خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / مصاحبه اختصاصی با استاد عبدالحمید قدیریان در خصوص نقاشی «شب قدر»

مصاحبه اختصاصی با استاد عبدالحمید قدیریان در خصوص نقاشی «شب قدر»

باید به سمتی برویم که مشکلات جامعه را با «نور شب قدر» و با آن اتفاقی که در «اتاق فرماندهی» می‌افتد حل کنیم/ ما شب قدر را به عنوان اتاق فرماندهی نمی‌بینیم/ در بحث‌های سیاسی و اجتماعی فقط نگاه‌مان به دولت و سیاست‌مدارهاست.

آیین افتتاح نمایشگاه «فریاد سنگ» و رونمایی از تابلوی نقاشی «شب قدر» اثر عبدالحمید قدیریان، با حضور رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، در حوزه هنری برگزار شد.

در ادامه مصاحبه استاد عبدالحمید قدیریان در خصوص نقاشی “شب قدر” خواهید دید.

لینک دانلود

لینک دانلود

در احادیث داریم کسی که معرفت به خانم فاطمه زهرا(س) داشته باشد می‌تواند شب قدر را درک کند و در حدیث دیگری در مورد «تنزل الملائکة والروح» داریم که «روح» همان حضرت زهرا (س) است به عبارت دیگر حضرت زهرا(س) مقدرات عالم را در شب قدر نازل می‌کنند و تحویل امام می‌دهند که امام نسبت به دعای ما و صلاح‌دیدی که دارند آن را اصلاح یا امضا می‌کنند.

این [تابلو نقاشی] همان صحنه‌ای است که حضرت زهرا(س) با همراهی ملائک، شهدا و صالحین از آسمان هفتم پایین می‌آیند تا این فضا رقم بخورد.

این تابلو تأکید دارد که ما باید یک بازنگری در مفاهیم داشته باشیم، الان شب قدر را یک بحث فردی بین انسان و امام می‌دانیم در صورتی‌که ما باید به سمتی برویم که مشکلات جامعه را با «نور شب قدر» و با آن اتفاقی که در «اتاق فرماندهی» می‌افتد حل کنیم. ما شب قدر را به عنوان اتاق فرماندهی نمی‌بینیم، در بحث‌های سیاسی و اجتماعی فقط نگاه‌مان به دولت و سیاست‌مدارهاست در صورتی‌که اصل اتفاق در شب قدر می‌افتد و اگر امام [بخواهند] تصویب کنند که امسال بحول و قوه الهی چند سیلی نورانی به دشمن بزنند و آمریکا را زمین‌گیر کنند؛ اینجا [در اتاق فرماندهی شب قدر] ممکن است اتفاق بیافتد نه در مجالس سیاسی. در مجالس سیاسی با اهداف الهی کاری ندارند، اهدافی برای خودشان تعریف کرده‌اند و مسیر خود را می‌روند. خدا هم مسیر خودش را در انقلاب می‌رود، دو مسیر مجزا است.

ان‌شاءالله ما این بحث را بازکنیم که سیاست‌مداران ما یک بازنگری در مباحث دینی خود بکنند و جایگاه شب قدر را به عنوان یک نکته استراتژی [درک کنند] و سیاست‌ها را بر اساس اراده الهی تنظیم کنند ان‌شاءالله با سرعت خیلی بیشتری جلو خواهیم رفت.

 

 

یک مجموعه تابلوی جدید با نام «همپای نور» در حال آماده‌سازی است که این مجموعه بررسی نور در مفاهیم دینی است (تا حدی که آشنا هستیم).

فضا، فضای پژوهشی است، یعنی این‌طور نیست که بگوییم این تابلو درست و سرجا است و تمام، نه! این یک شروع است، حالت پژوهشی دارد و ان‌شاءالله با تابلوهای مختلف به تکامل و قوام هنری و مفهومی برسد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعرخوانی مصطفی تبریزی در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب

ويدئو/

رمضان شاه کلید تربیت فرزند/ فرزندتان را به دین‌داری گره بزنید

بچه‌ها باید بدانند شما چقدر برای روزه‌داری آنها اهمیت قائلید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.