سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بحرین و امارات 6 میلیارد دلار دیگر از آمریکا اسلحه می‌خرند

بحرین و امارات 6 میلیارد دلار دیگر از آمریکا اسلحه می‌خرند

مقامات آمریکایی می‌گویند پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا موافقت خود را با قرارداد۶ میلیارد دلاری فروش سامانه پاتریوت و جنگنده‌ اف ۱۶ به بحرین و امارات عربی متحده اعلام کردند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد جهان عرب نگاه خاصی دارد و معتقد است کشورهای عربی را باید تا حد امکان دوشید و دلارهای آنها را باید با فروش سلاح گرفت. این نوع نگاه در دو سال گذشته باعث شده که بنا به گفته ترامپ معامله 450 میلیارد دلاری با عربستان منعقد بشود و ده‌ها میلیارد دلار دیگر به کشورهای امارات، قطر و بحرین سلاح فروخته شود. این روند همچنان ادامه دارد و رئیس‌جمهور آمریکا سعی دارد تا کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس را تبدیل به زرادخانه‌هایی بکند که این زرادخانه‌ها برای این کشورها تنها جنبه تزئینی داشته و کاربردی در ارتقای توانایی نظامی این کشورها ندارد، چرا که اساسا توان و نیروی کارآمدی در کشورهای عربی خلیج‌فارس برای استفاده از سلاح‌های مدرن وجود ندارد. نمونه آن نیز جنگ یمن است که در 50 ماه گذشته عربستان و امارات با وجود در اختیار داشتن آخرین نمونه‌های سلاح پیشرفته در باتلاق یمن گرفتار شده‌اند.

آمریکا در ادامه فروش‌های هنگفت تسلیحاتی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به بهانه آنچه که «تهدیدات ایران برای منطقه» می‌خواند، از طرح خود برای فروش ۶ میلیارد دلار سامانه موشکی پاتریوت و تسلیحات به بحرین و امارات عربی متحده خبر داد. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه خبر داد که وزارت خارجه این کشور موافقت خود را با سه قرارداد تسلیحاتی جدید به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار به دو کشور بحرین و امارات متحده عربی را اعلام کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ترکیه ۱.۵ میلیارد دلار از گردشگران ایرانی وان درآمد کسب کرد

سفر بیش از یک میلیون نفر به شهر وان ترکیه، بیش از ۱.۵ میلیارد دلار

سیاست خارجی آمریکا با تبدیل‌شدن اوباما به ترامپ یا ترامپ به بایدن فقط در تفاسیر رسانه‌ای تغییر می‌کند!

در حقیقت اگر هم جایی در جهان سیاست خارجی آمریکا تغییر معناداری کرده علت واقعی چنین تغییری، عدمِ امکانِ تداوم سیاست قبلی بوده است و نه تغییر رئیس‌جمهور.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.