سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تلاش برخی برای عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی/ این افراد یا کج‌اندیش‌اند یا مامور دشمن

تلاش برخی برای عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی/ این افراد یا کج‌اندیش‌اند یا مامور دشمن

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: کسانی که دغدغه عادی‌سازی رابطه با آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارند در بهترین حالت کج‌اندیش هستند و یا اگر بخواهیم مقداری واقع‌بینانه نگاه کنیم بعید نیست که مامور به این کار باشند.

محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره تلاش‌ها و زمینه‌سازی‌های برخی افراد برای ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی و با اشاره به بیان ادعاهایی مبنی بر اینکه آمریکا به خاطر رژیم صهیونیستی با ما مشکل دارد، گفت: متاسفانه ما در جهان عرب کشورهایی را داریم که سال‌هاست با رژیم صهیونیستی و آمریکا رابطه خوبی دارند، مثلا کشوری مانند مصر،‌ هم ننگ سازش با رژیم صهیونیستی را پذیرفته و هم رابطه خیلی دوستانه و صمیمانه‌ای با آمریکایی‌ها دارد.

وی افزود: با این حال باید ببینیم وضعیت مصر آیا از لحاظ اقتصادی خیلی وضعیت به سامانی است؟ آیا مصر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متعددی ندارد؟ و اینکه چرا با وجود صلح با رژیم صهیونیستی و رابطه صمیمی با آمریکا کار مردم مصر به انقلاب رسید و اینکه چرا این انقلاب بر علیه خودش تبدیل و به دیکتاتوری جدید رسید. 

کوشکی ادامه داد: اردن هم کشور دیگری است که هم رابطه دوستانه‌ای با رژیم صهیونیستی دارد و هم با آ‌مریکا رابطه دارد، اما آیا وضعیت اردن وضعیت مطلوبی است؟ آیا آنها وضعیت اقتصادی به سامانی دارند؟ در برخی کشورهای دیگر منطقه هم شرایط مشابهی وجود دارد، یعنی کشوری مانند مراکش که رابطه خوبی با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد ولی آیا مردم این کشور در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند؟

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این نمونه‌ها نشان می‌دهد کسانی که با عنوان حل مشکلات کشور از طریق رابطه با آمریکا و رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنند مشکل‌ و دغدغه‌شان حل مسائل کشور نیست. دغدغه اینها عادی‌سازی رابطه با آمریکا و رژیم صهیونیستی است و به نظر می‌رسد این افراد در بهترین حالت کج‌اندیش هستند و یا اگر بخواهیم مقداری واقع‌بینانه نگاه کنیم بعید نیست که مامور به این کار باشند. 

وی تاکید کرد: در همین طیف افرادی می‌گفتند اگر ما با آمریکا مذاکره کنیم مشکلاتمان حل خواهد شد ولی بعد از مذاکره با آمریکا دیدیم که مشکلات ما نه تنها حل نشد بلکه بر آن افزوده شد. برخی‌ها می‌گفتند اگر رابطه خود را با اروپا عادی‌سازی کرده و با آنها تنش‌زدایی کنیم مشکلات ما حل خواهد شد ولی همان افراد امروز به این نتیجه رسیدند که منشا مشکلات ما آمریکایی‌ها و امثال آ‌نها هستند.

کوشکی یادآور شد: به همین دلیل به نظر می‌رسد این افراد اگر دچار کج‌اندیشی هستند باید با مطالعه تاریخ کشورهای منطقه در این نگاه کج خود بازبینی کنند اگر مامور هم هستند باید پای نیروهای امنیتی به میان بیاید تا مشکل حل شود. 

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها طیف‌های متنوعی از مشکلات را با ما دارند یعنی فقط مشکل‌شان با ما بحث رژیم صهیونیستی نیست، آنها از یک ایران قدرتمند در منطقه خلیج‌فارس به شدت واهمه دارند حتی اگر ایران قدرتمند موجود در منطقه خلیج‌فارس ارتباط نزدیکی به رژیم صهیونیستی داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: آمریکا‌ئی‌ها حتی از یک ایران غیرمسلمان ولی قدرتمند وحشت دارند و از اینکه یک کشوری که آنها آن را جهان سومی نام گذاشته‌اند قدرتمند، صنعتی و تولیدکننده علم شود وحشت می‌کنند. از اینکه ایران بتواند نظم ظالمانه‌ای که در قالب جهان اول، دوم و سوم طراحی شده را به هم بزنند و خودش را به حلقه‌های بالاتر توسعه و تکامل برساند وحشت دارند. 

وی گفت: مشکلات آمریکایی‌ها با ما خیلی زیاد است و منحصر کردن آن به خاطر اینکه بحث رژیم صهیونیستی است تعبیر دقیقی نیست.

کوشکی در خاتمه اظهار داشت: ترکیه سال‌هاست با رژیم صهیونیستی رابطه دوستانه دارد ولی مگر آمریکایی ها نیامدند و ترکیه را به خاطر ماجرای یک کشیش تحریم نکردند؟ همه اینها نشان می‌دهد محدود کردن تیرگی‌های روابط و نگاه آمریکایی‌ها به ما به یک مساله ناشی از عدم واقع‌بینی و اطلاع‌گوینده از بحث‌های مسائل منطقه است. 

انتهای پیام

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رژیم غاصب خبیث صهیونیستی، این سگ هار…

فرهنگ غرب، تمدن غرب ،باطن یک سگ هار، یک گرگ خونخوار

آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند

عربستان رژیم صهیونیستی، قرآن را تحریف می‌کند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.