سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / حماس: اسرائیل بار دیگر مقابل موشک‌های پرتوان مقاومت زانو زد

حماس: اسرائیل بار دیگر مقابل موشک‌های پرتوان مقاومت زانو زد

یک عضو ارشد جنبش حماس با اشاره به شکست اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد،‌ اسرائیل بار دیگر در برابر موشک‌های دوربرد و پرتوان رزمندگان مقاومت زانو زد و مجبور به پذیرش آتش بس شد.

با گذشته چند روز از پیروزی قاطع مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی در جنگ دو روزه و تحمیل آتش‌بس بر این رژیم اکنون جزئیات جالبی از نحوه این عقب‌نشینی منتشر شده است. به گزارش فارس‌، «خلیل الحیه» نائب‌رئیس ‌دفتر سیاسی حماس در غزه اعلام کرد، در رویارویی دو روزه اخیر در نوار غزه پس از آنکه شعاع پاسخ راکتی مقاومت به 40 کیلومتر رسید، رژیم صهیونیستی شروع به فرستادن میانجی و صحبت از آتش ‌بس کرد.

الحیه در سخنانی تاکید کرد، رژیم‌اشغالگر به پیام‌هایی که مقاومت می‌فرستاد توجهی نمی‌کرد در حالی که به نظر می‌رسد به افزایش شعاع (راکت‌پراکنی) توجه داشت و با افزایش حمله به منازل و امثال آن پاسخ داد اما هنگامی که شعاع شلیک‌های مقاومت به مسافت 40 کیلومتری رسید، شروع به فرستادن واسطه‌ها برای حصول آتش‌بس کرد. وی ادامه داد: اگر رژیم‌اشغالگر گمان می‌کرد در زمانی که رهبران حماس در قاهره هستند، آنها را ترور خواهد کرد و خواهد کُشت، متوهم است. الحیه سپس افزود؛ اتاق عملیات مشترک نتیجه ابداعات مقاومت و ملت فلسطین بود که به وضوح در مقابل حمله اخیر رژیم صهیونیستی ایستاد. این عضو ارشد حماس تأکید کرد، هیچ ارتباطی میان توافق‌های مربوط به آتش‌بس اخیر و راهپیمایی‌های بازگشت وجود ندارد، هیچ کسی بر توقف این راهپیمایی‌ها چانه‌زنی نمی‌کند و هیچ گزینه‌ای جز اجرایی کردن این تفاهم‌ها توسط رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

معامله قرن، آپارتاید در فلسطین

از سوی دیگر، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در رام‌الله، در جدیدترین موضع‌گیری درباره طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن»، اعلام کرد، این اقدام حزب راستگرای حاکم در فسلطین‌اشغالی را جری‌تر می‌کند. در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است:«در زمانی که طبل‌های آمریکایی و اسرائیلی به صدا درآمده‌ تا آنچه از معامله قرن را که باقی مانده، فاش کنند مقامات رژیم‌اشغالگر و بازوهای مختلف آن عملیات تشدید شهرک‌سازی و یهودی‌سازی سرزمین‌اشغال‌شده فلسطین از جمله قدس را تشدید کرده‌اند و به حجم تعرض‌های تحرک‌‌آمیز و سرکوب شهروندان فلسطینی به‌ویژه در قدس شدت داده‌‌اند.» وزارت خارجه تشکیلات خودگردان تأکید کرد، تصمیم‌های شوم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مفاد فاش شده از معامله قرن و اقدامات رژیم صهیونیستی، تلاش‌هایی همزمان برای مشروع کردن و تعمیق نظام تبعیض‌نژادی آپارتاید در فلسطین‌اشغالی و عملی کردن مواضع حزب راستگرای رژیم صهیونیستی است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ پاسخ تنبیهی

کارتونیست: سیدمحمدرضا موسوی

کاریکاتور/ نگاه هنرمندان عربی

کارتونیست: اسامه حجاج

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.