سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دستبند جدید آورده‌اند!

دستبند جدید آورده‌اند!

سران سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در واکنش به خروج آمریکا از برجام بیانیه‌ای صادر کرده و در پوششی فریبکارانه ضمن تاکید بر تعهد خود به برجام خواستار ادامه روال فاجعه‌بار قبلی شده‌اند!
با این تفاوت که این بار سه کشور یاد شده همان نقش مخرب آمریکا را بی‌کم و کاست بر عهده داشته باشند.
در بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان آمده است: «از ایران می‌خواهیم در مقابل تصمیم آمریکا خویشتنداری کند»! یعنی در مقابل عهد‌شکنی آمریکا هیچ واکنشی نشان ندهد! و تاکید کرده‌اند- بخوانید دستور داده‌اند!- که:«ایران بایستی به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند باشد و مطابق با الزامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ( IAEA ) کاملا همکاری کند»! یعنی انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است و آمریکا با خروج از برجام، آنهم بعد از مکیدن شیره آن، هیچ خطایی مرتکب نشده است!
سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در ادامه بیانیه خود خطاب به آمریکا هم توصیه‌ای داشته‌اند که خنده‌دار است، البته خنده‌ای تلخ!، که آقای ترامپ، اگرچه از برجام خارج شده‌ای ولی درخواست می‌کنیم که در پیشگیری از بازگشت فعالیت هسته‌ای ایران به شرایط قبل از برجام کوتاهی نفرمایید!
در بخش‌های پایانی بیانیه نیز آمده است: «در حالی که برجام باید حفظ بشود(!) ایران بایستی در مقابل سایر مسائل مهم مورد نظرمان پاسخگو باشد»! و ایران باید به‌گونه‌ای معنا‌دار نگرانی ما درباره مسائل منطقه مخصوصا در سوریه و عراق و یمن را رفع کند! و در خصوص برنامه موشک‌های بالستیک خود نیز پاسخگو باشد»!
هنوز تمام نشده، باز هم بخوانید! در خاتمه بیانیه آورده‌اند «درباره برخی از مقررات برجام که پس از سال ۲۰۲۵ خاتمه می‌یابد بایستی یک چارچوب طولانی مدت تعریف شود»!
اکنون سؤال این است که بهانه ترامپ برای خروج از برجام چه بود؟ همه خواسته ترامپ که آشکارا حاکمیت و موجودیت ایران را نشانه رفته و به همین علت با مخالفت شدید جمهوری اسلامی روبرو شده بود، در سه بند خلاصه می‌شد، اول؛ محدودیت تسلیحات موشکی ایران، دوم؛ دست کشیدن ایران اسلامی از حمایت جبهه مقاومت و سوم؛ حذف محدودیت زمانی برجام (بند موسوم به غروب برجام)
حالا یک بار دیگر به آنچه در بیانیه سه کشور اروپایی انگلیس و فرانسه و آلمان آمده است بازگردید و آن را مرور کنید، این سه خواسته آمریکا ، دقیقا و بی‌کم و کاست در بیانیه پیشنهادی سه کشور اروپایی آمده و بر آن تصریح نیز شده است.
با توجه به محتوای برجام که خسارت محض بوده و هست، بدون کمترین تردیدی باید گفت که ترامپ با خروج از برجام بی‌آنکه بخواهد خدمت بزرگی به ایران کرده است. بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس برجام را دستبندی می‌دانست که بر دست‌های ایران بسته شده و به غرب هشدار می‌داد که مبادا این دستبند را باز کند!… امید آنکه با فریب کشورهای اروپایی و ادامه حضورمان در برجام، این دستبند را بر دست‌های خود بسته نگاه نداریم!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سکوت مرعوبین آمریکا در قبال عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران

مفلس برجام ،ظریف غربگدا ،سکوت کرده

شعار «فلسطین آزاد» در آمریکا جرم شد، شاهکاری دیگر از بزرگ‌ترین مدعی آزادی بیان

از نحر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد، از زمره مصداق‌های یهودستیزی در آمریکای خبیث

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.