خانه / صراط عشق / متون / در تجمع غیرقانونی دانشگاه تهران چه گذشت؟

در تجمع غیرقانونی دانشگاه تهران چه گذشت؟

معاون فرهنگی دانشگاه تهران جزئیاتی از اتفاق روز گذشته صحن این دانشگاه را تشریح کرد.

عاون فرهنگی دانشگاه تهران جزئیاتی از اتفاق روز گذشته صحن این دانشگاه را تشریح کرد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، ظهر روز گذشته  جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با برگزاری تجمعی غیرقانونی مدعی شدند مسئولان این دانشگاه با وضع قوانین جدیدی با استفاده از نیروهای غیر از حراست و کمیته انضباطی دانشگاه برخی دانشجویان را بدون دلیل به کمیته انضباطی کشانده است. این تجمع غیرقانونی که با اعتراض سایر دانشجویان دانشگاه مواجه شد برای مدتی فضای دانشگاه را ملتهب ساخت.

 

برخی رسانه‌های ضدانقلاب با انتشار تصاویر آرشیوی، سعی در بحرانی جلوه دادن فضای دانشگاه را داشتند و مدعی شدند که اعتراض برخی دانشجویان منجر به درگیری و تنش شده است اما پیگیری‌های خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم نشان می‌دهد که تجمع روز گذشته حاصل دروغ‌پراکنی برخی سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب بوده و آن‌طور که معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفته، این دانشگاه طبق روال سال‌های گذشته شرایطی را برای احترام به دانشجویان روزه‌دار در نظر گرفته و این شرایط در عین احترام به همه دانشجویان همه‌ساله و بدون هیچ مشکلی توسط کارکنان دانشگاه اعمال‌شده است.

 

بر همین اساس و برای بررسی بیشتر ابعاد اعتراضات گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران، با مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت‌وگوی به شرح ذیل انجام شده است.

 

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران که از ابتدا تا انتهای این ماجرا در بین دانشجویان معترض حضور داشت در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیات این مسئله ضمن‌ ابراز تاسف و انتقاد از انتشار مطالب نادرست به منظور ایجاد جو هیجانی در بین دانشجویان اظهار داشت: عده‌ای از افراد جاهلانه یا عامدانه نکاتی را منتشر می‌کنند که انتشار این نوع اخبار سایر دانشجویان را دچار هیجان می‌کند. در صورتیکه بسیاری از این اخبار اساساً کذب و با واقعیت مغایر است.

 

وی با بیان‌ اینکه حضور گشت ارشاد در دانشگاه تهران بیشتر به یک شوخی شبیه است به تمهیدات دانشگاه تهران در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ حرمت این ماه و بر اساس مطالبه بخش عظیمی از دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه سعی می‌شود به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مظاهر روزه خواری در سطح دانشگاه دیده نشود.

 

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در همن راستا مقرر شد در هر دانشکده فضایی برای کسانی که بنا به دلایلی نمی‌توانند روزه بگیرند مهیا شود تا هم به شکلی محترمانه مشکل این عزیزان رفع شود و هم حرمت روزه‌داران حفظ شود. همچنین طبق روال هر سال انتظامات دانشگاه در نظارتی که از فضای دانشگاه دارد اگر به موردی برخورد کند که بنا به غفلت کسی مشکل پوشش داشته باشد، محترمانه تذکر می‌دهد. لذا این رویه هر ساله دانشگاه بوده و ارتباطی هم به یک مدیریت خاص ندارد. بالاخره نمی‌شود در جامعه مسلمانی که اکثریت مردم معتقد به شئائر دینی هستند، دانشگاه به آنچه قانون جاری آموزش عالی کشور بر عهده‌اش گذاشته است عمل نکند.

 

سرسنگی افزود: برخی از دانشجویان روز گذشته به نوع برخورد انتظامات دانشگاه در حوزه حفظ حرمت روزه‌داری اعتراض داشتند، که از آنها خواسته شد اگر کسی خارج از عرف اداری برخوردی کرده اطلاع دهند. ضمن اینکه تا جایی که بنده اطلاع دارم و در جلسات دانشگاه تاکید شده، از همکاران انتظامات خواسته شده است که به حرمت این ماه تذکر خود را در کمال احترام و متناسب با روح معنوی این ماه منتقل کنند.

 

وی تاکید کرد: بنده مسئول کمیته انضباطی نیستم اما تا جایی که از دوستان سوال کردم هیچ کس تا این لحظه بنا به دلایل فوق به کمیته انضباطی دعوت نشده. از نظر ما کمته انضباطی آخرین راه است و تا جایی که م‌ شود باید دانشجویان را از راه گفتگو اقناع کرد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: هیچ آئین‌نامه و یا بخشنامه جدیدی در حوزه برخورد با نوع پوشش و یا روزه‌خواری در سال جاری به دانشگاه اعلام نشده است و دانشگاه‌ها کماکان بر اساس مصوبات قبلی آموزش عالی و شورایعالی انقلاب فرهنگی انجام وظیفه می‌کنند.

 

سرسنگی تاکید کرد: در تجمع روز گذشته دانشگاه تهران دو گروه از دانشجویان با تفکر و ایده‌های مختلف با یکدیگر مواجه شدند و ما سعی کردیم دانشجویان را آرام کنیم و موضوع را با گفتگو و تضارب آراء به انتها برسانیم. نکته‌ای که هر فردی که خود را دانشگاهی می داند باید به آن اعتقاد داشته باشد این است که اگر به هر بهانه‌ای فضای دانشگاه را محلی برای تشنج کنیم قطعا روی رسالت اصلی دانشگاه که تربیت فارغ التحصیلانی برجسته برای حل مشکلات کشور است، تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

وی در پایان یادآور شد: هر چند خوشبختانه امروز با یاری خود دانشجویان این موضوع انتهایی آرام داشت اما به نظرم تجربه خوبی بود که نشان داد استفاده از ظرفیت گفتگو و شیوه منطقی انتقاد تنها شیوه‌ای است که در دانشگاه جواب خواهد داد. به سهم خود از تمام دانشجویان که در خاتمه این موضوع کمک کردند تشکر می‌کنم. امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگر به همدلی داخلی نیاز دارد و برنده اصلی منازعات بین نسل جوان قطعا دشمنان ما هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

منتخبان نهایی مجلس خبرگان رهبری در استان تهران اعلام شد + اسامی

مجلس خبرگان رهبری

اعلام نتایج ۱۴منتخب دور اول مجلس و ۳۲ راه‌یافته به مرحله دوم در تهران

نمایندگان تهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.