سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کاظمی: استانی شدن انتخابات توسعه متوازن کشور را از بین می‌برد

کاظمی: استانی شدن انتخابات توسعه متوازن کشور را از بین می‌برد

سخنگوی جمعیت رهپویان، عدم توجه به شهرستان‌های کوچک و روستاها را از مشکلات استانی شدن انتخابات دانست و افزود: این موضوع باعث می‌شود توسعه متوازن در کشور از بین برود.

حجّت‌الاسلام سیّد محمّدصادق کاظمی، سخنگوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی  با اشاره به تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس در مجلس شورای اسلامی گفت: در اینکه قوانین مرتبط با انتخابات مجلس باید اصلاح شود شکی وجود ندارد؛ امّا نکته اصلی این است که شتاب‌زدگی و تصویب یک قانون بدون دیدن عواقب آن محل بحث است و باید دقت بیشتری بشود.

وی با بیان اینکه در مجلس گذشته قانون استانی شدن انتخابات مطرح شد که با مصوبه فعلی نمایندگان متفاوت بود، خاطرنشان کرد: طرحی که در مجلس قبل مطرح شد در کنار خود، تأسیس مجالس استانی را پیش بینی کرده بود. یعنی اقداماتی که نمایندگان احساس می‌کنند در شهرها باید انجام بشود را در مجلس استانی پیگیری کنند و بعد یک مجلس هم برای مسائل کلان کشور شکل می‌گرفت.

کاظمی ادامه داد: قانون استانی شدن انتخابات با قانون کناری خود که در مجلس قبلی مطرح شد معنا پیدا می‌کرد. قانون فعلی، یک قُل خود را از دست داده است و مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کند.

سخنگوی جمعیت رهپویان، عدم توجه به شهرستان‌های کوچک و روستاها را از مشکلات استانی شدن انتخابات دانست و افزود: این موضوع باعث می‌شود توسعه متوازن در کشور از بین برود.

کاظمی ادامه داد: با توجه به وجود علقه‌های قومی در کشور، ممکن است دشمن از استانی شدن انتخابات مجلس سوءاستفاده کند و اختلافاتی را در کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: نگرانی‌ها در ارتباط با استانی شدن انتخابات مجلس جدّی است و راه حل آن هم احیای طرح مجلس قبلی است که یک قانون دو قلو بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رفراندوم ۱۲ فروردین در اسناد لانه جاسوسی آمریکا؛ “بی‌شک خمینی رفراندوم را خواهد بُرد!”

لانه جاسوسی آمریکا در حدفاصل ۱۵ بهمن ۵۷ الی ۱۲ فروردین ۵۸

قدردانی وزیر کشور از رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.