خانه / صراط عشق / متون / اینجا هزاره پاکستان است جایی که شیعیان را مثل آب خوردن می‌کشند!

اینجا هزاره پاکستان است جایی که شیعیان را مثل آب خوردن می‌کشند!

«اقلیت شیعیان هزاره پاکستان در کویته همچنان در سایه بی‌اعتنایی مقامات دولتی مورد آزار و اذیت فرقه‌های افراطی قرار گرفته و کشته می‌شوند. این در حالی است که محله‌های شیعه‌نشین در کویته تحت محاصره شدید ایست‌های بازرسی قرار دارند.» این بخشی از گزارش خبرگزاری فرانسه از اوضاع شیعیان پاکستان بود.

مدت هاست که هزاره‌های شیعه در محله‌های فقیر نشین کویته در مظلومیت تمام وتحت شدیدترین تدابیر امنیتی روزگار می‌گذرانند و کمتر روزی است که مورد تهاجم و آزار گروه‌های افراطی قرار نگیرند. «بوستان علی»، یک فعال هزاره‌ای درباره وضعیت این محله‌ها می‌گوید: «اینجا شبیه به زندان است و هزاره ای‌ها شبیه زندانی. هزاره‌ای‌ها شکنجه روانی را تجربه می‌کنند. این جامعه از بقیه شهر جدا و محصور شده است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حضور اقلیت شیعه در کویته به شدت به چشم می‌آید؛ کویته مرکز ایالت فقیر بلوچستان محل درگیری‌های خشونت‌آمیز فرقه‌ای، انفجارهای انتحاری و تهاجم است.هزاره‌ای‌ها اساساً می‌توانند به خواسته خود در کویته آزادانه تردد کنند اما اکثراً از وحشت حملات این کار را انجام نمی‌دهند… برای چندین سال، صدها هزار تن از اعضای اقلیت شیعیان هزاره‌ در دو محله‌ اقلیت‌ها محصور در میان چندین ایست بازرسی و صدها گارد مسلح که برای حفاظت از آنها در برابر شبه نظامیان خشن برپا شده است، ساکن هستند… نیروهایی که در متوقف کردن انفجارهای انتحاری در میان جمعیت ناکام مانده‌اند.»

در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: «اقدامات امنیتی گسترده هم باعث نشده تا حملات گسترده علیه هزاره‌ای ‌ها متوقف شود.در عرض یک ماه گذشته ، انفجار در یک بازار سبزی فروشی ۲۱ کشته و ۴۷ زخمی برجای گذاشت و اکثر قربانیان هم شیعیان هزاره‌ای بودند. این حمله که توسط داعش و «لشکر جنگوی» انجام شد، جدیدترین سری از حملات علیه گروه هزاره‌ای‌ها بود.»

گفتنی است، پاکستان مدت‌هاست که روی آرامش را ندیده و خشونت‌های فرقه‌ای در این کشور جا خوش کرده است. اقلیت‌های مذهبی در این کشور چندین دهه است که هدف شبه نظامیان خشونت طلب قرار می‌گیرند و به گفته سفیر پاکستان در تهران که چندی پیش با کیهان مصاحبه کرده بود، همین درگیری‌های قومی و خشونت باعث شده تا پاکستان اصلا نتواند در حوزه‌های مختلف پیشرفتی داشته باشد.

با روی کار آمدن «عمران خان»، وی وعده داد جلوی خشونت علیه اقلیت‌های شیعه را بگیرد اما گویا در این امر، مثل رهبران قبلی این کشور ناکام مانده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چند روایتِ کوتاه از نماینده‌ تراز جمهوری اسلامی ایران؛ شهید سیدحسن شاهچراغی

شهید سیدحسن شاهچراغی در بین شهدای نام‌آور جمهوری اسلامی ایران

محور مقاومت برآمده از واقعه کربلا است غرب باید نگران گسترش این تفکر باشد

بزرگ‌ترین مثال برای تأثیرگذاری واقعه کربلا، انقلاب اسلامی ایران است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.