سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / رسانه ملی و تولید سریال ملک سلیمان نبی(ع)

رسانه ملی و تولید سریال ملک سلیمان نبی(ع)

إِنَّهُ مِنْ سُلَيْمانَ وَ إِنَّهُ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

لزوم تولید فیلم و سریال ملک سلیمان نبی ع در این زمان به‌عنوان یک اثر استراتژیک فرهنگی برای نظام و مقوله‌ای مورد تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی، بر کسی پوشیده نیست. دلایل و اولویت‌های ساخت این مجموعه از منظر سازندگان اثر عبارتند از:

۱ـ حضرت سلیمان ع با مُلک و مُلک‌داری سر و کار داشتند و به محبت خدا، نظام ما نیز در چنین موقعیتی است و ضرورت دارد که جامعه امروز بشری با یک الگوی قرآنی از «ساختار حکومت خدایی که در اوج می‌باشد»، آشنا شود.

۲ـ در جامعه سلیمانی، مردمانی فهیم، متحد و همراه با ولیِّ زمان در مسیر رشد و تعالی، راه می‌پیمایند که این شرایط با جامعه امروز ما سنخیت زیادی دارد و در این قالب می‌توان یک جامعه الگو و مورد تأیید خداوند را عرضه کرد، تا همگان با رفتارها، قوانین و نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها، تهدیدها و آداب همراهی با ولیّ در مسیر پیشِ روی انقلاب تا رسیدن به مقصد نهایی آشنا شوند.

۳ـ جامعه سلیمانی با صبوری و پای‌مردی در همراهی با سلیمانع و پس از عبور از شدائد و ناملایمات فراوان، در نهایت به سرانجامی جالب و متعالی می‌رسد که همان برپایی حکومت الهی است. سرانجامی که حقیقتاً نیاز امروز جامعه ما است. جامعه‌ای که در همین راستا در حرکت بوده و همراه با ولیّ خویش پیش رفته و وارد گام‌های بعدی انقلاب می‌شود تا به لطف خداوند به دوران ظهور و برپایی ملک مهدی‌عج برسد. یقیناً برای رسیدن به مقصد نهایی و برپایی ملک عظیم امام زمان‌عج، بایستی در برابر تمامی دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب، مقاومت و پای‌مردی نمود.

۴ـ با تولید فیلم و سریال ملک سلیمان نبی ع ما می‌توانیم به تبیین فتنه‌های مختلف شیاطین انسی و جنّی و هجوم انحرافات اعتقادی و آخرالزمانی پرداخته که در حال حاضر، سینمای غرب با تمام توان خویش به آن دامن می‌زند و راه‌های مقابله و پس زدنِ آن‌ها را همراه با یک ولیِّ خدایی و طبق راهکارها و نسخه‌های قرآنی مطرح کنیم. گزندی که ثابت می‌کند در طول تاریخ، منشأ تمام فتنه‌ها و فتنه‌گری‌های شیاطین یکی بوده و آن چیزی به غیر از «جدا کردن مردم از ولایت» در هر زمان نیست و امروز نیز مصادیق آن را به وضوح مشاهده می‌کنیم. این گونه روشنگری‌های غیر مستقیم، بسیار مورد نیاز جامعه امروز ما و دیگر جوامع دینی است.

۵ـ تولید این سریال، بستر مناسبی را پیشِ رویِ رسانه ملی قرار می‌دهد تا با پرداخت شایسته و مناسب و هنرمندانه، زمینه رشد و بالندگی معرفتی جامعه و اعتلای ارزش‌های انقلابی را فراهم نموده و جامعه را در عرصه مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی و اقتصادیِ دشمن تقویت نماید و موجبات تحکیم همبستگی عمومی در تداوم گام‌های پیشِ روی انقلاب اسلامی، حول محوریت ولایت فقیه را فراهم آورد.

امید است با توجه به اهمیت استراتژیک این فیلم و سریال، مسئولین فکری و فرهنگی کشور اهتمام اساسی ورزیده تا به یاری خداوند متعال، از حداکثر توان کشور استفاده و کاری همه جانبه و بدون نقص تهیه و تولید شود. قطعأ محصول نهایی این خواهد بود که با توکل به خداوند تبارک و تعالی، برای اولین بار، جمهوری اسلامی ایران، الگوی حکومت الهی و اسلامی را از منظر قرآن کریم به تمام جهانیان عرضه نماید. ان شاءالله.

محمد رضا رمضانی فرانی

اول خرداد 1398

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هر کجا پیشرفت کردیم، تفکر و حرکت انقلابی حاکم بوده است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

نظر مقام معظم رهبری درباره سریال هفت سر اژدها

اژدهای هفت‌سر فساد

یک دیدگاه

  1. کاش هنرمندان متخصص متعهد دغدغه مند با هم نشست داشته باشند و بپردازند به اینکه با توجه به حوادث پیش رو چه باید کرد؟
    جالب است در جبهه دشمن یعنی در هالیوود، 09 درصد تولیداتشان مربوط به فضای آخرالزمانی است! و با فیلم و سریال هایشان فضا سازی شیطانی میکنند و فرزندان ما را آنها تربیت میکنند!
    کمتر نوجوان و جوانی را می یابیم که امروزه کتاب و سریال هری پاتر را ندیده باشد و با آن زندگی نکرده باشد!
    خوب تشکیلات وزارت ارشاد و سازمان سینمایی اش و صدا و سیما و سازمان تبلیغات و حوزه هنری و … به جامعه اعلام کنند چه کرده اند؟
    چند فیلم مانند ملک سلیمان در این 40 سال ساخته ایم؟
    در حالیکه 90 درصد آثار هالیوود آخرالزمانی است و فضای و قوانین غیر مادی…
    خدا مدیران ارشد غافل ما را تنبیه کند که خیانت بزرگی به ایران و ایرانی و شهدا و مومنان کردند…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.