سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / صوت / قرآن کریم / روز قدس یکی از نمونه های والله متم نوره

روز قدس یکی از نمونه های والله متم نوره

بسم الله الرحمن الرحیم

سوره مبارک صف سوره عجیبی است در این سوره می توان نمونه ایی از وعده های الهی را دنبال کرد که با اتفاقات تاریخ معاصر تطبیق کامل دارد.
انقلاب اسلامی ایران به فرموده امام خمینی ” انفجار نور بود“.

از 1342 که رژیم پهلوی بعنوان قوم یا ایها الذین آمنوا لم تقولون مالا تفعلون ( ایه 2و3 سوره صف ) (1) سعی داشت نور انقلاب را خاموش کند از یک طرف و مسیحیان ظالم ( ایه 6 و 7 سوره صف)(2) به سرکردگی امریکا و اروپا و فاسقین باقی مانده قوم بنی اسراییل ( ایه 5 سوره صف) (3) در تلاش بودند که این نور الهی را خاموش کنند

اما طبق آیه 8 سوره مبارکه صف (4) خداوند نور را تکمیل کردند تا انقلاب اسلامی مطابق ایه “ولله متم نوره ” به پیروزی رسید و سعی تمام فاسقین، ظالمین، کافران و مشرکان راه به جایی نبرد.
در زمانیکه، مجددا گروهی که در تلاش بوده و هستند نور الهی را در هر جایی که می توانند خاموش کنند در تلاشی بیش از 70 ساله سعی کردند تا نور جایی به نام قدس شریف که” … سرزمینی است که برای پیروان همه ادیان الهی، مقدس است.

قدس میعادگاه عروج پیامبر اکرم (ص) و اولین قبله مسلمانان جهان است.

صهیونیستها نیز چنانکه رهبرانشان به دفعات اعتراف کرده‌اند، کسانی نیستند که به اشغال خاک فلسطین و قدس شریف اکتفا نمایند و اگر در مسیر توسعه طلبی خویش با مقاومت ملت فلسطین و واکنش افکار عمومی ملت های مسلمان مواجه نباشند، آرزویشان تحقق رؤیای دستیابی به اراضی حدفاصل نیل تا فرات است. ” (5) است را خاموش کنند و حکومت جعلی اسراییل را وجاهت قانونی بخشند.

در این تلاش مجددا تمام این اقوام نامبرده همت کردند و در این راه اینبار اعراب ( مخاطبین ایه 2و 3 سوره صف- یا ایهالذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون ) (1) هم کمر همت بستند.

اما خداوند از طریق امام خمینیولله متم نوره” دیگری بر پا کردند و در روز 16 مرداد 1358 در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری خطاب به مسلمانان جهان فرمودند:

“من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن،‌به هم بپیوندند، و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.” (6)

کسی فکر نمی کرد این اتفاق عالم گیر شود و این روز در تمام دنیا جریان جدیدی باز کند که نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت و پاک طینتان هم به آن بپیوندند.

در این مدت نه تنها پاک طینتان جهان در این جریان فعال شده اند بلکه خود فلسطینیان هم به این پشتوانه ها قویتر وقویتر شده اند بطوریکه هر بار این رژیم جعلی سعی در تجاوز به فلسطینیان داشته هر بار با شکست فضاحت باری مواجه شده است.

وعده الهی “فوز عظیم” است برای کسانیکه ایمان اوردند به خدا و رسولش و در راه خدا با اموال و جان های خود مجاهده کردند تا به انصاراللهی برسند.

همانگونه که حوایورن در پاسخ عیسی (علیه السلام) به من انصاری الی الله گفتند نحن انصارالله انوقت وعده الهی در بشارت به نصرت و پیروزی قریب “نصر من الله و فتح قریب” (7) محقق خواهد شد.

و زمانیکه پاک طینتان دوران ما نیز این مسیر اختصاصی را بسوی انصار اللهی دنبال کنند خداوند یاریشان خواهند کرد و در آن زمان پیروزی نزدیک است.

(ان شاءالله)
———————————————–
پاورقی:
1- (صفّ۲  ) یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ

( صفّ۳  ) – کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ
اى کسانى که ایمان آورده‌اید، چرا چیزى مى‌گویید که انجام نمى‌دهید؟ نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید

2-  صفّ۶ – وَ إِذْ قالَ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یا بَنی‏ إِسْرائیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتی‏ مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَیِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبینٌ

(صفّ۷  ) – وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى‏ عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ وَ هُوَ یُدْعى‏ إِلَى الْإِسْلامِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ
و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت: «اى فرزندان اسرائیل، من فرستاده خدا به سوى شما هستم. تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‌کنم و به فرستاده‌اى که پس از من مى‌آید و نام او «احمد» است بشارتگرم.» پس وقتى براى آنان دلایل روشن آورد، گفتند: «این سحرى آشکار است.»

[و چه کسى ستمگرتر از آن کس است که با وجود آنکه به سوى اسلام فراخوانده مى شود، بر خدا دروغ مى‌بندد؟ و خدا مردم ستمگر را راه نمى‌نماید.

3-  صفّ۵ وَ إِذْ قالَ مُوسى‏ لِقَوْمِهِ یا قَوْمِ لِمَ تُؤْذُونَنی‏ وَ قَدْ تَعْلَمُونَ أَنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ فَلَمَّا زاغُوا أَزاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفاسِقینَ
و [یاد کن‌] هنگامى را که موسى به قوم خود گفت: «اى قوم من، چرا آزارم مى‌دهید، با اینکه مى‌دانید من فرستاده خدا به سوى شما هستم؟» پس چون [از حق‌] برگشتند، خدا دلهایشان را برگردانید، و خدا مردم نافرمان را هدایت نمى‌کند.

4-  صفّ۸ – یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ
مى‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا -گر چه کافران را ناخوش افتد- نور خود را کامل خواهد گردانید.

5- صحیفه امام، ج9، ص267.
6- صحیفه امام، ج9، ص278.
7- صفّ۱۱ –  تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

صفّ۱۳ – وَ أُخْرى‏ تُحِبُّونَها نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَریبٌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ.
و [رحمتى‌] دیگر که آن را دوست دارید: یارى و پیروزى نزدیکى از جانب خداست. و مؤمنان را [بدان‌] بشارت ده.

8- صفّ۱۴ – یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ کَما قالَ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ لِلْحَوارِیِّینَ مَنْ أَنْصاری إِلَى اللَّهِ قالَ الْحَوارِیُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللَّهِ فَآمَنَتْ طائِفَةٌ مِنْ بَنی‏ إِسْرائیلَ وَ کَفَرَتْ طائِفَةٌ فَأَیَّدْنَا الَّذینَ آمَنُوا عَلى‏ عَدُوِّهِمْ فَأَصْبَحُوا ظاهِرینَ
اى کسانى که ایمان آورده‌اید، یاران خدا باشید، همان گونه که عیسى‌بن‌مریم به حواریون گفت: «یاران من در راه خدا چه کسانى‌اند؟» حواریون گفتند: «ما یاران خداییم.» پس طایفه‌اى کفر ورزیدند، و کسانى را که گرویده بودند، بر دشمنانشان یارى کردیم تا چیره شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

راهپیمایی روز قدس امسال یک حرکت سیاسی بین‌المللی شگفت‌آفرین بود

امام خامنه ای/ از این ملت باید تشکر عملی کرد

روایت فضائلی از ویژگی‌های صیاد دل ها

صیاد دل ها امیر سپهبد شهیدعلی صیاد شیرازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.