سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 236 هزار یمنی دیگر طی 4 ماه گذشته به بیماری وبا مبتلا شده‌اند

236 هزار یمنی دیگر طی 4 ماه گذشته به بیماری وبا مبتلا شده‌اند

تشدید حملات آل‌سعود به یمن و نابودی زیر ساخت‌ها باعث شده تا فقط در چهار ماه گذشته 236 هزار نفر دیگر از جمله 105 هزار کودک یمنی به بیماری وبا مبتلا شوند. بیش از 2 میلیون یمنی به دلیل حملات سعودی به زیرساخت‌ها و محاصره این کشور دچار وبا شده و صدها هزار نفر از این بیماری جان باخته‌اند.

حملات وحشیانه آل‌سعود به یمن نه تنها تاکنون بیش از 85 هزار کودک را به دلیل قحطی به کام مرگ فرستاده بلکه با نابودی زیر ساخت‌های این کشور شمار زیادی از کودکان یمنی به بیماری وبا نیز مبتلا شده‌اند. پایگاه سازمان بشردوستانه «کودکان را نجات دهید» در همین رابطه طی  بیانیه‌ای اعلام کرده کودکان نزدیک به 45 درصد مجموع موارد مشکوک ابتلا به بیماری وبا را تشکیل می‌دهند… در چهار ماهه نخست سال 2019، 236هزار و 550 مورد مشکوک ابتلا به بیماری وبا در یمن وجود داشته که 105 هزار و 384 مورد آن کودک هستند. تقریبا نیمی از این موارد مشکوک ابتلا به بیماری تنها در طول یک ماه گذشته به ثبت رسیده است. به گزارش فارس، «تامر کرلس» مدیر سازمان «کودکان را نجات دهید»،  حتی تاکید کرده وبا بار دیگر در بسیاری از مناطق یمن گسترش می‌یابد و این وضعیت کودکان و خانواده‌ها را که اساسا از چند سال پیش با درگیری در کشورشان مواجه هستند، تهدید می‌کند.

وی افزود: «دستاوردهای به دست آمده علیه بیماری وبا در سال 2018 میلادی به خاطر خشونت‌های بی‌امان از دست رفته است، بسیاری از مردم مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند، گرسنگی و سوء تغذیه شیوع یافته و خدمات بهداشتی و پزشکی حیاتی تضعیف شده است.» سازمان ملل نیز اعلام کرده: «یمن با بدترین بحران انسانی در جهان روبه رو است و بیش از 24 میلیون نفر یعنی بیش از 80 درصد جمعیت یمن همچنان نیاز به کمک‌های انسانی دارند. علاوه‌براین تاکنون بیش از 2 میلیون یمنی مبتلا به وبا شده‌اند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مناجات محمود کریمی ، برای ماه رمضان

نماهنگ پرستاره ، مناجات با خدا ویژه ایام ماه مبارک رمضان

سازمان جهانی بهداشت: زنان باردار در غزه در معرض خطر هستند

تعداد زنان باردار در نوار غزه را حدود ۵۲ هزار نفر برآورد کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.