم‎ ومی‌توانیم مانع از تحقق جنایت معامله قرن شویم.‎ هدف معامله قرن، پایان دادن به هرگونه صحبت درباره قدس، نوار غزه و آوارگان(فلسطینی) است.

‎دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: واجب شرعی‏، دینی، اخلاقی، انقلابی و انسانی ماست که در مقابل معامله قرن بایستیم، چرا که این معامله، معامله‌ای باطل است و همه باید با آن مقابله کنند. معامله قرن ترامپ تهدیدی واقعی برای مسئله فلسطین است. محور مقاومت مقابل معامله قرن می‌ایستد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا

دانشگاه ییل، بوستون، اوهایو، براون، پرینستون، کالیفرنیا

بازداشت گسترده دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه های آمریکا

پلیس آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.