سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / قتل عام 1000 نوزاد شیرخواره در یمن توسط فرزندان ابولهب طی 2 سال گذشته

قتل عام 1000 نوزاد شیرخواره در یمن توسط فرزندان ابولهب طی 2 سال گذشته

شبکه اسکای نیوز اعلام کرد، در دو بیمارستان مربوط به «سازمان پزشکان بدون مرز» در یمن، طی دوسال بیش از هزار نوزاد به دلیل پیامدهای ناشی از جنگ عربستان جان داده‌اند.

هر روز آمار جدیدی از جنایت‌های آل‌سعود در یمن منتشر می‌شود. هنوز چند روز از آمار سازمان ملل که شمار قربانیان جنگ یمن را 230 هزار نفر اعلام کرده نگذشته است که اکنون خبر قتل عام 1000 نوزاد یمنی در دو سال گذشته منتشر شده است. به گزارش فارس و بنابرگزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، در دو بیمارستان مربوط به پزشکان بدون مرز، در شهرهای «تعز» و «عبس» در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ شمار کودکانی که مرده‌اند، 1018 نفر اعلام شده است و این در شرایطی است که خطر مرگ مادران این کودکان را هم تهدید می‌کند.

جنگ یمن شرایطی را ایجاد کرده است که امکان مرگ هزاران نوزاد دیگر هم وجود دارد. مادران این نوزادان تلاش می‌کنند تا فرزندان خود را به دیگر بیمارستان‌ها برسانند و یا اینکه تولد نوزادان در خانه‌ها امکان برخورداری مادر و کودک از کمک‌های موردنیاز را دشوار می‌کند. از جمله دلایلی که سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده که باعث مرگ کودکان می‌شود شامل موارد زیر است: بسته شدن مسیرها و یا ایست‌های بازرسی که باعث می‌شود تا درد زایمان مادران طولانی شود، در مناطق خط مقدم جنگ، مسیرها به بیمارستان‌ها مسدود است و افزایش بهای سوخت ناشی از بسته شدن مسیرها، امکان دسترسی مردم به بیمارستان را دشوار کرده است. کارولاین دوکارمه رئیس‌پزشکان بدون مرز در شهر صنعا در این مورد به شبکه خبری اسکای‌نیوز گفته که فقط نوزادان از دست نرفته‌اند بلکه مادران هم در جریان زایمان جان باخته‌اند.

3602 بار نقض آتش بس در الحدیده

از سوی دیگر در حالی که قرار بود طبق توافق استکهلم آتش بس در الحدیده برقرار شود اما ائتلاف سعودی با نقض توافق‌های مکرر مانع از اجرایی شدن این توافق شده است. یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن از ابتدای توافق آتش بس در الحدیده تاکنون 3602 مرتبه این آتش بس را نقض کرده‌اند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد، در طول ماه گذشته 1487 عملیات توسط تک تیراندازان نیروهای یمنی انجام شد که طی آن 21 سرباز سعودی و 32 سرباز سودانی و صدها نفر از مزدوران به هلاک رسیدند و تجهیزات نظامی مزدوران نابود شد.

قدرت پهپادی انصارالله

خبر دیگر اینکه یک روزنامه آمریکایی با‌اشاره به افزایش خطر حجم ذخایر پهپادهای جنبش انصارالله یمن علیه عربستان و امارات، تاکید کرد، این پهپادها خطرناک‌تر از آن هستند که عربستان و امارات تصور می‌کنند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال چاپ آمریکا در گزارش خود به نقل از برخی منابع آگاه آورد، حملاتی که انصارالله با پهپادهای خود علیه دشمنانش آغاز کرده، دقیق‌تر و فراتر از آن چیزی است که کشورهای عضو ائتلاف عربی و آمریکا رسما اعلام می‌کنند. به گزارش ایسنا، یک مسئول اجرایی شرکت آرامکوی عربستان و یک مسئول دیگر از کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس به وال‌استریت ژورنال گفتند:« پهپاد انصارالله ژوئیه گذشته(تیرماه) پالایشگاه شرکت آرامکو در نزدیکی ریاض را هدف قرار داد و خسارات مالی را به آن وارد کرد، هرچند که ریاض رسما انجام چنین حمله‌ای را تکذیب کرد.» به گفته برخی منابع آگاه، در ژوئیه گذشته یک پهپاد دیگر انصارالله وارد حریم هوایی امارات شده و فرودگاه بین‌المللی دبی را هدف قرار داد و موجب خساراتی به فرودگاه و تاخیر چند پرواز شد. انصارالله در ادامه به جای پهپادهای کوچک از نمونه پیشرفته آنکه قادر به طی ۱۴۰۰ کیلومتر است، به شکل گسترده‌ای علیه پایتخت‌های عربستان و امارات استفاده کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روز قدس یکی از نمونه های والله متم نوره

حوایورن به عیسی علیه السلام گفتند نحن انصارالله

چرا قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت وتو شد؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.