خانه / صراط عشق / متون / واشنگتن‌پست: انفعال و عدم واکنش ایران ترامپ را جسور کرده است

واشنگتن‌پست: انفعال و عدم واکنش ایران ترامپ را جسور کرده است

روزنامه «واشنگتن‌پست» در سرمقاله خود، تشدید فشارهای اقتصادی به ایران را نتیجه عدم واکنش تهران در پاسخ به دور پیشین تحریم‌ها توصیف کرده و نوشته است که با این وجود ممکن است ایران این بار به تحریم‌های آمریکا پاسخ دهد.

به گزارش فارس، هیئت سردبیری واشنگتن‌پست با اشاره به تلاش دولت ترامپ برای ایجاد موازنه میان فشار به ایران و قیمت نفت در بازار جهانی، نوشته است که واشنگتن پارسال با اعمال دور نخست تحریم‌های نفتی و در عین حال صدور معافیت برای گروهی از واردکنندگان نفت ایران، این موازنه را به آزمون گذاشت و نهایتا هم اعلام کرد که با این تحریم‌ها توانسته ۱۰ میلیارد دلار از درآمد سالانه ایران بکاهد.

این یادداشت می‌افزاید: تهران، با وجود تهدیداتی که کرده بود، به این ضررها پاسخی نداد و از خطوط قرمز ایالات متحده عبور نکرد. دولت [ترامپ] که احتمالاً به واسطه این انفعال جسور شده، در حال تشدید این وضعیت است و تلاش می‌کند با تهدید خریدارانی چون چین، هند، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن به تحریم… باقی‌مانده صادرات نفت ایران را هم

حذف کند.

به نوشته واشنگتن‌پست، ترامپ بر روی این احتمال قمار کرده است که ایران «به جای آزمودن عزم ترامپ، بار دیگر این مجازات را هم به جان بخرد.»

به عقیده نویسندگان، ممکن است مخالفت‌های جدی دموکرات‌ها و اروپایی‌ها با سیاست‌های ترامپ، ایران را تشویق کند که در طول ۱۸ ماه باقی مانده از دوره ترامپ هم به امید روی کارآمدن رئیس‌جمهوری جدید در آمریکا، در برجام بماند. با این وجود، این احتمال هم هست که ایران به اقدامات آمریکا پاسخ دهد، که در آن صورت ترامپ باید میان تحمل اقدامات ایران و حرکت به سمت اقدام نظامی یکی را برگزیند.

واشنگتن‌پست یکی از دلایل محتمل بودن درگیری را درخواست‌های ۱۲ گانه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از ایران توصیف کرده و نوشته است که این درخواست‌ها در نبود حل و فصل اختلافات منطقه‌ای، «غیرواقع‌بینانه» است.

این روزنامه در پایان هشدار داده است که به نظر نمی‌رسد دولت ترامپ به درستی ابعاد و تبعات احتمالی سیاستی را که در قبال ایران در پیش گرفته، درک کرده باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هم‌دستی اصلاح‌طلبان و دلال‌ها برای ملتهب کردن بازارها و فشار روی دولت

اصلاح طلبان غربگدا و اصول گرایان مدعی، ترامپ و بایدن و انتخابات آمریکا.

وقتی «تجارت فردا» به‌عنوان ستون پنجم دشمن عملیات می‌کند

نام این رسانۀ حامی ترامپ تجارت فرداست

یک دیدگاه

  1. ترامپ الان سمبل یک آمریکایی متکبر تمامت خواه است و با اوباما و کلینتون و بوش و … ریگان فرقی ندارد!
    بنا به وضعیت جهانی نظام مستکبر، شیطان بزرگ مهره ای رو میکند تا ضعف هایش را بپوشاند و با فریب به مردم ساده لوح بگوید:
    دیگران خوب نبودند و این جدیده چیز دیگری است!…
    اما آش همان و کاسه همان است…
    ما باید عاقل باشیم و پس از 40 سال، حال در گام و پله دوم انقلاب نشان دهیم که نه تنها فریب دنباله های شیطان لعین را نمی خوریم بلکه با فهم و درک برنامه های خدا، گام استوار برمیداریم و میخواهیم برای مولایمان بقول قرآن، انصار الله باشیم
    انشا ء الله
    مطالبه امروز مردم اینست و بزرگان و منتخبان باهوش باید به این خواسته امت پاسخ قوی و شفاف دهند!
    ما مردم نیز باید با جستجو و عمل به صفات انصار الله و حزب الله بشتابیم تا رضایت بیشتر خدای مهربان خالق آسمانها و زمین را برآورده کنیم تا از مستقبلین بقیه الله عج باشیم
    انشا ء الله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.