سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / در شب قدر چه بخواهیم

در شب قدر چه بخواهیم

یکی از سوالات آنهایی که می خواهند از شب قدر استفاده تخصصی ببرند این است که چه درخواست هایی را امام در این شب امضاء می کند و در واقع امام علیه السلام چه دغدغه هایی دارند که اگر در راستای آن دغدغه دعا کنیم

 هم به عنوان شیعه ورودی به شب قدر داریم( پیروی در دغدغه) و هم اینکه به واسطه اینکه در راستای مدنظر امام (ع) دعا کرده ایم ورود مان ورود کارگزار است نه‌ ورود استفاده کننده شخصی از شب قدر. دقت کنیم شب قدر شب امامت امام(ع) است بر سال آینده یعنی شیعه به عنوان همراه امام چه ورودی با چه درخواست هایی باید داشته باشد.

اگر به این سئوال جواب درستی بدهیم ورود مان به شب قدر به ورود ملاءک نزدیک می شود وگرنه ورودمان ورود ضعیفی است.

سئوال این شد امام (ع) برای این سالها و بخصوص برای سال آینده چه برنامه ای دارد که من درخواست هایم را در این راستا خدمتشان عرض کنم.
۱ : امام(علیه السلام) در طول یکی دو سال اخیر انواع فتنه انگیزی های داخلی و خارجی را در قبال ایران‌دفع کرده اند، مثلا فتنه انگیزی که هدف آن جنگ داخلی در سال ۹۷ در ایران بود و تحت عنوانی مانند تابستان داغ پیگیری می شد به صورت صددرصدی برطرف شد جالب است عناصر امنیت زای داخلی کمترین نقش را داشتند.
عوامل خارجی و جنگ افزای خارجی با حربه های مختلف نتوانستند امنیت ایران را به طور جدی تهدید کنند و حتی امنیت در مرزها هم بطور جدی بر هم نخورد.

به نظر می رسد این برنامه امام(ع) ادامه یابد، دعاها در این زمینه به تصویب نزدیک است.

یعنی دعاهایی که نقشه های دشمنان غربی، عربی و عبری را زمین گیر و به شدت ناتوان کند اما این دعاها باید یک‌گام جلوتر از پارسال باشد چه خوب است علاوه بر ناکامی گسترده تر بخواهیم که خودشان اعتراف کنند که این جبهه گیری شان با شکست همراه بوده و علتش این است که جبهه ایران جبهه خدایی است. امید اینکه جلوه توحیدی آن برای آنها و خودمان روشن تر شود.
۲ :در چند سال اخیر جریان اربعین به عنوان یک‌جریان فرهنگی منطبق بر مفاهیم‌شیعه(محور بودن امام) رو به گسترش بوده است خدا را شکر ، این‌جریان گسترده‌تر شود اما از مرحله حس به‌مرحله تبیین نزدیک شویم یعنی مشخص شود چرا این جریان در این زمانه؟

این موضوع را بخواهیم که چرایی آن سوال همه شود و جواب های در خور آن به دست بیاید و‌همه گیر شود. یعنی به جریان اربعین علاوه بر رشد قلبی و حسی رشد تبیینی افزوده شود که موجب سمت و سو گیری آن و‌حرکت آن به سوی مقصد باشد.

ان‌شاءالله که فهم مان درست باشد و امام (ع) تصویب بفرمایند.
۳: در داخل ایران چند موضوع در این سال ها خودش را بارز نشان داده یکی ابتر ماندن برجام، به قول خود حضرات دستاندرکار، برجام هیچ دستاورد اقتصادی نداشته است، این ابتر ماندن برنامه های مهم و‌کلان فقط در برجام خلاصه نمی شود، در فرهنگ‌هم رخداد مشابه ای داریم‌ فعالیت های فرهنگی ابتر هستند‌.

یکی‌از جاهایی که به عنوان شاخص موفقیت برنامه فرهنگی می توان مطرح‌ کرد حجاب است، وضعیت حجاب حتی در قم‌افتضاح است چنان که همین اخیر دو تن از مراجع عظام به این موضوع اعتراض فرمودند، دو برنامه کلان ابتر چرا؟

گویا برنامه امام(‌‌‌‌‌‌ علیه السلام ) این است که راستای برنامه برای شان مهم است برنامه حتی فرهنگی و خوب وقتی موفق باشد که راستایش درست باشد، راستای برنامه ها چه باید باشد؟

فهمم این است اگر راستای برنامه ها مهدویت باشد موفق باشند و گرنه ابتر بمانند مثلا برنامه موشکی موفق است چرا؟

چون مقام معظم رهبری راستا را منطبق با برنامه خدا قرار داده اند، چنان که شهید طهرانی مقدم راستای برنامه موشکی را نابودی اسرائیل مطرح‌کردند راستایی که منطبق بر برنامه مهدویت است.

اگر این فهم درست باشد باید دعا کنیم‌مهدویت در میل و برنامه ریزی های افراد رشد کند و افرادی که در این راستا کار و‌ زندگی می کنند از خیرات زیاد بهره مند شوند و برنامه هایی که در این راستا نیستند ابتر بمانند و افراد بفهمند علت ابتر ماندن چیست.

اصلا قبل از اینکه این موضوع عملیاتی شود فهمش به مردم و مدیران برسد که جامعه دچار اذیت نشود.
ببخشید در مقام طرح می شد مباحث را قرآنی هم‌ مطرح‌کرد اما گفتم این طور مطرح کنم‌ ببینم بازخورد چه می شود. موفق باشید و امیداورم بپذیرید این جنس دعا و ورود در ایام قدر داشته باشید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معجزه/ پرهام فروتن حافظ کل قرآن

درمحضر قرآن -می خواهم بازیگیر ملکوت بشوم

مراقب باشید میان این فرشته‌ها گم‌ نشوید

پوستر بزرگ «روزه اولی‌ها»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.