سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / الوفاق بحرین: قتل وحشیانه 37 شهروند عربستانی زلزله‌ای بزرگ در منطقه بود

الوفاق بحرین: قتل وحشیانه 37 شهروند عربستانی زلزله‌ای بزرگ در منطقه بود

جمعیت ملی- اسلامی «الوفاق» بحرین، قتل وحشیانه ۳۷ نفر در عربستان را «زلزله‌ای بزرگ در منطقه» توصیف کرد. سعودی‌ها 37 نفر از جمله 32 شیعه را سربریدند!

قتل وحشیانه 37 نفر در عربستان از جمله 32 شیعه با واکنش‌های مختلفی مواجه شده و بسیاری آن را محکوم کرده‌اند، چرا که این جنایت در شرایطی ناعادلانه صورت گرفته و ریاض با برچسپ تروریست زدن به مخالفان خود به راحتی آنها را زندانی و به قتل می‌رساند. به گزارش فارس، جمعیت ملی- اسلامی «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین در بیانیه‌ای به قتل ۳۷ نفر در عربستان واکنش نشان داد. الوفاق در بیانیه خود آورده است: «اعدام به دلیل افکار، عقاید، دیدگاه سیاسی و خواسته‌های مشروع امری بی‌نهایت خطرناک است.» طبق گزارش پایگاه «مرآهًْ البحرین»، این جمعیت افزود: «هیچ توجیه دینی و حقوقی برای چنین اعدام‌هایی وجود ندارد و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر آن را رد می‌کنند.» الوفاق همچنین ضمن مخالفت قاطع با این جنایات، تأکید کرد: «این جنایت زلزله‌ای بزرگ در منطقه» بود. این جمعیت همچنین به اهالی منطقه الشرقیه، مدینه منوره و دیگر مناطق عربستان که فرزندانشان به دلیل مواضع سیاسی اعدام شده‌اند، تسلیت گفت.

واکنش عراقی‌ها

ائتلاف الفتح عراق به رهبری هادی العامری نیز اقدام سعودی‌ها در قتل شهروندان عربستانی منطقه القطیف در شرق عربستان را محکوم کرد و این اقدام را «طائفه‌ای» توصیف کرد. جنبش جوانان البشائر عراق هم ضمن محکومیت این جنایت خواستار تحقیقات بین‌المللی در این باره شد. این جنبش خواهان تحقیقاتی بین‌المللی درباره این حادثه دردناک شد و به ملت صبور عربستان تسلیت گفت. جنبش جوانان البشائر از جامعه بین‌المللی هم خواست تا رژیم سعودی را تحت قیمومیت بین‌المللی قرار داده و این رژیم جبار و ظالم به ملت خودش را تحریم کنند.

مفتی لیبی آل‌سعود را مفتضح کرد

از سوی دیگر، صادق الغریانی، مفتی لیبی از آن‌هایی که قبلا به حج عمره رفته‌اند خواست به منظور جلوگیری از حمایت مالی از حاکمان عربستان از انجام دوباره فریضه حج و عمره خودداری کنند. غریانی در ویدیویی که در شبکه اجتماعی توییتر میان کاربران در حال پخش است، گفت: «به مردم، عمره گزاران و حج‌گزاران می‌گویم، هر کسی یک بار عمره و حج را بجای آورده است، شایسته نیست هزاران ریال (سعودی) در جیب حاکمان عربستان بریزد تا آنها به وسیله آن مسلمانان را قتل عام کنند. آنها مسلمانان را در یمن و لیبی می‌کشند و به زودی در سودان، الجزایر و تونس نیز مسلمانان را قتل عام خواهند کرد.» صادق الغریانی، مفتی لیبی که در شهر اسلامبول ترکیه ساکن است، در ادامه تصریح کرد: «همچنانکه قبلا نیز گفته‌ام، هیچ نقطه‌ای در روی کره زمین وجود ندارد مگر آنکه سعودی‌ها تلاش دارند در آنجا با پول‌هایشان فساد کنند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

برپایی تظاهرات حمایت از غزه در کشورهای مختلف

مردم در فلسطین اشغالی، اردن، یمن، بحرین، تونس، ایتالیا، بلژیک، هلند، اسپانیا، آلمان، کنیا و آمریکا در حمایت از غزه تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

تظاهرات مردم بحرین علیه استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در خاک این کشور

مردم بحرین بعد از نماز جمعه با برگزاری تظاهراتی حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین و نیز باز شدن سفارتخانه رژیم اشغالگر در منامه را محکوم کرده و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.