خانه / صراط عشق / متون / «برگزیت» حملات نژادپرستانه انگلیسی‌ها را هم تقویت کرده است

«برگزیت» حملات نژادپرستانه انگلیسی‌ها را هم تقویت کرده است

نتایج یک تحقیق در سراسر انگلیس نشان می‌دهد از زمان برگزاری همه‌پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، حملات نژادپرستانه در این کشور به شدت زیاد شده است.

«گاردین» که نتایج این پژوهش را منتشر کرده می‌نویسد به دنبال برگزاری همه پرسی «برگزیت» درصد اعضای اقلیت‌های قومی در انگلیس که مورد آزار و تبعیض قرار گرفته‌اند، از ۵۸ درصد به ۷۱ درصد رسیده است. این آمار پس از آن منتشر می‌شود که استفاده از لفاظی‌هایی تفرقه‌انگیز توسط برخی کاندیدهای انتخابات پارلمان اروپا در مجامع عمومی، تنها یک هفته پیش از آغاز این رویداد، موجب افزایش نگرانی شد.

از جمله این کاندیدها می‌توان به «کارل بنجامین» و «تامی رابینسون»‌اشاره کرد. گاردین می‌افزاید: «نتایج این تحقیق که توسط شرکت تحقیقاتی «آپینیوم» از بین ۱۰۰۶ فرد از اقلیت‌های قومیتی انگلیس انجام شد نشان داد افراد نژادپرست به‌طور فزاینده‌ای در اعمال آزار و تبعیض به‌صورت افراطی، بی‌پرواتر شده‌اند. میزان افرادی از یک گروه اقلیتی در انگلیس که توسط افرادی غریبه مورد آزار قرار گرفتند از ژانویه ۲۰۱۶ (دی-بهمن ۱۳۹۴) تا فوریه سال جاری میلادی (بهمن-اسفند ۱۳۹۷) از ۶۴ درصد به ۷۶ درصد افزایش یافته است.این در حالی است که آمار جرم و جنایت نیز به‌طور موازی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷) در انگلیس و ولز با افزایش تقریباً دوبرابری، به ۷۱۲۵۱ مورد رسید.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما «دیوید لمی» نماینده شهر «تاتنهام» در پارلمان و عضو حزب کارگر انگلیس که رهبر یک کمپین ضدنژادپرستی است یافته‌های این مطالعه را «هشداردهنده» خوانده است. رئیس‌اندیشکده برابری نژادی «رانیمد تراست» نیز گفته اکنون کاملاً واضح است، با این‌که برگزیت منشأ نژادپرستی نیست اما منجر به افزایش آن شده است.

نقش شبکه‌های اجتماعی در نفرت‌پراکنی

به عقیده او رسانه‌های اجتماعی در حال «عادی‌سازی نفرت و افزایش تفرقه» هستند.این تحقیق پس از آن منتشر شد که اخراج «دنی بیکر» کارمند شبکه خبری «بی‌بی‌سی» به دلیل گذاشتن پیامی در حساب توئیترش به تیتر خبرها تبدیل شد. او در این پیام، به منظور تمسخر دورگه بودن همسر شاهزاده انگلیس که فرزندش به‌تازگی متولد شده است، عکس زن و مردی را منتشر کرد که میمونی در کنارشان است.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد در پایان سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵)، ۳۷ درصد مردم انگلیس به‌صورت روزانه در رسانه‌های اجتماعی با محتوای نژادپرستانه مواجه شده‌اند اما این میزان در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) به ۵۰ درصد رسید.همچنین شمار گزارش نظرات منفی درباره مهاجرت یا ‌اشتراک‌گذاری جوک‌های نژادپرستانه، در بازه زمانی مورد مطالعه حدود ۵۰ درصد افزایش داشت.

در این میان، افراد سیاه‌پوست بیشترین میزان تبعیض را گزارش کرده‌اند که این میزان از ۵۹ درصد در ژانویه ۲۰۱۶ (دی-بهمن ۱۳۹۴) به ۵۹ درصد در ماه اکتبر همان سال و ۷۴ درصد در ماه‌های فوریه و مارس سال جاری میلادی (بهمن ۱۳۹۷ تا فروردین ۱۳۹۸) رسیده است.

تبعیض نژادی نسبت به زنان جزو اقلیت‌های قومی نیز از ۶۱‌درصد در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵)به ۷۴ درصد در فوریه ۲۰۱۹ (بهمن-اسفند ۱۳۹۷) رسید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تداوم حملات شدید علیه غزه

حملات شدید رژیم صهیونیستی

یک میلیون و چهارصد هزار انگلیسی توان پرداخت قبض برق خود را ندارند

بر اساس تحقیقات جدید از ماه نوامبر (آبان‌ماه) برق بیش از 1.4میلیون خانوار انگلیسی به …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.