سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / «حجاب، راه رستگاری» تصویری صحیح از حجاب ارائه می‌دهد

«حجاب، راه رستگاری» تصویری صحیح از حجاب ارائه می‌دهد

بسم الله الرحمن الرحیم

کارگردان سریال مستند «حجاب، راه رستگاری» گفت: تمام توانمان را بر تبیین این معروف متمرکز کردیم تا تصویری صحیح از حجاب در قرآن را در این اثر ارائه کنیم.

«شهریار بحرانی» کارگردان سریال قرآنی مستند «حجاب، راه رستگاری»، درباره این مستند گفت: یکی از دلیل‌های ورود ما به بحث حجاب این بود که عمدۀ رویکرد در جامعه نسبت به حجاب، نهی از منکر است. به همین لحاظ ما شاهد افراط و تفریط‌هایی هستیم که ثمره‌اش ناراحتی و کدورت در جامعه است.

وی ادامه داد: با توکل بر خدا تمام توانمان را بر تبیین این معروف متمرکز کردیم تا تصویری صحیح از حجاب در قرآن ارائه کنیم. در این راستا ابتدا باید به تصویر صحیحی از حجاب در قرآن می‌رسیدیم و سپس مفاهیم قرآنی را به فرم، آن هم از جنس تصویر تبدیل می‌کردیم. تصویری که در درجۀ اول با فضای آیات و لحن خداوند در قرآن هماهنگ باشد و در درجه بعدی برای مخاطب قابل درک و فهم باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «ملک سلیمان» با اشاره به محدودیت‌هایی که حین تولید این اثر داشته است، نیز بیان داشت: محدودیت‌های کمی در کار پیش آمد که خدا را شکر گروه همه  آنها را پشت سر گذاشته و سریال ساخته شد،اما نهادهای مرتبط حمایت‌های کمی از ما کردند که امیدوارم در زمان پخش که الان هست کمکمان کنند.

این کارگردان درباره خلاصه قسمت‌های این مجموعه مستند نیز گفت: پنج قسمت اول حجاب این سریال بحث شخصیت و دغدغه، هدف‌گذاری انسان در زندگی مطرح می‌شود و از آن به بعد بحث‌هایی برای حجاب به خاطر صلاح، رستگاری و حجاب به خاطر بهره‌مندی از اجر عظیم خداوند، حجاب به خاطر بهره‌مندی از رحمانیت خداوند،‌ حجاب به خاطر علم و حکمت خداوند، ‌اثر حجاب در صنع آخرتی انسان، حجاب به خاطر بهره‌مندی از مغفرت، حجاب به خاطر بهره‌مندی از توبه،بحث عفاف و ارتباطش با حجاب، اثر حجاب در طهارت قلب، حجاب به خاطر بهره‌مندی از تزکیه، حجاب به خاطر بهره‌مندی از تقوا، حجاب به خاطر اطاعت از امر خدا، حجاب به خاطر دوری از فرهنگ جاهلی و بحثی درباره قلعه حجاب که در قسمت نوزدهم و شاه کلیدی به عنوان حجاب را در قسمت بیستم مطرح کنیم.

بنابر این گزارش، در قسمت دوم این مجموعه مستند درباره ارتفاع که مهمترین موضوع در فضای سه بعدی شخصیت انسانها است صحبت شد و در ادامه یادآور شد که قیمت و ارزش شخصیت افراد به ارتفاع آنها در فضای سه بُعدی عالم است و میزان ارتفاع انسان بسته به عمل اوست. همچنین در قسمت سوم عنوان شد: انسان ها در مسیر اوج گرفتن به سوی خلیفه اللهی به درجات و ارتفاعاتی می‌رسند که خداوند شخصیت ایشان را با عناوینی مانند مومنین، محسنین، متقین و صالحین معرفی می‌فرماید.

تاکنون شش قسمت از این مجموعه مستند ۲۰ قسمتی به کارگردانی شهریار بحرانی پخش شده است. همچنین این مستند در ماه مبارک رمضان زمان هر روز ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نفهمی یک فیلمساز

ويدئو/ فیلمساز نفهم

وقتی خزاعی از خودش برای دفاع از حجاب خرج کرد؛ بهترین پاسخ به تشکیک آقای کارگردان درباره یک قانون

محمد خزاعی در شب اختتامیه با دو دختر کوچکش بر روی سن آمد و به چادرهای آنها بوسه زد. نشان روشن از اینکه او همچنان از آثاری حمایت می کند که نهاد « خانواده» در آن محترم شمرده شود. و البته پیام واضحی بود برای همه آنها که گفته بودند چرا او پاسخ مناسبی به صحبت های کارگردانی که در باره روسری صحبت کرده بود، نداده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.