خانه / صراط عشق / متون / داعش پس از هند مدعی تشکیل ولایت در پاکستان شد

داعش پس از هند مدعی تشکیل ولایت در پاکستان شد

گروه تروریستی داعش که اخیراً در منطقه کشمیر هند از تشکیل ولایت خبر داده بود، اکنون مدعی تاسیس ولایت در پاکستان شده است.

عناصر داعش پس از شکست‌های مکرر در عراق و سوریه و از دست دادن تمام مناطق تحت کنترل خود، به دنبال نفوذ و فعالیت در سایر مناطق آسیب پذیر جهان هستند.

ماه گذشته این گروه مسئولیت انفجارهای تروریستی سریلانکا، که طی آن 253 نفر کشته و 500 تن نیز مجروح شده‌اند، را به عهده گرفت.هفته گذشته هم خبر رسیده بود که داعش مدعی تشکیل ولایت در ایالت کشمیر هند شده است. اما دیروز و در ادامه این تحولات ، تکفیری‌های داعش از تشکیل ولایت در پاکستان خبر دادند. پیش از این، مقامات پاکستان همواره وجود داعش در این کشور را رد می‌کرده‌اند. البته، گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان درخرداد سال گذشته، یک استثنا بوده است؛ در این گزارش، داعش به عنوان بزرگترین خطر پیش روی این کشور معرفی شده بود.

در واکنش به ادعای داعش مبنی بر تشکیل ولایت در خاک پاکستان، نمایندگان پارلمان ایالت «پنجاب» پاکستان از دولت اسلام آباد خواستند تا در سراسر کشور،عملیات فوری علیه داعش را آغاز کند.

بر اساس آمارها، پاکستان طی 18 سال اخیر بیش از 120میلیارد دلار از جانب گروه‌های تروریستی خسارت‌دیده و بالاترین میزان آن به سال 2010 مربوط می‌شود و رقم خسارت‌های پاکستان در این سال، به بیش از 20 میلیارد دلار رسیده بود. کارشناسان همراهی پاکستان با آمریکا در جنگ ادعایی علیه تروریسم را علت این ضرر و زیان‌های بزرگ می‌دانند.

درگیری‌ میان داعش و طالبان در شرق افغانستان

سازمان ملل شمار آوارگان جنگ‌ جاری میان داعش و طالبان در استان «ننگرهار» افغانستان را حدود ۵۶ هزار نفر اعلام کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان توضیح داد، 8000 خانواده شامل ۵۶ هزار نفر از ساکنان شهرستان‌های «خوگیانی» و «شیرزاد» از توابع استان ننگرهار در شرق افغانستان بر اثر جنگ یک ماهه میان عناصر طالبان و داعش، از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

همچنین، 3000 خانواده بر اثر درگیری‌های اخیر میان طالبان و داعش در شهرستان «دره پیچ» استان «کنر» افغانستان آواره شده‌اند. استان‌های شرقی افغانستان علاوه‌بر طالبان، صحنه حضور گسترده اعضای داعش هم است. چندی پیش مقامات روسی شمار اعضای داعش در افغانستان را حدود 6000 نفر اعلام کرده بودند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نمایش قدرت رزمی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند

رزمایش کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ در شمال اقیانوس هند به سرفرماندهی ناوشکن دنا ارتش جمهوری اسلامی

طرح جنجالی و ضد اسلامی در هند از امروز اجرائی می‌شود

قانون تبعیض‌آمیزی را موسوم به متمم شهروندی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.