سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سردار سلامی: سپاه پیشانی مقابله با ابرقدرت‌ها است

سردار سلامی: سپاه پیشانی مقابله با ابرقدرت‌ها است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «دشمنان ما خسته و ناامید به‌دنبال راهی برای بازگشت هستند»، گفت: «سپاه امروز در تماس مستقیم با دشمن است و همه‌جا او را متوقف کرده است.

مراسم تودیع و معارفه جانشین و معاونین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. در این مراسم، دریادار علی فدوی به‌عنوان جانشین فرمانده کل، سردار نقدی به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده و سردار حسین نجات به‌عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شدند.

سردار سلامی: سپاه پیشانی مقابله با ابرقدرت‌ها است

به گزارش تسنیم، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: امروز دشمن با شکست‌های سنگین مواجه شده و در فلسفه سیاسی خود شکست خورده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حوادث این روزهای فلسطین حجم واقعی قدرت دشمن را مشخص کرد و اسرائیلی‌ها به‌محض آنکه احساس کردند در زمین آنها درگیر یک جنگی شوند عقب نشستند و خود آمریکایی‌ها نیز در انفعال قرار گرفتند.

وی ادامه داد: دشمنان ما خسته و ناامید به دنبال راهی برای بازگشت هستند و ما در این مسیر با همه ارکان و مؤلفه‌های قدرت با این ابرقدرت‌ها روبه‌رو هستیم و سپاه در پیشانی این مقابله قرار دارد.

سردار سلامی عنوان کرد: ما می‌دانیم هرگز دشمنی مانند آمریکا از نقطه تمرکز ما خارج نمی‌شود تا آنگاه‌که بشکند و به دشمن معمولی تبدیل شود. ما به دنبال جنگ نیستیم اما از جنگ هم نمی‌ترسیم اما در مقابل ما دشمنان اراده جنگ ندارند و از جنگیدن می‌ترسند. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز ما در همه اجزای قدرت دفاعی‌مان آماده‌ایم، تأکید کرد: سپاه امروز در تماس مستقیم با دشمن است و همه‌جا او را متوقف کرده است.

سردار فدوی: امروز سپاه در نقطه‌ای افتخارآمیز قرار دارد

سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه نیز در این مراسم اظهار داشت: چهل سال است که پاسداران پیمانی را برای حراست از انقلاب اسلامی با خدا بسته‌اند و بر آن پایدارند. خیلی از آنها به فیض شهادت رسیدند ‌ خیلی‌ها نیز هنوز منتظر شهادت‌اند.

وی گفت: ما آن‌قدر قوی هستیم که بیش از اقدامات عملی که هم‌اکنون انجام می‌دهیم را بتوانیم عملیاتی کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: سپاه پاسداران به برکت اسلام و انقلاب و امامین انقلاب تاکنون برای انجام تکالیفی که بر عهده‌اش بوده پای‌کار بوده و وضعیت غرورانگیزی را در سال چهارم انقلاب اسلامی کسب کرده است.

سردار شیرازی: مطالبه رهبر انقلاب، پیشرفت مقتدرانه مأموریت‌های سپاه است

به گزارش مهر، سردار محمد شیرازی، رئیس‌دفتر فرمانده معظم کل قوا صبح دیروز در این مراسم اظهار داشت: متن و کار سپاه جهادی و انقلابی است و ازآنجایی‌که براساس مأموریت فرمانده کل سپاه، نیاز به فردی عملیاتی بود، سردار فدوی انتخاب شد که سوابق عملیاتی زیادی در نیروی دریایی سپاه دارند.

وی افزود: پیشرفت مقتدرانه مأموریت‌های سپاه موضوع مورد انتظار رهبری است و در شرایطی که دشمن در حال زوال است، کسانی باید فرماندهی را بر عهده بگیرند که دشمن را غافلگیر کنند، کما اینکه در انتصاب فرمانده کل سپاه نیز صدای دشمن درآمد و به‌اصطلاح از این موضوع دردش گرفت.

سردار شیرازی در ادامه اظهار داشت: توجه به نخبگان یکی از مطالبات خاص فرمانده معظم کل قواست و این کار تابه‌حال در سطح نیروهای مسلح انجام شده است، اما انتظار رهبری بیش از این است؛ چراکه اگر از این ظرفیت استفاده نشود، می‌تواند موجب ناامیدی و دلسردی در رده‌های مختلف شود.

سردار نقدی: سپاه توانسته

 در جهان اسلام الگویی موفق باشد

همچنین سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر مورد لطف و عنایت و اعتماد فرمانده معظم کل قوا قرار گرفتم. امروز توفیقی بالاتر از خدمت به سپاه نیست چراکه این نهاد بالاترین افتخارات را در دل خود جای داده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیج متعلق به همه کشور ازجمله سپاه است، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نباید از توسعه بسیج نگران باشد سپاه پدر بسیج است و بسیج نیز فرزند رشید سپاه است و باید میدان را برای کمک کردن بسیج به کل کشور فراهم کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تأکید کرد: یکی از دغدغه‌ها و انتظارات رهبری در گام دوم انقلاب تحقق دولت اسلامی است و مهم‌ترین کاری که سپاه برای تحقق دولت اسلامی می‌تواند انجام دهد این است که یک سازمان الگو و معیار برای کشور درست کند تا بتوانیم به دیگران آدرس بدهیم. وی در پایان تأکید کرد: امروز سپاه توانسته در جهان اسلام الگویی موفق باشد و کشورهای دیگر امروز دوست دارند سازمانی مانند سپاه را در کشورشان داشته باشند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب سربلند میدان ..را بخوانید

سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی

وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.