سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تظاهرات بی سابقه در ولز برای جدایی از انگلیس

تظاهرات بی سابقه در ولز برای جدایی از انگلیس

بعد از تظاهرات گسترده مردم اسکاتلند برای جدایی، مردم ولز نیز در یک تظاهرات بی‌سابقه با حضوردرخیابان‌ها خواستار جدایی از انگلیس شده‌اند.

«برگزیت» برای دولت انگلیس تبدیل به کلافی سردر گم شده و از دل آن هر از چندگاهی، بحرانی متولد می‌شود. اکثریت رأی‌دهندگان اسکاتلندی و ایرلند شمالی در همه‌پرسی «برگزیت »که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد به ماندن در اتحادیه اروپا رأی داده بودند، اما مجموع آرا در چهار قلمرو انگلیس به نفع برگزیت بود و همین مسئله تبدیل به آغاز یک بحران مستقل شد. سال گذشته روزنامه «ایندیپندنت»، در گزارشی پیش‌بینی کرد برگزیت حمایت از ادامه اتحاد اسکاتلند و ایرلند شمالی با انگلیس را از بین برده و باعث فروپاشی کشور خواهد شد: «برگزیت موجب برانگیختن افکار عمومی در اسکاتلند و ایرلند برای کسب استقلال از این کشور خواهد شد.» پیش‌بینی ایندیپندنت درست از آب درآمد و طی هفته گذشته اسکاتلندی‌ها و روز شنبه مردم ولز در یک تظاهرات بی‌سابقه خواستار استقلال از انگلیس شدند.

به نوشته روزنامه گاردین هفته گذشته راهپیمایی «همه تحت لوای یک پرچم» با حضور گسترده مردم اسکاتلند و به نشانه حمایت از استقلال آن و پس از اظهارات «نیکولا استورجن»، وزیر اول اسکاتلند برای معرفی قانونی جهت برگزاری دومین رفراندوم استقلال برگزار شد.  روز شنبه نیز هزاران نفر از تظاهرکنندگان در شهر «کاردیف»‌، مرکز منطقه ولز که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در یک تظاهرات بی‌سابقه در تاریخ این منطقه با برپایی تظاهراتی خواهان استقلال این منطقه شدند.

به گزارش ایسنا، برخی از معترضان اظهار داشتند در تمام عمرشان حامی استقلال ولز از انگلیس بوده‌اند اما برخی دیگر نیز عنوان کردند که مسئله برگزیت و ریاضت‌های اقتصادی موجب شده که آنها اکنون از استقلال‌طلبی در ولز حمایت کنند.

پخش سرود ملی ولز

در پایان این راهپیمایی سرود ملی ولز پخش شد و سپس «آدام پرایس»، رهبر حزب ملی‌گرای ولز سخنرانی کرد: «سال‌های زیادی خواسته ما برای استقلال پیدا کردن ولز تحقق نیافتنی به نظر می‌رسید اما اکنون جریان در حال تغییر است و راهپیمایی‌ها در حال رشد یافتن و صداها در حال بلندتر شدن هستند…بی اعتنایی‌های چند دهه‌ای لندن منجر به فقر و کمبود سرمایه‌گذاری در منطقه ما شده است. یک سوم از بچه‌های ما در فقر زندگی می‌کنند و با نگاهی به آشوب مربوط به برگزیت می‌توانید ببینید که دولت وستمینیستر شایستگی اداره ولز و نمایندگی آن را ندارد».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 ماه مبارک رمضان در انگلیس با طعم «اسلام‌هراسی»!

سه مسجد در لندن، مسجد پالمرز گرین، مسجدساوتگیت و مسجد عایشه

تظاهرات علیه نسل کشی در غزه در شهرهای اروپا

آلمان، فرانسه و ایتالیا و تونس، نیوزیلند، لبنان و پاکستان در اعتراض به تجاوز و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تظاهرات کردند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.