خانه / صراط عشق / متون / پشت پرده دامن‌زدن به بحث جنگ آمریکا علیه ایران

پشت پرده دامن‌زدن به بحث جنگ آمریکا علیه ایران

سردار سلیمانی که تجربه های موفق در خصوص مدیریت جنگ دارد و پنجه در پنجه شدن با آمریکایی ها را از نزدیک تجربه کرده است نه تنها حمله آمریکا را رد میکند که قدرت نظامی آنها در برابر ایران را ناتوان ارزیابی میکند.

چندی است در فضای رسانه ای و سیاسی کشور مساله جنگ آمریکا با ایران بزرگ نمایی شده است. رسانه ها از آن میگویند و حتی برخی افراد غیرمتخصص زمان هم برای آن تعیین کرده اند! اما آنچه اهمیت دارد تحلیل‌های واقع بینانه و اخبار موثق است که باید از نظامیون و مسئولان کشور شنید.

 

به گزارش رجانیوز؛ سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس درباره احتمال جنگ آمریکا با ایران سخن گفت و با بیان ترس دشمن از قدرت ملت ایران به افشاگری در مورد پشت پرده‌های سازمان سیا(CIA) پرداخت.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به احتمال درگیری نظامی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: «دشمن می گوید ما نباید اقدامی انجام بدهیم، چون هرگونه اقدام نظامی در این مقطع ممکن است ما را به یک جنگ بی پایانی بکشاند و همه منافع ما را به خاطر بیندازد. وی در ادامه تصریح میکند که: ین اطلاعات است که می‌گویم؛ نه تحلیل.»

 

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی با اقتدا به حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب، خود و همه نیروهای مسلح کشور را آماده مقابله با هرگونه توطئه دشمن دانست. او در یکی از سخنرانی‌هایش خطاب به سیاست مدران و مزدوران آمریکایی در منطقه گفت: «ما شبی را نمی‌خوابیم مگر به دشمن فکر کنیم»

 

MP4 | دانلود فیلم 

 

فرمانده سپاه قدس ضمن پرده برداری از سیاست‌های پشت پرده سازمان سیا، گفت: «سازمان‌های امنیتی آمریکا به ترامپ گفته‌اند هرگونه جنگ نظامی با ایران خطرناک و نابود کننده است و ما را به جنگ بی پایانی می‌کشاند و همه منافع ما را به خطر می‌اندازد. مردم ما نباید بدون شناخت از دشمن از آن بترسند و قدرت نظامی آن‌ها را بزرگ کنند.»

 

سردار سلیمانی که تجربه های موفق در خصوص مدیریت جنگ دارد و پنجه در پنجه شدن با آمریکایی ها را از نزدیک تجربه کرده است نه تنها حمله آمریکا را رد میکند که قدرت نظامی آنها در برابر ایران را ناتوان ارزیابی میکند.

 

شبح جنگ را مطرح میکنند تا ترسوها بترسند

رئیس جمهور تاجرمسلک آمریکا چه در مناظرات انتخاباتی و چه بعد از آن بارها از هزینه های نظامی دولت های قبل از خود انتقاد کرده است. شاید یکی از مهمترین دلایل رای آوری وی را نیز باید در شعار «اول آمریکا» مشاهده کرد. دستور اخیر وی در خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و اعلام این نکته که آمریکا 7تریلیون دلار در منطقه را صرف جنگ آوری کرده و نتیجه ای نداشته هم باید به این مساله اصافه کرد.

 

هرچند گاهی ممکن است دشمن با استفاده است اصل غافلگیری یا ناشی از تحلیل اشتباه جنگی را به یک کشور تحمیل کند اما شواهد و قرائن نشان دهنده چنین تصمیمی از جانب کاخ سفید علیه ایران نیست چرا که آمریکایی ها نمیدانند در صورت وقوع جنگ از کجا؟ در چه سطحی؟ و تا چه زمانی؟ باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. به خصوص اینکه 40درصد نفت دنیا از مسیر خلیج فارس صادر میشود و هر گلوله در این منطقه می تواند اقتصاد غرب را به فروپاشی بکشاند.

 

رهبر انقلاب در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۷ در دیدار اقشار مختلف مردم که در سطح بسیار وسیع و عمیقی نیز بازتاب رسانه‌ای داشته بخشی از بیانات خود را به همین موضوع اختصاص دادند و فرمودند «جنگ نخواهد شد» در توضیح همین مسئله که چرا این اتفاق نخواهد افتاد نیز ایشان فرمودند:

 

«برای خاطر اینکه جنگ دو طرف دارد: یک طرف ما هستیم، یک طرف او است؛ ما که خب جنگ را شروع نمی‌کنیم، ما هیچ جنگی را شروع نکرده‌ایم. افتخار جمهوری اسلامی این است که هیچ جنگی را ما شروع نکرده‌ایم؛ جنگ‌هایی داشته‌ایم، منتها شروع‌کننده طرف مقابل بوده. وقتی‌که طرف مقابل شروع کند، ما البتّه با قدرت وارد میدان می‌شویم، امّا ما جنگ را شروع نمی‌کنیم؛ اینکه طرف ما. طرف آمریکایی و آمریکایی‌ها هم جنگ را شروع نمی‌کنند، برای اینکه گمان می‌کنم آمریکایی‌ها هم می‌دانند که اگر جنگی را اینجا شروع کنند، صددرصد به ضررشان تمام خواهد شد. جمهوری اسلامی و ملّت ایران آن مجموعه‌ای هستند که هرکس به آنها تعرّض بکند ممکن است ضربه بزند، امّا ضربهٔ بزرگ‌تر را خودش خواهد خورد؛ کمااینکه تا حالا این‌جوری بوده. آمریکایی‌ها یک بار هم اینجا حمله کردند به طبس -یادتان هست- خودشان را نجس کردند، برگشتند رفتند! درست است که خیلی چیزها را ممکن است نفهمند، امّا به نظرم می‌آید این‌قدر هم چیز نیستند که این را نفهمند! جنگ نخواهد شد، مطمئنّا»

 

ایشان همچنین دامن زدن به شایعه جنگ را برای ترساندن مسئولین غرب گرا معرفی کرده و فرمودند: «شبح جنگ را مطرح می‌کنند تا ترسوها را بترسانند.» رهبرانقلاب همچنین دشمن را مایوس از جنگ نظامی معرفی کردند و به همین دلیل تمرکز دشمن را در جنگ اقتصادی معرفی کردند: « امروز آمریکا بر جنگ اقتصادی متمرکز است چون از جنگ نظامی مأیوس است» با همین پشتوانه آیت الله خامنه شایعه جنگ و مذاکره با دشمن بدعهد را رد کرده و فرمودند: «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد»

 

بنابراین از طرفی باید مسئولین نظامی ایران بیدار و با اقتدار دشمن را رصد کنند اما از طرف دیگر باید به پروژه جنگ روانی دشمن واقف بود که درصدد است تا با شبح جنگ مسئولین اجرایی کسور را بترسانند و مانع تمرکز آنها در جنگ واقعی که جنگ اقتصادی است شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دموکراسی مضحک آمریکایی

ويدئو/

به روحانی گفتم فاصله ما ۱۰ دقیقه است/ چرا نگفتید؟

محمد جواد ظریف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.