سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / روایت مشاور خاتمی از پوچ درآمدن لیست «تَکرار می‌کنم»

روایت مشاور خاتمی از پوچ درآمدن لیست «تَکرار می‌کنم»

مشاور خاتمی تصریح کرد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان منفعل و فاقد کارکرد جدی است.

عبداله ناصری به روزنامه آرمان گفت: مسئله اصلاح‌طلبان در شرایط حاضر این نیست که در مجلس چه فراکسیونی تشکیل دهند و این مشکلی را حل نمی‌کند. اکنون برای همه مردم، کنشگران و جریانات سیاسی مشخص شده که اصلاح‌طلبان محدود مجلس به‌طور غیررسمی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند، اما کارآمدی جدی ندارند. امروز همه بر این باور هستیم که لیست دوسوم مجلس که با نام لیست امید وارد مجلس شدند این ظرفیت اسمی اصلاح‌طلبان در حدود 40، 50 نفر بیشتر نیست که در درون و برون مجلس نیز شناخته شده است. گرچه واقعیت این است که همین فراکسیون محدود غیررسمی اصلاح‌طلبان در این دوسال کار جدی شکل نداد جز اینکه برخی از این افراد توانستند بلندگو یا سخنگوی مطالبات مردم باشند. بنابراین صرفاً شکل‌گیری فراکسیونی اصلاح‌طلب محدود یا گسترده در آینده مشکلی را حل نمی‌کند.

همان‌طور که گفتم در مجلس دهم جز تعدادی از دوستان اصلاح‌طلب شاهد دغدغه‌های جدی از سوی دیگر اصلاح‌طلبان مجلس نیستیم.

وی درباره شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم می‌گوید: به نظر من امروز هم شورای سیاستگذاری به علت ضعف عملکرد رئیس و هیات رئیسه منفعل است و کارکرد جدی نمی‌تواند داشته باشد و نه فراکسیون امید؛ بنابراین اگر اصلاح‌طلبان بخواهند در قالب یک ائتلاف جدی و اثرگذار وارد انتخابات مجلس شوند باید سازوکار جدیدی را تعیین کنند. من به عنوان کسی که عضو دوره اول شورای عالی سیاستگذاری بودم و بعد هم با کناره‌گیری لحظه به لحظه عملکرد و کارکرد شورای سیاست‌گذاری را رصد می‌کردم، معتقدم که دیگر این شورا از حیز انتفاع افتاده و شورای مشورتی اصلاح‌طلبان باید سازوکار جدیدی را با ظرفیت‌های مطلوب‌تری شکل دهد تا اگر قرار شد در انتخابات مجلس یازدهم لیست بدهند؛ لیستی بدهند که در طول 4 سال بتواند با صراحت و قاطعیت از اصلاحات دفاع کند. امروز حتما تعداد قابل توجهی از کسانی که با پرچم امید، اصلاح‌طلبی و ائتلاف وارد مجلس دهم شدند نمی‌توانند از اصلاح‌طلبان و مطالباتشان دفاع کنند. لذا من معتقد به عدم کارایی شورای عالی سیاستگذاری و ایجاد سازوکار جدیدی برای انتخابات مجلس یازدهم هستم.

یادآور می‌شود لیست امید از سوی خاتمی حمایت می‌شدند و ویدئوی معروف وی در دعوت به رأی به این لیست به عنوان «تَکرار می‌کنم» معروف شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سردبیر بی‌بی‌سی هم لاف‌های اسرائیل را به سخره گرفت

سردبیر بخش بین‌الملل بی‌بی‌سی که به تل‌آویو سفر کرده، ادعای تبلیغاتی اسرائیل را زیر سؤال برد.

بی‌محلی غرب به بردگان اپوزیسیون

بی‌محلی مقامات اروپایی به محافل اپوزیسیون ضدایرانی، این محافل را عصبانی کرده و این در حالی است که عناصر اپوزیسیون به تعبیر چند سال پیش رادیو زمانه، مزدور و برده دولت‌های غربی محسوب می‌شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.